• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Marina

dom har höjt skatten på sååååå extremt mkt annat att det lilla man får extra i månaden gör att man har samma pengar...Bara kolla a-kassan sjukt dyrt och fler o fler tvingas hoppa av pga alliansen, Allt i samhället har blivit dyrare...Jag märker ingen skillnad och fastighetsskatten påverkar mest dom som har extremt dyra hus...Men i slutändan bor jag hellre i en lägenhet än prioriterar skattesänkningar framför mina barn och deras skola..För skolorna blir bara värre och värre trycker in barn och tar bort alla resurser....

Mamma till André, Liam och Isadora
  • MiaEd
    Marina: Jag håller med, betalar gärna lite mer i skatt för att barna ska ha det bäst!
  • Stora syster

Skulle aldrig gå med i a-kassa! Håller med att det är alldeles för dyrt! Men jag riskerar inte heller att bli arbetslös... Som sagt, man röstar ju efter egen ficka... Och min ficka blir tyvärr mer fylld av en borgerlig regering. Att de sen skulle strunta i skolan är ju bull! särskilt kd och fp har ju skolan som sina viktigaste valfrågor! Jag tycker man kan höja bensinskatten, jag väljer att inte ha bil, det är för dyrt. Jag väljer att gå till jobbet, för dyrt att åka buss. Mitt val lixom. Om jag istället väljer att ta ett jobb där jag inte får ihop penagr så det täcker mina utgifter, kan  alla andra betala mina räkningar? Snacka om orättvist! Hur ska man få folk att utbilda sig och slita om det inte lönar sig?

Självklart tycker jag att det är viktigt att det blir ordning på skolan, men jag tror att det viktigaste där är att ge makten tillbaka till lärarna! att lära ungarna att de ska respektera lärarna och sina klasskamrater!

• Marina

Stora syster ja dom pratar lite om skolorna men inte alls som Mona, hon vill verkligen förbättra och ha mer jämdställdhet vilket vi i Sverige bara kommer få om vi får en kvinnlig statsminister..När man hörde dom igår så kändes det fan så mkt mer i hjärtat när sossarna prata, borgarna känns som tomma ord, det är inte mkt vallöften dom har hållt...Känns helt enkelt inte äkta från dom för dom är såååå pengakåta och det ska bara gynna dom rika..Skit i alla sjuka alla fattiga mm bara vara självisk och tänka på sig själva och jag vill inte att mina barn växer upp och ska lära sig att man ska vara så självisk som många är...

Ja spännande värre att se vad som händer imorgon....Politiker är ju dom flesta bara massa hycklare som snackar skit så blir väl aldrig helt bra hur man än röstar Skrattande

• Stora syster

Oki, tror att dagens politiska debatt blannd mammorna i tråden får göra ett uppehåll för lite nachos och lördagsgodis! Imorgon smäller det!! Tjohooo på er, grönmössor, svampplockare, bensinälskare och rödtottar!! ,)

• Marina

Lät smarrigt med nachos =) vi får planera vidare på vår middag Karro...

• Stora syster

Haha, åt för mkt som vanligt! Ja Marina, när blir det av då?

• Marina

Jag kan tisdag och torsdag =) annars blir det veckan efter men då kan jag bara torsdagen och helger så bestäm du..

• Lilla

Mirix: grattis på födelsedagen!

Oj, vilka politiska diskussioner det varit här. Det blir spännande i kväll!

Usch, jag hade en jobbig upplevelse igår.   När Tor bestämde sig för att gå upp 6.30 (efter att ha legat och spakat mig i magen i 2 timmar, han låg i vår säng) mådde jag inte bra. Mådde illa, var fruktansvärt yr, hade hjärtklappning, var trött. Läskigt! Maken blev beordrad att stiga upp och ta med sig barnen (som båda vaknade) ner. Efter vila i några timmar, lite lättare mat och vetskapen om att jag inte var tvungen att ta hand om barnen blev det bra igen. Jag antar att detta var kroppens sätt att säga ifrån och att det berodde på stress... Jag har varit helt slut till och från den senaste tiden. Ständigt trött, på dåligt humör, ont i magen och ska rodda hemmet och barnen (maken kommer hem från jobbet ca 18.30). Barnen är en bebis som sover uselt och en 3-åring som är mycket krävande just nu.

Sorry att det blev så ego idag. Måste ta upp Tor nu. Han är missnöjd i sittern.

• Marina

Lilla T förstår det är jobbigt nu, skönt att du fick vilat upp dig lite.. Hoppas T snart sover bättre, inte kul det där med sömnen, jag hatar den biten med att vara småbarnsmamma..

Jag är ju en som inte kräver mkt sömn och typ ALDRIG sover dagtid men igår  när Jonny kom hem från jobb däcka jag på soffan, det händer aldrig, antar att jag va helt slut, har haft en vecka med skitnätter med Isa allt från 4 timmars sömn till ständiga uppvak och sen jobba heltid på det och Meandi vid sidan =( känner vissa dagar att man mår skit...

Hoppas ni andra mår bra..

Idag ska jag till Sanna för hennes Me&i träff ska bli sååå skoj att träffa dom, allt för länge sen...Och imorgon har jag en STOR pojke som fyller hela 9år, helt galet att han är såååå stor Skrattande...

Ha det super och glöm inte RÖSTA =)

Svar på tråden järfällatråden 9