• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Disan

tip: Jag har flyttat till Hässelby strand, nära tåget och allt. Trivs redan jättebra

Life sucks and then you die
  • Mirix

Hallå, vi är tillbaka!
    Vilken härlig semester vi har haft! Vi lånade en stuga och hade det så otroligt mysigt! Ingen dator och TV bara de gånger vi såg en film. Vi gick upp tillsammans på mornarna och åt frukost, gick mini promenader, krattade löv i solen, hade besök av en familj 1 dygn, pysslade med Mira, åt massor med god mat, grillade 2ggr, spelade spel, skojade och busade och bara var!

• Marina

Tip förra veckan uteblev desperate och greys pga triologi i CSI...

Mirix låter härligt..

Gick bra att jobba idag, enormt mkt att göra, en är på skidsemester och jag ska göra det mesta själv för att lära mig mer, så det är lite mkt nu...

Jonny var hemma till 15 redan =) så barnen fick komma hem i vanlig tid..

Ikväll är en skitkväll för Isa tokvägrar somna, vrålar som f*n och mitt tålamod är såååå slut!!!

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Lilla

Mirix: vad skoj ni verkar ha haft!

Marina: kul att det gick bra att jobba trots massa att göra. Trist med kvällen...

Disan: vad bra att du trivs på nya stället! Skönt att det gick så pass fort ändå att sälja lägenheten.

• flingansnö

Mirjam: Åhhhhhhh det låter helt underbart!!!

LillaT: Vad skönt att du mår bättre! men jag håller med dig, det är dyrt att åka bil...

Marina: vad kul att det gick bra på jobbet, och hoppas att ikväll blir en bättre kväll!!

Jag fick min tid till spec.mödravården igår!! HURRA!!! den 22 april ska jag dit och grååååååta mig till ett så tidigt snitt som det bara går!!!!

• BackinBlack

Mirjam: Åh, vad härligt det låter. En toppensemester.

Lilla T: Det bidde inga husfruar, Vincent vägrade somna och absolut inte i sin egen säng. Puh. Ska kolla om man får se på Play.

flingan: Grattis till tiden hos spec mvc. Håller tummarna för dig.

tip: Ja, det var inte skönt i skuggan och i vinden. Uma får ha sitt fleecefodrade regnställ ett tag till och allvädersstövlarna. Vincent har vind-/överdragskläder och fleece emellan och sina fodrade gummistövlar. Funkar utmärkt.

Kanske jag ska göra något vettigt idag med. Kanske söka jobb, sätta igång en till tvättmaskin och gå och handla lite. Fast det här gråvädret gör mig lite loj. Och att det är trögt med jobbsökandet. Och att jag får stressmage bara av att lämna barnen idag - hur ska jag hinna och orka när jag jobbar? Idag tog det en timme att få på Uma kläder och komma till dagis. Jag har inte kraften att försöka tvinga henne, och det göra bara henne ännu vildare (argare? ledsnare?).

Nåja. Nu ska jag sätta igång lite apparater och se vad som har hänt på jobbfronten.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Marina: Vad skönt att han kan hämta så tidigt. Var det kul att jobba då?

Disan: Låter toppen att du trivs så bra.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

Flingan: vad bra att du fått tiden hos spec mvc!

tip: hoppas du får tag i din bm snart också!

utteröga: det var ett rätt kasst avsnitt igår, så du behöver inte se det på play... Jag satte faktiskt igång datorn och gluttade bara med ett öga efter ett tag. Började ladda upp foton som jag ska sätta i album istället.

Jag tvättar och har städat nästan hela övervåningen idag. Pust, blev helt slut och var tvungen att avbryta för annars kommer jag få såå ont på jobbet idag (jobbar till 19.30). Ska vila nu och sen åka till jobbet. Skönt att slippa stressa i morse när vi skulle till dagis. Bra att börja lite senare ibland.

• Timba

Disan: Härligt att du trivs.

Mirix: låter som kanon semester, vill oxå bo i stuga.

Marina: jag märkte det, fattar inte att de ska sända så extremt mycket CSI tycker att det går nästan varje kväll, så jag har tröttnat på det...

LillaT: skönt att du mår bättre, jobbar du 50 % nu eller hur blev det ?

• Lilla

tip: nej, jag jobbar heltid fortfarande, men gör inte alla moment på jobbet (t.ex. sätta upp böcker funkar inte, då får jag apont, både av alla lyft plus att jag inte kan böja mig ner utan att det gör ont).

Svar på tråden järfällatråden 9