• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack
    evani skrev 2010-08-10 12:42:44 följande:

Vi får en dagmamma i VIksjö, jag har aldrig velat ha Nea på dagis men gav de3t en chans o tycker att det känns som "förvaring" av barnen. Samt att jag också¨gillar dagmammetänket med mer ordning o reda mindre barngrupp o lite mer "hemmaregler"... om du fattar vad jag menar?
    BLa barnen sitter still vid matbordet, springer inte runt på samma sätt o är mer rädd om sakerna eftersom det är hemma hos någon. Sen gör de fler "utflyckter" o inte bara ser en gård, de går till sin lokal ut i skogen o annat som de på dagis inte verkar göra.

Ah, ja jag var nöjd hos min andra dagmamma för hon bodde i villa, hade fruktträd och växthus och gott om utrymme. Det var som hemma, som du skriver.

Fast mina barn trivs bra på dagis, de gör utflykter minst en gång i veckan (min tjej får göra mer nu när hon är på "stora" avdelningen, den sista innan skolan) och lär sig samarbeta i stor grupp. De är en bra grupp som kan leka och umgås i nya konstellationer och ty sig till olika vänner och olika vuxna. Så jag var skeptisk, jag som är uppvuxen hos dagmamma, men nu är jag nöjd med att ha barnen där de är. Och hos oss finns det som sagt inget alternativ längre.
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Annelie E
    evani skrev 2010-08-10 12:42:44 följande:

Vi får en dagmamma i VIksjö, jag har aldrig velat ha Nea på dagis men gav de3t en chans o tycker att det känns som "förvaring" av barnen. Samt att jag också¨gillar dagmammetänket med mer ordning o reda mindre barngrupp o lite mer "hemmaregler"... om du fattar vad jag menar?
    BLa barnen sitter still vid matbordet, springer inte runt på samma sätt o är mer rädd om sakerna eftersom det är hemma hos någon. Sen gör de fler "utflyckter" o inte bara ser en gård, de går till sin lokal ut i skogen o annat som de på dagis inte verkar göra.

Vart i Viksjö är det?
    Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Stora syster

Evani, förstår precis! Hoppas inskolningen går bra idag!!

Usch, blev väckt hur tidigt som helst idag... fattar inte att Nilo orkar hålla igång så! Han hade varit trött igår på dagis, men när vi kom hem röjde han tills jag verkligen TVINGADE honom att lägga sig ner, tom senare än vanligt.. Undrar om han kommer stupa i eftermiddag när jag hämtar...?

Efter dagislämning ska jag försöka mig på att köpa div olika skruv på Bauhaus... Och ett handtag till kontorsdörren, det ingick tydligen inte.. Undrar om jag kommer hem med något som går att använda, hahah!!

Sen ska jag sätta mig och ringa runt till ställen här i närheten som kan tänkas behöva timvikarier... Det finns alldeles för få såna annonser ute, som dessutom e på normalt åka-avstånd från mig...Måste bara få a-let ur och göra det nu!!

Hoppas ni får bra jobb- eller vahemmadar! Kram!!

• BackinBlack

Stora syster: Lycka till på Bauhaus och på din jakt efter timvik!

Själv är jag som vanligt först på jobbet, efter en dagislämning med en gråtfärdig pojke och en sprallig tjej. Igår monterade jag ned min gamla Expedit-bokhylla efter att ha lagt upp den på Blocket och även Billy-bokhyllorna. Idag hoppas jag få hem fler flyttlådor så jag kan ta tag i de sista överskåpen och köket. Kanske. Eller CD-skivorna.

Idag är min sista dag "ensam" på kontoret, i alla fall ensam i det här rummet. Imorgon kommer ekonomichefen, på måndag den nya konsulten. Då blir det inte riktigt lika lugnt som nu.

Hoppas att ni får en bra dag.

• Stora syster

Tack Utteröga! Orkade dock inte ta Bauhaus, e helt slut efter dagislämning och svettig promenad tillbax... Occh nu har vi hantverkarna här igen, så nu känns det ngt krystat att sitta och ringa smöriga övertrevliga samtal till potentiella arbetsgivare... ;) Tar det imorgon... hahah!!

Ha det så kul på jobbet!

• BackinBlack

Stora syster: Ha en bra dag du också! Varför göra idag det du kan göra imorgon?

Jag ska leta upp en banan för nu blev plötsligt alla mina arbetsuppgifter stillastående, d v s beroende av att någon återkommer till mig eller är tillbaka på kontoret och gör saker före mina bokningar. Mot fruktskålen!

• flingansnö

Hej hopp!

Utteröga: Du får passa på att njuta av lugnet på jobbet då, för hemma har du ju full fart!

syster: Lycka till med jobbletande, hoppas du hittar ngt!

Jag lämnade en grtåande G på fsk i morse igen.... fy vad det gör ont i hjärtat.... men jag vet ju att det går över fort. Pratade också med en av hans nya personal och Gustav och hans misstänkta autism, och det visade siga att hon tidigare hade jobbat som resurs för ett barn med autism!

Sedan tog jag med mig Agnes i manduca-selen och gick till Gåseborg! Shit vad vackert det är där! Tänk att jag aldrig varit där tidigare, men lite läskigt var det att gå upp där, på alla stena, tänkte dels på alla ormar som säkert bor där, och dels på att jag ju ahde Agnes på magen, jag menar, man vill inte ramla då!

• Mirix

Men Elin då, hur ofta ramlar du platt fall på magen? Du har väll armar att ta emt dig med

Okey e på ret humör...

• Mirix

Har tänkt över det här noga, Elin jag vill ärva dina fiskskor!!Skrikandes

• flingansnö

ja ja ja, jag vet ju det.... men ändå... och tänk om det legat en orm där och jag hade fåt tpanik och ramlat??!! har du tänkt på det va?

Svar på tråden järfällatråden 9