• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Mirix

det e väll fortfarande lite hemligt egentligen-... så så bra va jag vist inte

• flingansnö

Puh, hemma efter att hämtat G påfsk... tur att det finns tv....  Jag är trött idag, mange ville att jag skulle komma tillsumpan och äta lunch idag, i all välmening såklart, för attjag ska få komma ut lite, men det var lite mer än jag orkade.... hann inte sova ngt på eftermiddagen sen innan hämtningen av G. Nu får det bli en kopp kaffe, två citodon, och sedan måste jag plocka ihop lite så att Magnus kan städa i morgon....puh.... orkar nog inte laga ngn mat idag....

• flingansnö

Tip, jag hade en sådan gördel som jag fåttfrån min syster förra graviditeten, men tyckde inte att den var nå bra då.... nu ångrar jag att jag slängde den... har sett att de har sådana på babyproffsen, funderar på att köpa en faktiskt....

• BackinBlack

flingan: Ta hand om dig och hoppas du får vila mer.

Själv känner jag det som om två nätter med Vincent smittat. Jag är inte helt pigg, fast det kan vara en kombination av sömnbrist och baciller. Väntar på att min lasagne ska bli klar och sedan är det en lugn stund innan nattningen. Ska lägga mig i sovrummet med Vincent och glo på TV och eftersom det bara finns analogt blir det TV4 med Halv åtta hos mig, Äntligen hemma och House. Tror jag.

Blev uppringd av bemanningsföretaget där jag har varit på intervju tre gånger och sökt hur mycket som helst. Telefonintervju för en tvåmånaderstjänst som jag vet att jag INTE har sökt, men hon påstod det. Fick i alla fall tips om en annan tjänst som börjar 1 juni och löper till sista februari nästa år, så nu har jag sökt den. Alltid något, fastän jag är hemma och vabbar.

Ha en fin vårkväll allihopa! Solen lyser in här hos mig och det är så fint.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

Mirix: men åh grattis! {#lang_emotions_smile} Vad roligt! Hur mår F? När har ni bf?

Jag var till sjukgymnasten för andra gången i eftermiddag. Fick massa nålar. Och några övningar.

Flingan: tycker du att akupunkturen hjälper dig i längden eller bara för stunden? Jag ska också til BM i morgon!

• Lilla

Utteröga: apropå jultomten så vill I att jag berättar om julafton nästan varje kväll när hon ska sova.

• Marina

Grattis Mirix =) Sååå skoj..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

Grattis Mirix! O Fanny, men henne träffar jag sällan på!! ;) tänk, Mira som storasyster!! Myyyys!!

Hoppas på en solig dag som smälter undan den värsta snön på altanen idag, så man kan släåa fram grillen o möblerna till påsk! Ska ju jobba hela påsken, men det skulle ju va supermysigt med att grilla när man kommer hem från jobbet!! Tänk er lukten av grillat, ahhhh!

Jag blev superförkyld igårkväll igen, fattar inte vad som e fel!!?? Nilo verkar bättre, ok bajsblöja och har ätit frkost som vanligt, tur det!! Hoppas det fortsätter i samma anda!

Eftersom jag e hemma o vabbar idag kan inte Jennie komma  hit o städa, så jag får nog snällt städa huset själv! E nog intte så sugen, men oj så här ser ut! Har alltså inget val...

• BackinBlack

Lilla T:

Stora syster: Jag håller tummarna att grillen kan användas. Det skulle bli bakslag i några dagar, med mer mulet väder, men sedan kanske... fast snön fortsätter i alla fall att smälta bort.

Jag är nu dunderförkyld medan barnen verkar ok. Snoret rinner/nyses ut hos dem, men inte mer än så. Jag är täppt och dimmig. Hoppas bara att det vänder inför helgen. Inte för att vi har några storslagna planer, träffa min familj någon dag och så är Uma bjuden på kalas på måndag.

Fifi är på Plantagen på lördag, men jag vet inte om vi ska dit i år igen. Dansen har påsklov på söndag. Vi kommer inte ut idag så sambon har lovat att kolla ägg och godis och sånt. Vi borde väl baxa fram målarsaker också och måla ägg.

Nu måste jag kolla pysselbordet. Vincent låter sur och kastar kritor medan Uma lugnt fortsätter att trä sina "karamellpärlor".

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
Svar på tråden järfällatråden 9