• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Stora syster

Just det! PÅSKPYNTET!!!!!!
    höll på att glömma!! (nu kan man ju få sätta upp nån gammal tupp, nu när man har städat av lite här!!

Det SKA bli fint väder, iaf på lördag, 10 grader varmt och strålande sol!! Kann ju knappast bli bättre!!! :) Jag kanske kan kasta ner snön i trädgårn istället, så altanen e ren iaf!

• Lilla
    stora syster och Utteröga: krya på er!

Jag tycker att snön nästan försvinner för fort! Den är ju snart helt borta!
  • Mirix

Jag har nu städat badrummet i 1,5h... aktivt dessutom.. det e nått som e alvarliggt fel på mig.

ÅHHHHH ni skulle ha sett vad jag lämnade in på förskolan i dag! Jag kunde inte hålla mig så jag sydde en kykling/tupp dräkt till Mira i går. Det blev vit strumpebyxor med orange kyklingfötter, en gul t-shirt med massa gula tygfjädrar och en gul mössa med röd tuppkam! Hon ÄLSKADE den dessutom, fick ju sätta på den direkt så F fick se innan hon gick till jobbet. Hon tog nte av sig mössan äns! Åhhh jag ville knapp lämna ifrån mig henne!! :-*

Jag vill inte städa mer. Det som e synd med en Jenny e ju att man ändå måste stda undan först o då e det ju bara det enkla kvar..

Hoppas ni blir friska till helgen iaf. Vi ska grilla oavsett väder, det finns tak över altanen! *tips*

• Mirix

Kolla in mitt galleri, där finns en bild på Mira i sin fina dräkt!

• BackinBlack

Shit. Jag höll på att glömma påskriset och kärringen! Dags att leta fram. Efter den fina lunchen på Mamma Scans köttbullar och pulvermos.

Det går magsjuka på dagis så mina barn blir hemma tills faran är över. Faktiskt.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Stora syster

Vi brukar inte ha så mkt sakeer framme, så för oss e det super med en Jennie! (jag gjorde en fuskstädning imorse, iaf bättre än inget...)

Vi (typ jag, som e allmän projektledare och inspiratör samt verkställande direktörska hemma) ska köpa typ pergola (om det heter så?) till altanen, vill och orkar inte bygga in den med tak, iaf inte i år. Får grilla under parasollet så länge!

var just ute o kollade in domänerna, det var inte en liten lergubbe som kom in sen va??!! fick spola kläder o allt i badkaret!

• Timba

Idag har vi städat hela fm, fy vad tråkigt..och dessutom med båda barnen hemma går det ju inte så fort..och Elina är inne i värsta slänga och kladda perioden så det enda hon gör när hon ska äta är just slänga och kladda, blir galen snart..blir ju sanering efter varje måltid.

Och grilla skulle ju vara härligt i påsk, måste påpeka det för maken så får han städa där ute..jag orkar inte.

Enda jag tänker pynta med iår är påskris och sen ska vi väl måla ägg, sen får det räcka, just ja jag måste ju handla godis..tydligen så gömmer de chokladägg utomhus under påsken i frankrike så vi måste tydligen oxå göra det, annars blir farmor besviken.

Mirix: vilken underbar dräkt, hon var jättesöt.

nä nu måste jag försöka lägga mina små busar.

• Mirix

Tack Anne! Dom skrattar säkert åt oss på dagis nu men det e det värt

All cred att ni städar, det var min upgift idag och ... tja det går inte frammåt... alls

• BackinBlack

Mirjam: Vad sött! Hihi.

Här hemma är påsken inte stor i pyntväg. Här läggs allt krut på julen. Jag har ett påskris och några ägg någonstans ihop med lite fjädrar och så ska vi måla ägg. Sambon har lovat att ordna godis och ägg till dottern. Och så blir det väl en påskmiddag med min familj. Det är allt. Har inte pynt och gardiner och allt vad det kan innebära med den här högtiden.

Nu har Vincent äntligen somnat och Uma vill gosa i soffan. Hon säger att hon är jätte (femton gånger)trött.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

Mirix: jättesöt kyckling!

Påskpyntet hemma hos oss består av ett ljus föreställande en kyckling, en höna i trä som kan passera som pynt och påskkort som vi skickat till släkten.

Jag har varit hos BM idag. Alla värden var bra. SF-måttet ligger på 27 (i vecka 29+5). Försökte köpa lite kläder men jag såg ut som en flodhäst i allt jag provade så det blev bara två sjalar från Indiska. Köpte amninginlägg och amningsnapp också. Har tänkt på det ett tag och är glad att jag kan bocka av det från listan nu.

Flingan: hur gick det för dig hos BM?

Nu måste jag läsa färdigt boken "Knivsegg" av Robert Swindells. Jag ska bokprata om den och 3 andra böcker för en klass i morgon.

Svar på tråden järfällatråden 9