• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

LillaT: Åh vad jag önskar att du fick sova!!! Stackare. Men bra att man kan stänga in sig i badrummet en stund iaf!

Utteröga: Jag tror inte jag ska ge några löften iår. Förra året gav jag ett löfte som jag uppfyllt och det känns bra. Men iår tror jag att det får vara. Det är olika från år till år det där för mig.

mumriksfru: Om du är low on cash  kanske du är intresserad av att vara med i vårt team av barnvakter som vi kommer sätta upp för A under våren. Det startar i mars....
    Låtre för övrigt som ett toppen nyårsfirande!

Här hemma har jag skickat maken och sonen till affären, själv ska jag sortera tvätt och städa upp lite så att det blir lite mysigt ikväll. Vi ska bara ta det lugnt och mysa. Äta gott och sedan stå på balkongen och titta på fyrverkerienran! Ska bli underbart! Vi har ju toppenutsikt här, förra året var det oslagbart!

• Steffi17

Välkommen Emma! Vi, min man min son (5 månader) och jag bor också i Skälby, nära Vega! Lycka till med sista delen av graviditeten!
    Oj lilla T, jag får inte gnälla. Har Hans somnat så kanske han vaknar en gång om natten, annars bara när han tappar nappen och då lungnar han sig så fort han har fått den tillbaka.
    Flingan: Du beskriver exakt våran rutin, förutom att vi också sjunger samma lungnande låt om och om igen... Innan kunde vi lägga honom, sjunga en gång och gå ut även INNAN han somnade, så somnade han helt själv! Så vi är ganska bortskämda...
    Mumriksfru: Åhhh, vad mysigt det låter med snökubb och utomhusjacuzzi! Undrade ffa allt Selma fick ligga i vagn och sova under tågresan eller var ni tvungna att ha henne i knät hela tiden?
    Utteröga: Jag brukar inte heller göra några löften, men jag vet att jag också måste lösa jobbsituationen, övningsköra och ta hand om min kropp, dvs träna och äta nyttigare mat. Sedan förlossningen har jag kanske gått ned 2 kilo - max!!!! Även nu under magsjukan tappade jag INGENTING!!! trots att jag knappt åt någonting! Men H gick ju ned i vikt... fattarinte...
    GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA!!!!!

• 1975

Lilla T: det är tungt och gör ont! Han bökar och lever rövare! Annars mår jag bra tack!!

• Lilla

Steffi: såklart att du får gnälla! Det är ju jobbigt för ER.

1975: ja, det är jobbigt att vara gravid och även fast man vet att det är värt det när resultatet (dvs mysiga bebisen) kommer, så ÄR det jobbigt innan. Stor kram till dig!

Nu kom min familj ner så nu ska vi äta nyårsmiddag.

• Machina

Gott nytt år till er alla gulliga tjejer här inne :)

Jag har varit lite frånvarande ett tag med jul och allt ni vet. Idag skulle vi egentligen bort på middag hela familjen men maken blev magsjuk så vi hänger hemma i soffan.

Hej Emma. Jag är också rätt ny i tråden. Jag bor i barkarby med make och Mila 3,5 år och Isa 2,5 månad ;)

• BackinBlack

God fortsättning på er allesammans!

Hoppas att ni hade en fin afton igår. Jag är så nöjd med gårdagskvällen, barnen var vakna och såg fyrverkerierna för första gången och vi hade en trevlig kväll hos mina föräldrar också.

Apropå löften så avger jag inga heller. Däremot har jag en himla massa planer och önskningar för det här året. Men sån är jag alltid. Nyår eller inte. Det är i alla fall klart att jag ska börja övningsköra, vilket är toppen eftersom jag äger en bil som bara står här utanför (jaja, sambon har körkort men vi använder den max ett par gånger i veckan).

Nu ska jag gå till mina små, de vaknade halv nio. Kommer nog slockna mitt på dagen, båda två.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • MrsMumrik

Godmorgon och Gott Nytt 2011! Skål

Vi hade en härlig kväll igår med god mat och kortspel med Selmas mormor och gammelmormor och resten av familjen. Jag är rädd för fyrverkerier så jag stod inne och beskådade och Selma sov som en stock.

Flingan - om timlönen är cirkus 10 000:- som spektaklet hamnar på så är det taget! Nä, men allvarligt, hur har det gått med tankarna runt ledigheten?

LillaT - sant vi bor ju faktiskt tekniskt sett i Barkarby

Steffi - hon hade en egen plats som vi ställde bilbarnstolen på, men hon satt hos oss för det mesta. När hon sov så lutade vi ner bilbarnstolen så hon kunde sova i den. Det var en annan med med en liten bebis och hon hade sin bebis sovande i en uppfälld vagn på bagageplatsen (inte så poppis bland de andra resenärerna).

Utteröga - jag är likadan! Fast jag tar det alltid ett steg för långt och innhandlar ALLT till mina nya projekt om det så är träningsgrejer, må-bra-i-själen grejer eller vad det nu kan vara och sen så blir det bara liggande... min nyårslöfte borde vara att inte planera så många projekt

Machina - välkommen tillbaka!

• flingansnö

Hej tjejer! Gott nytt år på er!!

Vi hade en lugn kväll igår, barnen somnade och vi stod inne och tittade på alla fyrverkerier. Det var underbat! Jag blev dock såååååå trött, fick kämpa för att hålla mig vaken. Gick och la mig vid kvart över tolv, men vaknade vid två och mådde sååååååå illa. Lyckades med konststycket att kräkas i badkaret..... inte bra.... men efteråt var jag pigg och glad, så det var nog inte magsjuka. Fick ju dock städa badkaret och avloppet i natt.... inte kul... BLÄ!!! men idag verkar jag må bra iaf. Tror det var en kombination av för mycket nötter och choklad. Har blivit sjuk av dem kombon förut.  Nu är det iaf nytt år och idag gör vi inte många knop här hemma. Vi har tittat på Robotar på tv och om en timmer blir det Ivanhoe!

• Lilla

God fortsättning till er alla! Idag åkte Idun till mormor för att vara där ensam några dagar. Kul för både henne och mormor! Maken har satt ordentlig fart på målning och tapetsering av vårt sovrum (det gäller att passa på när den som kräver mest uppmärksamhet av pappa inte är hemma). Jag är ledig en dag till, men på måndag börjar jag jobba!!

• Stora syster

Ville bara titta in en snabbis och önska god fortsättning! Själv e jag inte så mkt för att fira in ett nytt år, men samtidigt så känns det som en chans att få ta lite nya tag.. Som det där att börja träna, vilket är nödvändigt om man inste ska falla ihop...

Det nya året invigdes iaf med att göra en stor snökoja till Nilo, sen vart det jobb för mig.

Hoppas ni alla har det bra ochh njuter av snön!!! kram!

Svar på tråden järfällatråden 9