Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

Stora syster: Wow. Nu är du igång och har byggarna i antågande. Vad kul! Och skönt att Nilo äter lite. Förstår att Alex är glad nu utan tandställningen. Ha en bra, fullspäckad helg!

Apropå lägenheten - det är ju så jag resonerar. Vart vi än hamnar kommer vi att vilja göra om. Så nu vill jag kolla i lugn och ro om det verkligen är så slitet att inte vi orkar/kan måla om rum för rum och ta typ Umas rum först. I en femma med stor hall, större kök och stort vardagsrum finns ju plats att förvara pinaler så länge under målningen. Jag ser fram emot en flytt och nya idéer. Sambon fasar lite, så därför tror jag han är lite mer petig. Som områdeschefen sa - "ett byte är aldrig rättvist". Vår lägenhet är fräschare, men vi behöver ju mer utrymme så då får det bli som det blir. Hoppas bara få sambon att förstå. Och att hon med femman verkligen är så intresserad som hon verkar.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack
    Orion87 skrev 2010-06-04 18:04:16 följande:
    Hej hoppar in här med en fråga. Brukar det vara extremt mycket folk där då? Hade nämligen planerat att åka dit och grilla med min karl och ha det lite mysigt eftersom vi inte träffats så mycket den senaste tiden. Vi ville helst vara ensamma också, men det kanske inte är ett alternativ i och med att dem har något speciellt där vid görväln på söndag?
    Det brukar vara ganska så knö med folk då, tyvärr. Kanske inte precis överallt men de rör sig ju omkring, busslaster, cyklar och bilar i massor. Om det är fint väder.
  • BackinBlack

Lilla T: Åh, vad skönt att ni är hemma och att barnen mår bra. Nu får du ta extra hand om dig själv.

tip: Låter som ett träningspass att vara i parken.

Jag har i alla fall pratat med sambon om att jag vill kolla lägenheten igen. Nu hoppas jag på en fin helg och utflykter.

• BackinBlack
    Orion87 skrev 2010-06-05 11:27:32 följande:
    aj då. nån som har ngot tips på var man kan åka om man vill grilla? gärna nära vattnet, och gärna nära kallhäll.
    Fanns det inget nära Bolinder strand eller Kallhällsbadet eller liknande?
  • BackinBlack

Stora syster: Jag förstår inte varför det skulle tänkas tolkas som en flört, bara för att ni är av olika kön och vill göra något som ett eget företag ihop. Sedan har ni väl rikligt med möten och genomgångar om vad det är ni kan tänkas starta upp tillsammans, hur det ska hanteras och så vidare plus att det finns många instanser under processen som kan granska affärsidén och stötta er (har jag för mig). Du får ta hjälp samt gå på magkänslan är allt jag kan säga. Jag kan vara något i stil med blåögd ibland, för att jag blir ivrig och vill en massa, men bara man är medveten om det så vet man vart man ska "stoppa" sig själv och tänka lite extra t ex.

Själv är jag trött efter en dag hos barnens farmor. Uma vägrade när vi väl kom fram och satt i bilen hur länge som helst (självklart nära oss och med nedvevade rutor). När jag väl propsade på att hon skulle ut och med på promenad gick det bra en stund och hon kunde vara glad och leka med farmor, men hela tiden sa hon att hon ville åka hem och "när ska vi åka?" och "snälla, jag vill åka hem NU". Väldigt påfrestande.

Nu leker hon med sin pappa och ska snart sova, har som ett bromsbett på ena överarmen så vi vet inte om hon fick det i början och att det satte igång allting. I torsdags kväll ville hon hem direkt från kolonilotten efter ett myggbett och kom inte ens för att säga hej till sin favorit - morfar. Puh. Den här sommaren kommer bli spännande.

Nu ska jag leta rätt på en deckare, ett glas vatten och lite godis från igår tror jag. Imorgon ska vi sätta jordgubbsplantor och åka till Görvälndagen om vädret är fint/hyfsat.

• BackinBlack

Lilla T: Stackare. Hoppas lillkillen och du är synkroniserade under dagen så att du får vila. Antar att det är svårt med flera olika mediciner som ska ätas och tajmas. Skönt att du får avlastning och goa barnvakter.

Stora syster: Stressa inte för mycket nu bara. Ok?

Jag väntar på att dagen ska ta fart, särskilt när man blir väckt vid sex. Lillkillen sover, vi måste storhandla och jag vill UT. Suck. Nu ska jag in och se om jag kan väcka lite liv i ett par stycken.

• BackinBlack

Lilla T och Flingan: Vad mysigt det låter med era små, Tor och Agnes. Ta hand om er.

Mirjam: Hoppas du mår bättre snart. Du får ta hand om dig du med.

Själv är jag så nöjd att vara på jobbet, kommer hit först av alla. Ska snart gå och fixa min kopp ört-te för nu är det slut med kaffedrickandet igen. Ska titta på femrummaren i nästa vecka och hoppas få sambon att ta ett bra beslut med mig.

I övrigt är allt bra förutom att Uma är hysterisk när det gäller att vara ute och alla insekter och djur. Puh. Och så är det babyboom på det här jobbet, tre gravida nu. Alltså av femton anställda här på kontoret, varav nästan hälften är män och alla inte är i familjebildande ålder längre.

• BackinBlack

evani och Stora syster: Krya på er!

Lilla T: Stackare. Hoppas krämen gör underverk nu.

flingan: Vad bra att hon är uppe i sin matchvikt och lite till. Sodastream låter som en toppenidé och lyxigt värre.

Själv ska jag dricka örtte och sortera papper. Väntar på att resten av personalen ska dyka upp för idag ska vi gemensamt stämma av ett gediget konto. Imorgon är det bolagsdag, vad det nu innebär. Vi ska i alla fall inte sitta här inne och jobba. Tror jag. Jag har kommit i min gamla svarta linnekjol och en svart- och rödrandig tröja jag inte har haft på länge, sånt kan göra min dag.

Ha en fin dag allihopa.

• BackinBlack

Lilla T: Ja, verkligen. Min mamma har sagt åt mig att inte ta åt mig åt illvilliga kommentarer, som att jag verkar gravid sådär 6-9 månader efter barn nummer två. För min syster tog det längst tid efter barn nummer två och det gick år innan hon gick ned de extra kilona.

• BackinBlack

flingan: Men du är ju nysnittad. Ta det lugnt, du hinner. Jag med. Ett och ett halvt år är väl ingenting... Fast jag vill ju inte bygga på nya kilon om jag inte blivit av med några först. hehe.

Therese: Vilken söt liten kille. Jag måste nog in och titta lite mer... Skönt att han sover såpass mycket, såhär i början inte minst när du behöver din vila och när man har fler barn.

Jag väntar på nya uppgifter och äter ett äpple under tiden. Vi har stämt av konton och huvudet är lite mosigt. Åker hem om en timme ungefär och hoppas på någon grekisk kyckling-rätt med halloumi som sambon har lovat mig.

Svar på tråden järfällatråden 9