• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik

Gomorron tjejer! Idag ska jag och Selma åka till kungens kurva och gå på ikea med min syrra som skaffat sin första lägenhet. Funderar på att prova bära Selma i selen jag lånat av Snowflake. Får se vad lillskruttan tycker om det. Dock är jag lite orolig hur jag ska ta mig dit. Har för första gången i mitt liv råkat ut för en vagelKräks som gör att jag inte kan ha linser på mig och mina glasögon är typ 10 år gamla och jag ser inte så bra idem. Inte läge och sätta sig och köra till söder om stan...

• BackinBlack
    MiaEd skrev 2010-09-16 20:42:33 följande:
    Jessilicious:  Gångväg vet jag inte, men på fyllan för kanske 5-6 år sedan så gick jag från Spånga till Jakobsberg på kanske en timme, då längs spåren.. 
    Nu fick jag minnen... ;.-) Vi gick från t-banan i Akalla och hem till Barkarby när vi varit ute på stan förut. Fast det var väl kanske 15 år sedan.
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

mumrik: Aj aj aj!! Inte så kul! Hoppas det går bra med köningen. Och hoppas det går bra att bära. har du fått det att funka med insatsen i selen?

• RutanE

Vad roligt Mumrik  att din tjej gillar att bli buren i sjalen och selen. jag försöker få min Linus att vilja bli buren i sjal men han verkar inte gilla det riktigt, han kämpar liksom emot och vill inte sitta fast verkar det som. Men om jag lägger i honom när han sover går det ganska bra. men det skulle vara praktiskt om han ville bli buren när han var lite kinkig och skulle sova oxå. Det är ju så mysigt när han hänger där i sjalen!! Och praktiskt!

Inatt sov Linus lite bättre än han brukar och höll inte på att stånka och ha sig. Det var skönt ska jag säga!!

Mia: Overallen verkar bra tycker jag, Men jag vill gärna känna på kläderna själv för att se hur tjocka och varma de verkar vara.  jag har själv vårt att hitta vinterkläder till Emilia 7 år. 900 spänn för byxor och 1000 för jacka är för mycket tycker jag...  Har tittat på intersport och staduim. Eller är jag snål, det kanske kostar så mycket om man ska få bra kläder??

Nu dusch!

• MrsMumrik

Rut och flingan - funkar bra med insatsen och selen, men just nu så föredrar jag nästan sjalen. Trodde inte att jag var en "sjalperson" alls men den är mysig Lite orolig bara att jag drar åt den för hårt och att hon ska kvävas eller få svårt att andas (jag vet jag är larvig). Hur smidig som helst dock när man är hemma och donar. Har precis sminkat mig med henne i selen

• MiaEd
    http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=46453&productId=278142&articleId=534013&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Fick hem 50% rabatt hos Ellos så beställde den där istället, läst många bra recensioner om det märket tidigare, plus att det verkar ha ett helt okej andrahandsvärde.. Med rabatten blev det inte så mycket dyrare än "vanliga" overaller utan märke heller...

Jessilicious:  Haha ja, och jag gjorde aldrig om ett igen!

Utteröga: Haha, man tog sig dit man behöve.. Idag skulle jag ringt en taxi. 

RutanE: Titta gärna på tradera, där kan man hitta fynd!! Finns även mycket billigare kläder som är helt okej på t ex H&M, Lindex och KappAhl :) 
  • Lilla

Fy, jag är helt slut... Nu har jag låst in mig och sitter på toalocket. Maken kom just hem. Han och barnen är uppe och läser bok. Bebisen har varit en riktig suris hela eftermiddagen. Jobbigt! Bära bära, leka med 3-åringen och laga lunch, mellis och middag... Pust! Snart är middagen klar i alla fall (måste nog gå och kolla till den nu).

• BackinBlack

Helt ärligt. Har läst lite mer noggrannt nu. Att belasta Ohly för vad som hänt i kommunismens namn är som att belasta KD för allt kyrkan har gjort, däribland den tortyr och förföljelse som har skett, vad som sker nu inom katolska kyrkan etc. Så, nu var det nedskrivet.

Och utan att starta en super-debatt här (fast det kanske känns så) så är jag helt övertygad att som förälder och arbetare utan höginkomst är det bara ett alternativ och det är att rösta rödgrönt. Skola och förskola har fått det försämrat med 15-timmarsregeln, ständigt sänkt skolpeng som gör att barngrupperna blir större, mellanmål och material dras in liksom lärare och så talar alliansen om att man ska sänka åldern när det gäller betygssättning. Skattesänkningarna som ständigt införs urholkar och skapar otrygghet samtidigt som det inte ger mer i plånboken för sådana som jag som jag räknar som vanligt folk - vi går plus minus noll med de konkreta kostnaderna eftersom andra saker höjs, dessutom höjs avgifter till sjukvård och skyddsnätet om man blir arbetslös eller sjuk en längre tid är mycket sämre.

Oj, nu blev det långt. Måste ta hand om lillkillen.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Marina

Stora syster jag som är sossare kan inte förstå hur man kan rösta på en pojkspoling som reinfeldt, Mona må va speciell men hon har varit insatt i politik i 20 år och som förälder så tycker jag sossarna bryr sig mer om våra barn och deras framtid och deras skola... Moderaterna bara tjatar om jobb men för att kunna jobba måste man först prioritera skolan, jobb va det enda dom hade att komma med förra valet och nu likadant och fortfarande har vi tokhög arbetslöshet..Nä moderatorna tycker jag tar från de fattiga ger till dom rika, man måste ha mer hjärta och bry sig mer om våra sjuka och andra som behöver hjälp....Allt kan inte handla om pengar måste ha mer medkänsla men det är min åsikt, hoppas bara innerligt att dom åker nu....

Detta med val är alltd så himla jobbigt alla tycker så olika, skulle varit bra med en blandad politik lita från alla...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

Men kan hålla med er alla att SD är läskiga, men det gör ändå inte att alliansen får min röst. Fruktansvärt att dom får bete sig så mot människor, man får tycka och tänka hur man vill men man säger inte så till nån, Man kan tala för sin sak men det betyder inte att alla ska tycka lika, dom har svårt att ta att alla inte håller med dom...

Mamma till André, Liam och Isadora
Svar på tråden järfällatråden 9