• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Elin: Skönt att få håret tonat. Ska nog hem och leta rätt på min förpackning.

Jag är lite sur idag. Igen. Långdragen PMS? Vet inte, jag har ingen mens och är inte gravid heller. Helt galet. Något som också är galet är våra nya grannar. Vet att de var missnöjda med hon som bodde innan, att hon hade fest i tid och otid och spelade hög musik. Vi gör ingetdera och alla rum är visserligen inte fullt inredda än vilket gör att det hörs bra, men vi är inte högljudda. Vi har två barn. Jag har bott hos denna värd i 36 år och kan räkna påringningarna på min dörr pga att jag stör på ena handens fingrar, och det var när jag var 25 och hade karaoke-/hårdrocksfest. Igår ringde tonårsdottern på dörren klockan sju på kvällen och sa att våra barn störde henne, att de sprang runt så att hon inte kunde plugga. Vad? Klockan sju? Lekande barn? Fattar ingenting och jag pendlar mellan att vara arg och irriterad och helt förvånad/förvirrad. Vill ju inte bråka med grannar, men jag kan inte smyga runt i lägenheten och hyscha barnen hela tiden. Helt galet.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

Therese: Ja.... sakta frammåt.... men det känns som att så fort jag har fått kläm på ngt så kommer ngt nytt och rör till det...

Utteröga: Men herregud! Då är det ju hon som stör dig! Klaga till värden

• MiaEd

USCH! Jag bara måste få skriva av mig någonstans.. Här om dagen var jag nere och gick bland valstugorna i Jakobsbergs centrum, av en händelse så ser jag mig själv stå och diskutera abortfrågan med Sverigedemokraterna, jag håller inte med dom och diskussionen blir ganska hetsig..

Plötsligt kommer min lilla Oliver och tar mig i handen och tycker att vi ska gå och fika istället, javisst älskling säger jag och ska börja gå därifrån.. Då börjar människan gasta om att jag ska åka hem därifrån jag kom om det inte passar mig så som det är i Sverige?

QUE WHAT?  Jag är så svensk som man kan bli! Dock är sonens pappa från Palestina, men vadfan?

• BackinBlack

MiaEd: Men fy fan - vilket beteende! Gud vad hemskt. Ska de överhuvudtaget få vara där och propagera får de bete sig som folk. Om de nu ska få vara där... Kram till dig!

flingan: Ja, jag känner mig - utan att verka vara alltför mycket drama queen - som att de faktiskt trakasserar oss genom att ringa på sådär. Jag bankade ju lite tidigare än man får för ett par veckor sedan och så ringde pappan på, jag bad om ursäkt och han tyckte att efter tio (!) var det ok. Så de verkar leva efter egna små regler. Nu ska jag försöka släppa det och leva på som vi gör, men jag har skrivit upp deras påringningar och kommer det en till så vet jag inte vad. Chrille var bra sur igår när hon kom och ringde på. Som det känns nu kan de ju få för sig att vi stör när jag har MeandI-visning, bara för att vi är ett gäng människor som träffas mellan sju och nio och pratar. Eller vad?

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • MiaEd

Utteröga: Aa jag vet inte, blev bara så paff.. Förlåt att jag inte är vitblond och blåögd, men jag är jävligt svensk.. Inte för att det spelar någon roll... Jag tycker inte dom har här i Järfälla att göra.. Åk någon annanstans och stör någon annan! Att dom dessutom säger så framför min 3åring? USCH! Jag gillar dom INTE.

• flingansnö

Mia: Fy!! Jag hade blivit skogstokig! Jag avskyr dem verkligen! Förut har jag försökt att skratta bort dem, för de är ju så löjliga tycker jag, men nu går inte det längre.... Den där Erik Almqvist eller vad han heter, som är deras pressekreterare han är fan nazist!! Jag blir tokig! Pratar om Finland som sveriges "urmoder" och annat dumt! Han låter precis som Hitler gjorde i börja..... skrämande är det.... Jag kan inte bestämma mig för vad jag ska rösta på  valet pga av dem.... jag hade bestämt mig för att rösta på FI och Gudrun, men nu känner jag att jag kanske ska rösta på det blåa blocket för att de då kanske kanfå egen majoritet, och det vore visserligen inte bra av en massa andra anledningar men då får iaf inte Jimmie ngn reel makt.....  svårt är det tycker jag.....

• MrsMumrik

MiaEd - men HERREGUD!! Alltså de är ju inte kloka i huvudet! Tänk att det finns människor som röstar på dem? Vad sa folk som stod runtomkring?

Utteröga - usch vad jobbigt! Förstår precis hur du känner. Man vill inte stöta sig med grannarna, men man vill samtidigt inte behöva smyga i sitt eget hem. Innan vi flyttade till hus hade vi grannar som hade barn på 1 och 3 år som hade sovrummet bredivd vårt och de skrek MAMMA, MAMMA, MAMMA heeeeela nätterna och mamman gick inte och hämtade dem. Vi  höll på att bli galna! Dock sa vi inget, men de var själv snabba att säga till om allt hela tiden... säg till värden om de fortsätter att gå på er hela tiden.

Snowflake - see ya soon!

• flingansnö

Hej hopp!

Nu är jag hemma en liten stund innan jag ska iväg och fara igen, det blev verkligen en intensiv dag idag, men trevlig! Lina, det var jättekul att ses och roligt att se ert hus, och så att få hålla lillselman såklart! jag är helt enkelt kär i henne!

kajsa, tack för klädrna! Det är verkligen toppen!

Om en stund ska jag gå ner till centrum med barnen, för vi ska gå på banken, de har kvällsöppet idag och vi msåte tydligen vara medbåda två för att kunna öppna VP konto till Agnes.... ja ja... sova kan man väl göra när man blir pensionär?

• MiaEd
    Snowflake: SD bedriver ju högerpolitik, jag skulle aldrig rösta åt deras håll! Avskyr dom och tycker dom är läskiga, folk som röstar på dom hoppas jag inte har en enda vän från en annan kultur, då är man en riktig hycklare!

Mumriksfru:  Tror inte att dom hörde vad han sa till mig, men jag fick många blickar när jag började gapa och gasta på dom!
Svar på tråden järfällatråden 9