• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Mirix

Det blir ingen semester, SÅ JÄKLA SPÄNNANDE på Days!!!

• BackinBlack

tip: Jag har hört det där precis, att de har sänkt gränsen från fyra år till tre. Toppen för er alla gravida tycker jag! Uma får reducerat fr o m sommaren. Tror jag.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Timba

Vad ska ni äta under påsken ? vill gärna ha lite tips på påsk mat dvs vi ska ha lax iugn, sill, potatisgratäng, ägg, korv, köttbullar...men vad kan man ha mer, är så anti mat justnu så det är svårt att komma på nåt kul..

• Marina

Mirix blir inte ditt golv en isbana om du torkar med våtservetter??? Jag gjorde det en gång och aldrig mer blev så j*vla halt..

From idag tom 30 april kommer jag jobba heltid =)..Blir tufft men skönt på ett sätt att verkligen få komma in i jobbet..Dock lär Jonny få börja tidigt som attans så han hinner hem att hämta barnen för jag vill verkligen inte ha dom på dagis längre än 16.00..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Lindasnutt

Grattis till barn och kommande barn... :)

Det har kommit små söta påskkärringar till oss idag... Men jag förvånas lite att de knackar på dörren, man öppnar och barnen bara sträcker fram sin lilla korg och säger inget mer.... Eller som grannen sa att där hade de bett om pengar!?!
    Ojojoj, är de så det görs nu för tiden???

• Stora syster

Ja Lindasnutt, dagens påskkärrngar!!! ;)

Marina,, vad skönt! Så köper du en ny bil nu så du kan rejsa fram o tillbax till dagis!!

F-n vad de lurade mig iår på jobbet, var våra underläkare som låg bakom det... ; Det stod på tavlan att det kommite n ny patient, och alla sa att ingen kollat till henne, skulle va en gammal senil tant som var rätt sjuk. Jag pallrar mig iväg, rätt seg, mot hennes rum. (Alla smyger efter utan att jag hör såklart) När jag kommer in ligger tanten o sover, med landstingsfilten uppdragen över hela skallen... såg rätt lite ut den där tanteen, så jag säger försiktigt; Hallå! O pillar lite på hennes huvud. Hon rör inte en fena. Då drar hjag av täcket, och där ligger ett skelett med en lapp på; APRIL APRIL!!!! Ha ha! Man kunde höra världens skratt-kör utanför, sen härmade de mitt hallå resten av kvällen! skitkul!!

• Marina

Storasyster *Asg* hahahaha det var skoj =)

Angående bil så hafe jag fått 75 eller heltid resten av året så köper vi en till bil, men inte så länge jag bara får en månad =(.För mkt pengar..

• BackinBlack

Kikar in och säger GLAD PÅSK. Solen skiner och den ska göra det imorgon också har de lovat. Vi var en sväng till Ikea och Outlet igår, idag ska vi kurera bort snuva och hosta så att vi kan få komma på middag med familjen i helgen.

Sköt om er i vårvädret! Kram

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Marina

Hej hej glad påsk på er, här hemma är vi inte mkt för påsk men imorgon är Jonny ledig så lite påskägg och mat blir det väl i vår ensamhet..Syster yster är i Skåne och nån annan familj har jag ju inte så det blir bara vi =)

Idag jobbar Jonny och jag och André håller just nu på att baka chokladbollar som blir kvällens fredagsmys mmmm mums mums...

Ha det super alla!!!!

• Marina

Ser ni disskuterat dagis och 15 timmars, jag är ju mer av den sorten att jag förstår dom, tycker såklart att dom kan få gå hem tidigt nån gång, inte att dom ska stanna bara för att mitt 15 timmars barn är där om jag ändå är hemma..Jag hade kunnat bråka om det  om jag hade haft ett tjurigt tråkigt dagis, men vårt har alltid varit super och trots luciafirande 7.30 så fick han gå till 15 och dom har bara varit flexibla och förstående.. Dom är ju mammor och pappor dom med och vill hämta sina egna barn tidigt...Det är ju inte såååå ofta det händer så det tycker jag man kan bjuda på, fast nu jobbar jag ju och då är det annorlunda..Alla känner vi olika med sånt här...

Det är en evig diskussion detta med dagis och 15 timmars...Dock tycker jag att 15 timmars inte är bra för nån varken personal eller barn, vissa barn (mitt bla) har jättesvårt för så ruckade rutiner och svårt att komma in i gruppen om man inte är där varje dag..Tycker 30 timmar är bäst och att man såklart har barnen hemma om dagiset behöver det..Ge och ta tycker jag =)

Svar på tråden järfällatråden 9