• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Kikar in en kortis. Borde göra en massa annat och inte fastna här idag. Barnen är på dagis efter att ha varit hemma hela förra veckan. Hemmet är skitigt och stökigt, jag borde söka en himla massa jobb, städa balkongen och handla några viktiga saker. Bland annat. Och så vill jag tona håret och bada fotbad och tvätta fönster. Jaja. Förhoppningsvis har jag mer än en dag hemma själv den här veckan.

Kram på er alla!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Timba

LillaT: verkar som att du har haft en skön påsk, hur mår du annars ?

Marina:bra ide med inköpslistan, ska kolla upp det behöver lite mer variation, annars kan jag tipsa om tasteline.com som oxå har massor med olika veckomatsedlar, bla finns det en GI och en light variant om man vill hålla reda på kalorierna, dvs vi brukar använda dem lite till och från.

Flingan: skönt att du fick det pratat med morsan.

Har Eliott hemma idag han har hostat halva natten, men nu verkar han bättre, så vi ska ut i parken och leka, är så kul nu när Elina kan ha sin våroverall och hon kan knata runt obehindrat, dvs med vinteroverallen kunde hon knappt gå stackarn...

• flingansnö

Utteröga: Skönt med lite egentid hemma nu! Hoppas att du får hela veckan så att du kan göra det du måste OCH andas lite emellanåt!

Tip: Tasteline är jättebra tycker jag med! . Härligt att komma ut i parken och leka, det är säkert bra för Elliots hosta också, G får ju ofta jobbig hosta och då hjälper det oftast bra att få vara ute och leka lite. Jag var föresten en sväng på babyland och där hade de sådfna maggördlar som vi pratade om tidigare, med 20%rabatt! om du har möjlighet kanske värt att kolla upp? Hur har det gått med barnmorskan föresten? och spec.mödravården?

• Disan

flingan: Det gick bra, även om jag var handikappad och inte hjälpte till utöver att bära vasen med tulpaner {#lang_emotions_tongue_out} Har inte orkat packa upp allt, tyvärr, men det får väl ta den tid det tar...

Utteröga: Haha, det verkar alltid som att du har så mycket för dig. Eller ja, iaf saker du vill göra

tip: Hoppas att Eliott blir frisk snart, att vara ute gör nog susen!

Life sucks and then you die
  • BackinBlack

Disan: Hihi. Listan är lång. Finns alltid att göra och om inte annat så fixar jag nya projekt. Jag är en rastlös själ...

Marina: Lycka till idag! Ert arrangemang låter som det vi ska ha den dagen jag får jobb. Då ska jag jobba 8-17 och sambon hämta barn vid 16. Om allt går som det ska.

flingan: Tackar. Jag tänkte tagga ned lite nu, såhär en timme innan dagishämtning och parklek. Jag har plockat, diskat, tvättat, dammsugit, plockat och svabbat. Och sökt fyra jobb. Har en himla massa kvar jag vill göra men veckan har ju bara börjat. Hur kändes akupunkturen?

tip: Hoppas ni har det härligt i vårvädret.

Jag undrar just om min dotter kommer att svettas floder i sitt fleecefodrade regnset och om jag behöver köpa överdrags/vindbyxor till henne med. Jag är en shopaholic med för mycket tid att tänka och överlägga. Helt enkelt.

Nu ska jag surfa vidare. Idag nattar jag bara lilleman och hoppas hålla mig vaken till Desperate Housewives ikväll. För det är väl ikväll? Förvirrad.

• Timba

Utteröga: Ja det är verkligen härligt ute nu, fast det är kallt i skuggan och jättevarmt i solen så det är svårt att veta hur man ska klä dem små liven, dvs jag kör skalkläder nu med fleece under och det verkade funka bra.
    Jag ffatr inte heller vad som hänt med tvn vart tog både desperate house wifes och greys vägen förra veckan...

Flingan:Tack, ska kolla upp babyland, känns ju som att man vill se dem live innan man köper så  ska tvinga med maken ikväll om han bara kommer hem i tid. Bm har inte ens hör av sig ännu så jag vet inte hur det gått, men jag ger henne några dagar till med tanke på att det varit påsk och så...och spec mödravården har jag försökt ringa men de har ju typ öppet telefontid en timme om dan och då är det svårt att komma fram..

Disan: Ja det är jobbigt att flytta, vart har du flyttat förresten ?

Elina hon är ju så kul nu..hon håller på och torkar sin nalle ´´Teddy´´med våt servetter och ger honom havrefras, dvs jag har aldrig sett Eliott göra sånt här, hon verkligen tar hand om sin Teddy.

• Lilla

tip och Utteröga: jag blev också besviken när det inte var något avsnitt av de desperate hemmafruarna förra tisdagen. Det är ju det enda TV-program jag följer. Dags att åka hem från jobbet nu!

• BackinBlack

Lilla T: Men ikväll så... då bänkar vi oss framför dumburken. Jag ska bara försöka låta bli det överblivna påskgodiset. Fick slänga Umas sparade godispåsar som jag hittade när jag städade i skafferiet idag. Hihi.

• Lilla

Utteröga: bara 1,5 timme kvar nu.

tip: glömde ju svara på hur jag mår. Det är bättre med foglossningen nu sedan jag började åka bil till och från jobbet istället för att gå till buss och tåg varje dag. Jag går i stort sett inget (förutom på jobbet) så det bidrar till mindre värk. Även mycket stress är borta i och med att jag slipper passa tåg- och busstider och mindre stress ger mig mycket färre sammandragningar. Bra! (dyrt bara att åka bil...)

• Lilla

Var köper ni era fotoalbum? Jag vill sätta in papperskopior som är 11x15 cm stora, helst i fickor, orkar inte klistra eller sätta fotohörn.

Svar på tråden järfällatråden 9