• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Stora syster

Oj Lilla T, skönt att diin karl kan ta över när du behöver då! Ska själv ha mig ett allvarligt snack idag om hur stressigt det är här hemma. Usch!

Mirjam, ja supergrattis på storaa dagen!! Nåt kul på agendan idag?

Marina, får väl ta det på helgen då? Skulle inte Anna med ocj planera? Ska vi sitta här så spelar dagarna inte lika stor roll för miig...

Ja, idag smäller det! Ska bara dricka upp mitt kaffe, och klä på mig så ska jag gå och rösta.

• Jessilicious
    Lilla T:
    Hoppas du mår bättre snart :) Inget kul det där med stress, man märker inte av hur illa det är fören man får riktigt jobbiga symptom, hände mig nått liknande för några veckor sen. Hade så otroligt ont i magen, mådde illa och var oerhört lättretlig & irreterad, sov dåligt och var allmänt utmattad. Började trappa ner tempot och behövde inse att allt inte faller isär för att man inte gjort dittan o dattan. Läskigt det där!

Marina:
    Det sliter riktigt mycket på en efter ett par dagar när man knappt fått sova någonting. Såg på Oprah, om hon som nyss fått åttlingar, hon fick knappt sova någonting. Jag tycker det är stressigt med 2 barn vissa stunder, 14 barn och jag hade gått in i väggen ;)

Idag är vi ensamma hemma.. igen.. Jorge jobbar.. igen.. Han är nästan aldrig hemma nuförtiden, lite tråkigt och ensamt, men skönt ibland måste jag ju erkänna Oskyldig.
    Vi ska åka till Chile i slutet på November så vi sparar o sparar o sparar. Ska vara borta i 3 månader, sol & värme.. slippa kalla vintern i år igen. Ska bli härligt! Nervös över själva flygresan bara, Fabián är snart 2½ år och inte riktigt så att man vill sitta still då.

Dags att ge Anelina mat!
  • RutanE

Lilla T: Usch vad jobbigt! Hoppas din man kan ta barnen några stunder nu på helgen så att du får VILA. Du får göra det när stora tjejen är på dagis oxå, bara ta det lugnt med bebisen och sova de stunder han sover. Det är tråkigt men det behövs ibland när nätterna är för jobbiga.

Jessi: Vad hräligt det låter med långresa när det är mörkt och kallt!!

Idag ska vi RÖSTA!! Och försöka ta oss för att städa undan sommaren på altanen, allt bara står där övergivet - sommaren tog helt plötsligt slut...

• Marina

Stora syster men om dagarna inte spelar roll kan vi väl ta det på tisdag eller torsdag hemma hos dig? Du kan väl fråga Anna vilken dag hon kan..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Lilla

Tack för er omtanke! Idag mår jag fint igen, men det gav mig en tankeställare. Trist att höra att fler har lika...

I förmiddags var Idun och jag på Hoppis och skuttis på Friskis & svettis. Det var första gången för oss, men definitivt inte sista. Jättekul var det! Och roligt att göra något bara jag och dottern, utan bebisen. Det behöver vi. Kul att ni också var där AnnelieE! Hade gärna pratat lite efteråt, men då var ni borta. Går ni varje söndag?

• Annelie E
    Lilla skrev 2010-09-19 13:06:36 följande:
    Kul att ni också var där AnnelieE! Hade gärna pratat lite efteråt, men då var ni borta. Går ni varje söndag?
    Det var första gången för den här terminen, det blir säkert fler gånger. Funderar på att åka på onsdag trots att det är tok för sent.
    Vi hade lite bråttom eftersom vi skulle handla lite innan vi åkte hem till lunchen som skulle vara färdig kl.12. Synd, ville också prata...
    Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Stora syster

Jaha girls, valet är över, nu kan vi ägna oss att diskutera det som är viktigt här i livet; overaller, middagsmat och när man ska fika ;)

Idags ka jag iaf till jobbet, har ju varit ledig i över en vecka.... Känns mkonstigt,, drömde tom konstiga drömmar om min chef... hua!

Nu är det verkl mörkt på morg! Vilken skillnad på bara een vecka! Dags för reflexer kanske?

Nä, hade gött!!

• MrsMumrik

Ja, vilken skam... man vet inte vad man ska säga... 5,7% till SD. Det känns helt overkligt!

• flingansnö

Hej!

Oj va ni hann med att diskutera närjag var borta!!  Jag hade verkligen problem me att välja iår, men tillslut konm jag fram till att jag inte kunde jämställa SD med V. Kom också framt ill att jag verkligen inte ville att Aliansenskullle få fortsatt mandat så jag röstade på Mona. Trist att det gick så dåligt för henne. Men statsvetare som jag är så kan jag intelåta bli att tycka att det demokratiteoretiskt är jätteroligt så som det ser ut nu.... fast praktiskt så tcker jag att det är hemskt! FY!!!!!!! Jag är så arg på alla som röstat på SD. Jag hoppa att Mediasverige tar sitt ansvar och verkligen tänker på hur de framställer saker i fortättningen!

LillaT: Stackars dig!! Försök att SOVA med T när I är på fsk. Ha inte så höga krav på allt runtomkring.... det är ok att bara ligga i soffan ngra timmar med bebis i famnen.....  KRamar till dig vännen!

Mirix: Hade du en rolig födelsedag?

• flingansnö

Just ja: Mumrik: Vad härligt att du gillar sjalen! Och man nojjar alltid om barnens säkerhet.... jag kollar fortfaraende båda barnen på nätterna, så att de andas och så...

Svar på tråden järfällatråden 9