• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Marina

Välkommen fjärilstofflan =) vad jobbar du med i Jakan då? Skoj med fler nya.. GIllar ditt namnval =) min son Liam heter Milton i andranamn...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • fjärilstofflan
    Marina skrev 2010-08-09 20:19:02 följande:
    Välkommen fjärilstofflan =) vad jobbar du med i Jakan då? Skoj med fler nya.. GIllar ditt namnval =) min son Liam heter Milton i andranamn...
    tack =) jag har eget företag där jag jobbar som hudterapeut.. nystartat faktiskt så det är roligt och spännande =)
     ja Milton är jätte fint =)
  • Marina

Jaha är det du som har ett specialpris augusti ut på ansiktsbehandling, min kollega va på 30 min och var jättenöjd..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • fjärilstofflan
    Marina skrev 2010-08-09 20:42:37 följande:
    Jaha är det du som har ett specialpris augusti ut på ansiktsbehandling, min kollega va på 30 min och var jättenöjd..
    jaa precis! hehe vad kul att hon var nöjd :) det glädjer mig!
  • BackinBlack

Välkommen fjärilstofflan! Kul med "nya ansikten" här.

Marina: Grattis till löneökningen. Skönt att det gick smidigt också.

Stora syster: Vad duktig han är! Underbart när det går sådär bra.

Långt ego: Jag känner mig piggare idag, kanske för att Vincent har sovit mest hela natten i sin spjälsäng. Igår var jag riktigt sänkt på kvällen. Och barnen var bra trötta och gnälliga.

Nu ser jag att jag läste fel i ett mejl (som jag inte kommit till som tur är) och så är jag speedad inför flytten. Vi hade ett slags möte igår med kvinnan vi ska byta med. Kom överens om lite logistik, hon ska ha flyttstäd på fredagen och sedan kan vi godkänna och börja köra över grejer redan då. Skönt.

Men just nu vill jag bara bli av med de sista möblerna vi ska göra oss av med - tre Billy-bokhyllor och en Expedit-brontohylla, byrå, köksbord och stolar. Och ett slags datorbord. De är liksom i vägen. Och så känner jag panik inför vår flytthjälp, vi är inte så många som ska bära. Måste komma på vilka mer jag vågar och kan fråga...

Fast nu ska jag ut i köket och ta en caffe latte, leta rätt på telefonnummer till Ikea och hyresvärden och sedan kan jag börja boka lite intäkter.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • evani

Välkommen fjärilstofflan!!!

Grattis till löneförhöjningen Marina!

Idag är Nea sista dagen på dagis, i morgon börjar hon hos dagmamma.

Linnéa föddes 090127
  • BackinBlack
    evani: Spännande för dig och Nea med dagmamman! Jag gick hos dagmamma och aldrig på dagis. Fast hos oss har de avvecklat dagmammorna så det finns inga alternativ nu.
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • fjärilstofflan

några som ska skola in eller har gjort det nu inför hösten? min lilla tjej ska skolas in nästa vecka..
    kommer nog bli skönt för henne, att få leka lite med andra barn och inte bara brorsan :)

• Stora syster

Evani, var har ni hittat dagmamma? Får man fråga varför ni byyt från dagis? (har ju själv bara gått hos dagmamma, och lite lekis, och alla mina tre ungar också...gillar dagmammetänket....

utteröga, det verkar som att du har mkt att stå i, blir skönt när det e över sen... Skönt att han sov i sin säng, det e faktiskt skillnad om man slipper alla de där små uppvaknande på natten...

jag har passat på att ta en dusch helt utan att bli störd av barn! det var ju inte igår man kunde göra det... hahah!!

Nu sitter jag bara o degar vid datan, blir kanske att dra på sig nåt och se om min kära mor behöver hjälp att packa upp i nya huset, men de verkar inte ha anlänt än...

• evani

Vi får en dagmamma i VIksjö, jag har aldrig velat ha Nea på dagis men gav de3t en chans o tycker att det känns som "förvaring" av barnen. Samt att jag också¨gillar dagmammetänket med mer ordning o reda mindre barngrupp o lite mer "hemmaregler"... om du fattar vad jag menar?
    BLa barnen sitter still vid matbordet, springer inte runt på samma sätt o är mer rädd om sakerna eftersom det är hemma hos någon. Sen gör de fler "utflyckter" o inte bara ser en gård, de går till sin lokal ut i skogen o annat som de på dagis inte verkar göra.

Linnéa föddes 090127
Svar på tråden järfällatråden 9