• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Stora syster

Tycker inte man ska blanda ihop högerpolitik med de där galningarna i SD! De står för nånting som varken högern eller vänstern i Sverige vill fatta sig med! Tyvärr så verkar det ju som att de kommer in i riksdagen nu! fruktansvärt att man i ett demokratiskt land kan få kandidera med ett så ickedemokratiskt parti överhuvudtaget! Iofs tycker jag att det är skrämmande att Ohly, som kallar sig kommunist också kan va så populär! Tänker på att miljoner människor som fallit och fortfarande faller offer för kommunismen!

• MrsMumrik

Snowflake - tack för en trevlig fika och tuuusen tack för att jag får låna och prova sjalen och selen. Har precis hängt tvätten med Selma i sjalen. Funkar hur bra som helst Nu ska jag gå ut och dona lite på tomten med henne i selen och se hur det funkar!

• flingansnö

Fast Ohly har ju avsagt sig sin komunsitiska tro.... fast det är väl ungefr som att KD säger sig vara för abort....

• Stora syster

Nja, det enda som det parats om är ju att han är kommunist. Och tyvärr hejar ju sveriges alla kommunister på honom i vilket fall... Abortfrågan är jag inte särskilt insatt i, tycker att det är bra som vi har det typ... Att man är främlingsfientlig är ju hemskt, oavsett om märket på mössan är ett "SD" eller ett "v"! Samma skrot och korn, nazister och kommunister, masslakt av folk, odemokratiska styrsätt och storhetsvansinne klarar man sig utan! Så!

Som min kloka dotter sa nyss, apropå att så många röstade på piratpartiet i skolvalet; att det känns dumt att slösa sin röst på ett parti som bygger på fildelning, det är knappast det viktigaste i landet, när man får vänta fyra år till på nästa gång! Ha ha!

• Stora syster

Tycker den verkar bra! men inte var den billig? Men man skulle kanske vilja klämma lite på materialet  för att se att den inte e sådär stel som vissa kan va, verkar ju obehagligt för ungarna och att det ser så svårt ut när de ska röra sig... Finns den i affären också?

• Jessilicious

Hejs svejs!

Varit lite off från järfällas forum ett bra tag.. Men nu hoppas jag att jag är back in the game!
    Läste att många ogillar SD, känns som om dem är ett väldigt oseriöst parti som är byggt på hat. Förtidsröstade igår i jakobsbergs bibliotek.. första gången! Bott utomlands gången tidigare då jag kunnat rösta men skippade det iaf. Råkade lägga alla val blanketter i ett och samma kuvert hehe.. fick göra om.

Hemskt jobbigt väder det har varit idag, tok regnat ena stunden för att solen ska skina den andra. Inte så att man varit sugen på att ge sig ut idag inte..

Är det förresten någon som vet hur lång gång väg det är mellan Jakobsberg och Spånga?

Har någon varit på öppna förskolan i Jakobsberg?

• MiaEd
    Stora syster: Jämfört med alla andra overaller på marknaden så var den ganska billig.. Vet inte, funderar på att ta en sväng och kika imorgon.. Annars åker jag nog till Åhlens i stan och köper en Didriksson i år igen, dom funkar alltid...

Jessilicious:  Gångväg vet jag inte, men på fyllan för kanske 5-6 år sedan så gick jag från Spånga till Jakobsberg på kanske en timme, då längs spåren.. 

Jag har varit på ÖF både vid Aspnäs och Maria Kyrkas.. 
  • flingansnö

Syster: Ja.... jag var rätt ironisk! Jag väljer ju bort att rösta på bådemiljöpartietoch sossarna som annars ligger rätt nära migjust för att jaginte kan stödja en kommunist! Och KD säger på pappret att det är för abort, men i praktiken så är ju den konservativa högern mot abort! Men det är ju inte PK så det kan de inte säga högt.

Tycker Alex kommentar var jättebra! Hon är klok din tjej!

Mia: Den verkar väl bra? Men som syster säger, man vill ju känna på den. Min erfarenhet av Lindex är dock generellt positiv. Tycker deras grejjer håller bra kvalite! (oftat iaf)

Jessie: Välkommen tillbaka!    Vad roligt att du röstat, visst känner man sig lite viktig?

Jag ska till sjukgymnasten med G idag, första delen i den nya utredningen på ALB. Det ska bli spnnande, ska ju ha Agnes med mig också.... hoppas att hon sover!  Sedan bär det av till Landet, Gustav ärlycklig och pratar om studsmattan, jag hoppas verkligen att den inte är inplockad för vintern..... I morgon sen åker vi upp till sanviken för att gå på min fasters födelsedagskalas! Det ska bli kul att visa upp Agnes!   Magnus stackarn han får vara hemma och jobba, och baka det som ärkvar inför dopet.... och baka nytt av detjag ätit upp....

Mumrik: vad bra att hon gillar den!

• Jessilicious

MiaEd: Oj, på fyllan! Starkt jobbat ;) Brukade gå till Spånga på promenad förut med barnen men blir tråkigt att gå samma väg hela hela tiden. Tog också lite mer än 1 h. Skulle dock vilja veta sträckan, enligt vägskyltarna är det ca 1 mil, enligt eniros kartor är det knappt 7 km!

Snowflake: Jo, man känner sig lite små viktig hehe. Hoppas bara att min lilla röst kan bidra till något bra.

Idag skiner solen iaf! Det är alltid något, ska ut och promenera 1 h när jag lämnat Fabián på dagis. Igår när jag tränade hemma så skulle Fabi göra samma sak som mig, gjorde jag situps lade han sig också på golvet hehe. Så söta dem små.
    Angelina bara växer o växer, hänger inte med.. känns som om hon kommer börja gå snart.. men man vet aldrig ;)
    Hon vaknade för övrigt innan 6 imorse.. Trodde jag skulle dö haha. Helt slut. Det är inte så att hon ligger still o pratar med sig själv i tyst ton och leker lungt. Tror hon satsar på opera eller något som hon tjoar.. :)

Nu är det dags att börja dagen då :)

Vad ska ni göra i helgen?

Svar på tråden järfällatråden 9