• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Mirix

Amningsnapp är guldvärd, använde min från att Mira va nästan en vecka tills hon slutade amma. Vågade aldrig sluta ^^

Jaha här har jag skurat köksgolv med våtservetter...

• Mirix

Vill oxå ha boksamtal! Det låter jätte kul, tyvärr är jag nog rätt hård ibland mot böcker.. och får det tydligen att låta som att jag tycker att alla som innte tycer so jag är idioter... hum... my mess..

• BackinBlack

Mirjam: Hihi. Med våtservetter. Jag har också sanerat delar av hemmet med det. Efter lite lättdryck och bulle som mellanmål i vardagsrummet. Och apropå det där hur man låter - min sambo säger att jag alltid pratar som om jag har rätt alternativt övertygande fastän jag inte har och vet att jag inte har rätt. Jag är bara bestämd i min åsikt.

Lilla T: Det låter ju bra med besöket hos BM.

Kan säga att jag är en flodhäst. Har nog ätit alldeles fel senaste tiden. Träningsbyxorna jag köpte i början av februari sitter nu åt så att det gör ont och då sitter de ändå under magen. Som är större. Puh. Beach 2010? Nej.

Jag har tagit fram och hängt fram "påsktanten". Påskriset står på bordet med äggen liggandes omkring. Känner mig inte jättemotiverad så jag överlåter det åt Uma tror jag.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

Hej hopp!

Idag har jag varit en sväng hos BM, eller jag fick sitta där i TVÅ timmar.... gjorde glukosbelastning och hade inte fattat att det tog så lång tid.... Men hade mange med mig iallafall så det var ju trevligt med lite sällis.... Jag har iallafall bra sockervärde, låg på 4.2 fastande och 8.4 två timmar efter världens äckligaste sockerdrink.... det är tydligen bra!

Sen åkte jag hem och sooooooov. Nu måste jag försöka ta tag i hur rörigt det är här hemma, det bara måste vara städat i påsk.... annars går jag under totalt....

vad gäller påskpynt så har vi inget, där vi bodde förut hade vi en stor forsythia (tror jag) i trädgården och den brukade jag ta in kvistar av och låta dem blomma, det var vårigt och underbart, tror jag ska föraöka köpa en sådan och plantera här i trädgården i sommar faktiskt...

Mirix: Åh vad söt hon är!! Och åh vad pysslig du är!!

Utteröga: Flodhäst är du INTE! Vet dock hur det känns, spelar inte så stor roll hur man ser ut när det bara stramar och man inte är som man brukar....

LillaT: Ha svårt att tror att du såg ut som en flodhäst! Skönt att det gick bra hos BM iallfall.

städa lungt nu tjejer och ha en fortsatt trevlig askonsdag!

• flingansnö

Nu har jag överklagat en P-pot..... håll tummarna för att det går igenom! 

• evani

Jag ska på intervju för ett nytt uppdrag 14/4, kundtjänst på ett STORT lm/medicintekniskt företag i Danderyd. De vill ha en op.ssk för att man ska veta vad man pratar om med kunderna. Det är på HELTID... skönt med tänke på att det varit lite brist på jobb ett tag :( Så jag hoppas att jag får det för det skulle vara skönt att inte ha patienter ett tag men ändå jobba som ssk fast i telefon.

Annars så jobbar jag halvdag i morogn tror jag, beror på hur lång tid 3 operationer tar... sen drar vi till landet, jag far sedan vidare till Ullared på måndag, kommer hem onsdag och till uppsala och opereras i axeln på torsdag... Puh... lite mycket just nu kanske ;) men skoj,
    O vad jag längtar efter att shoppa loss, Nea behöver regnställ o kläder o jag behöver en ny jacka

Glad påsk på er alla, Här har vi inte pyntat alls, äger inget påskpynt, har letet i år men inte hittat nåt som faller mig i smaken, får kolla om de har nåt kvas i Ullared som duger till mig.
    KRAAAAM E

Linnéa föddes 090127
  • BackinBlack

flingan: Jag håller tummarna för att du lyckas med p-boten.

evani: Och så håller jag tummarna för att du får heltidsjobbet i Danderyd.

Jag är verkligen ingen påskfirare. Tycker riset ser lite tufsigt ut. Men men. Om och när barnen kommer hem med påskpyssel så får vi hitta på något.

Idag är det ännu gråare ute och Uma har nu blivit mer snorig och har feber. Suck. Men jag tänker hela tiden att vi i alla fall har missat magsjukan på dagis. Sambon jobbar halvdag i alla fall och jag hoppas vi blir piggare till helgen så att vi kommer iväg någonstans.

Jag vill också shoppa! Just nu är det fleecefodrat till Vincent (tror det blir det efter allt velande, för det lär han kunna ha åtminstone i höst med) och ett skrivbord på Ikea till Uma (Vincent ställer sig mot det mesta och når en himla massa saker och Umas Mammut-bord är ostadigt och lågt).

Nu måste jag gå och snyta... mig själv. Sitter här och nyser och nyser. Antar att pollen är på gång också och jag är bara befriad från den när jag ammar eller är gravid.

• Timba

Evani: Vad kul, hoppas du får jobbet.

Utteröga: är oxå shoppingsugen, men har bestämt mig för att spara mer pengar, så nu får jag inte gå in på alla näshopparna, väldigt lätt att klicka hem nåt..och dessutom är ju barnens garderober överfulla.

Vi försov oss idag hela bunten, till 0830 så maken körde Eliott till dagis..skönt.

Är lite irriterad på dagis, dvs förra veckan var det nån där som frågade om Eliott skulle gå idag eftersom de skulle ha arbetstidsförkortning och fem minuter ringer männinskan och säger att de inte skulle fråga 15h barnen, så det skulle inte gälla oss..och igår på utvecklingssamtalet frågar hon igen om när vi skulle hämta Eliott och då sa jag tre som vanligt, såg att hon blev lite sur...alltså jag tror inte de fattar hur bra de har som jobbar på dagis, dvs när jag jobbat inom vården har vi aldrig fått sluta tidigare och vi ´jobbar ju alla helger och helgdagar..och sen försöker de ge femtontimmarsföräldrar dåligt samvete..blir så trött.

• BackinBlack

tip: Sitter och önskeshoppar på Ikea. Och idag är sista clubdagen på HM. Men jag är inte gjord av pengar och behöver prioritera annat.

Ja, det där med femtontimmars är så meckigt, det går bara åt ett håll också. Minsta lilla så får man ha dem hemma, eller de på dagis vill det. Men det är inte åt andra hållet. När vi hade Luciafirandet sas det att femtontimmarsbarnen självklart skulle vara med men då fick de gå kortare en annan dag för att det började sju på morgon (?!). Helt sjukt eftersom föräldrarna var med hela tiden ända fram till halv nio med tåget och fikat och allt. Alltså började de helt krasst en halvtimme tidigare än vanligt, var det så farligt? Men nej, de skulle inte få gå hela nästa dag bara för det. Suck suck suck.

Nu ska jag kolla vad som landade i brevinkastet och diska undan inför lunchen.

• Timba

Har ni fått brev från kommunen förresten verkar som att, det inte kommer att kosta något att hadem på dagis 15h/vecka från med i sommar ? dvs alla barn som fyller 3 år 2010.

Svar på tråden järfällatråden 9