• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

stora syster: vad roligt med en snökoja! Det finns en på granngatan som Idun varit i flera gånger (inte jättestor, men lagom stor för en snart 4-åring. Ska du börja träna? Jag som precis kommit igång har nu blivit väldigt förkyld... Så typiskt!
    Vi har tagt tag i Tors sömn nu. Med start från läggning igår kväll kör vi "tassmetoden". Jag är lika trött som vanligt, men har tassat hela natten. *lite stolt att jag klarade det trots att jag så gärna vlle avbryta vid 2-tiden när jag bara ville få SOMNA på snabbast möjliga sätt* Kanske kan detta hjälpa honom att sova bättre. Efter mycket kämpande somnade han faktiskt själv i sin säng.

www.familjeliv.se/Forum-3-23/m29293259.html

• MrsMumrik

LillaT - vad spännande att höra om det fungerar med tassmetoden! Vad duktiga ni är! Vi har ju nästan lite omvänt problem. Imorse så skulle Henrik ta bussen till Stockholm i två veckor och sen komma tillbaka och hämta mig här så vi hade ställt klockan på 07:00 och Selma var helt yrvaken och förstod ingenting varför vi klivit upp 2,5 timmar innan vår vanliga uppstigning Jag tror hon skulle kunna sova hur mycket som helst... lite orolig för hur det ska gå när jag ska börja jobba.

• Lilla

Nu är det andra kvällen som Tor somnar själv i sängen med hjälp av tassning. Det tog drygt 10 min. Vi får väl se hur länge han sover, men men... Detta är stort för mig! Och i morgon börjar jag JOBBA igen! 50 %, men hela dagar så vi får se hur tufft maken och Tor får det i morgon... (med mat menar jag)

• 1975

Är det nån som har en svart eller grå skötväska att skänka eller att sälja till en billig peng???

• flingansnö

LillaT: Det låter ju toppen att det går bra med Ts sömn! Vi gör nästan exakt sådär vi också när vi lägger A!

Här hmma har lugnet lagt sig. Jag har lämnat G till förskolan, han vara avvakandet men glad efter en liten stund, när han kom ihåg "sitt" legobord! Nu ska jag strax sätta igång med lite städning!

• lillgrodans mamma

God fortsätttning på er allihop!

Tack Rutan för att du kollade upp mamma/bebisyogan. Jag ska maila å kolla lite medlemskap

Välkommen Emma, kul att du hittat hit. Jag bor i Viksjö med man å Isabella 5 månader.

Lilla T: Det är väll aldeles perfekt att du gnäller av dig här (vilket inte alls var mycket näll) å får lite husefrid hemma. Är man trött så är man å det är ingen lek.
    Lilla I har börjat blil så mycket mer medveten om vad som händer å är inte förtjust i att somna eller ens ligga i sin säng heller. Fast det är bara första nattningen som är värst. Peppar peppar ta i trä! läste nyss om metoden du skulle testa Lilla T å den känns som en bra metod. Ska försöka införa den här hemma.

Nyår firades i Vagnhärad ute i skogen i en liten koja, med mig å mina syskon med familjer, jättemysigt å gosigt med alla syskonbarn + lite avlastning med lilla I. (systerdöttrarnas stora favorit) Tyvärr så går det inte riktit ihop med matningen när vi är där, allt är så kul å det är alltid ståhej så Lilla I får ingen ro utan hoppar över att äta :) hur mycket jag än trugar å stänger in mig i garderoben.
    Vad beträffande nyårslöften så har jag nog inga.... men jag gav maken en nyårspresent å fick samma tillbaka. Vi gav varandra tre vardagsönskningar. Känner på mig att mina kommer gå till egentid å makens kommer gå till slösöndagar Glad. Träningsmässigt så jobbar jag bäst under press, å tänkte ge mig på halvklassikern i år. Fast jag börjar inte med halvvasan nu i februari utan halvvättern senare i vår istället. Så då var det skrivet å oåterkalleligt Cool Vi som lever får se!

Mumriksfru Du är välkommen tillbaka snart, lovar att du ska får mammaprata ikapp dig sen Glad. Trevligt det lät med era nyårsaktiviteter.

Ha en bra dag allihop!

• Steffi17

Nu förstår jag varför det har varit så svårt att natta hans och barför han har varit så gnällig på sistonde - igår kväll såg jag hans första tänder titta fram! Stackarn... Jag ska få en flaska Denox (?) av Mumriksfru. Finns det något mer man kan göra? Det är verkligen jobbigt för honom. Han har bitringar och paracetamol vill jag helst inte ge. Tycker inte om att behandla hela kroppen när man har ont på ett litet ställe. Någon som har någon tips?
    Lilla T: Vad bra att metoden verkar funka. Jag läste om det i din länk och utan att vi visste om det så använder vi metoden också och som sagt har det aldrig varit problem innan. Hur var första dagen på jobbet? Hur klarar du det med tröttheten?
    Så, nu ska vi ut på promenad!

• RutanE

Gott nytt år tjejer!
    Vi hade en lugn trevlig nyårskväll med våra fina grannar Matglad och hennes familj.

Vad kul att några av er kanske kommer med på mamma-bebisyogan. Det är 8 gånger och bebisen bör vara mellan 2 -10 månader läste jag. Ska bli skojjigt. Jag är ingen van yogare men är nyfiken på det.

Steffi: skönt med en förklaring till gnäll och strul, verkar inte kul att få tänder. Linus verkar inte ha några på g ännu, vi får väl se hur det blir när det är dags.

Lilla T: Hoppas det gick bra för T och hans pappa idag när du var på jobbet. Har han börjat äta mer vanlig mat eller blir det mest ersättning. Linus har ännu inte fattat hur man sväljer något som är fastare än bröstmjölk.

Ska slänga mig på soffan nu, de stora barnen är och simmar med sin pappa och Linus sover.

• flingansnö

lillagrodan: Coolt med halvklassiker!! Bra!!  Låetr som ni hade en ganska mysig nyår, även om amning i garderoben inte låter så skönt! :-O

Steffi: Håller med dig om alvedon! Nu har det ju kommit en massa nytt om det också! Jag som åt alvedon i MASSOR när jag var gravid!!! Hoppas att min lever inte tagit skada!  Stackars Hans! vi hade en salva till Gustav som vi köte i belgien, verkar inte finnas i sverige, men jag ska försöka hitta ngt online.

Rutan: Hoppas att du fick vila en stund i soffan!

LillaT: Hur gick det att jobba idag? Tänkte på dig massor!!

Här hemma sover båda barnen nu, Agnes är helt däckad som vanligt efter vbabysimmet. Men hon har tydligen en flirt med en pojke där! De hade skrattat massor ihop idag! Själv har jag just varit på en 40minute rlång promme! Det var underbart skönt men känns i ryggen och höfterna nu. MEn det är det värt!

• BackinBlack

flingan: Vad mysigt med en långpromenad! Hoppas du fick sova gott.

Steffi: Stackars liten. Har inget bra tips alls mot värkande tandsprickning, tyvärr.

Jag försöker ha positiv syn på allt nu och inte älta för mycket, vilket går bra hittills. Känner att det är dags för en tjejmiddag, snart, om några vill. Vi bor större nu men jag har svårt att placera om familjen så om vi är hemma hos mig blir det med "man" och två barn. Kanske inte det optimala... Vad säger ni?

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
Svar på tråden järfällatråden 9