• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

Det blev bara ett träningspass för mig idag. Orkade helt enkelt inte mer, men tar nya tag på söndag. Kul är det i alla fall!

Mumriksfru: vi kör i januari när du är hemma igen! Jag förstår att det är lite jobbigt att vara hos din mamma så pass lång tid. Mammor/svärmödrar brukar ha många åsikter om hur man ska sköta sitt barn och det kan vara frustrerande att få en massa råd man inte bett om.
    Jessi: jag vill också ha sol och värme!

Flingan: vad svår sits ni hamnat i... Grattis till erbjudandet du fått! Kan farmor och farfar ha Agnes under mars om Mange inte får vara med i projektet? Bra idé att höra med dagmamma. Hoppas det löser sig! Du behöver ju jobba, så det måste lösa sig på nåt sätt. Att köpa in barnvakt är väl ett bra alternativ som du skrev.

RutanE: konstig reaktion på bvc... Strunta i deras "råd".

• Steffi17

Flingan: Men det var ju typiskt... Hoppas verkligen att ni kan lösa det. Kan ni kanske jobba deltid och dela på föräldraledigheten?
    Rutan: I princip är jag intresserad. Hur många gånger är det? Jag vet ju inte när jag får jobb... Hoppas att Linus vill snart äta. Men konstigt på BVC!
    Mumriksfru: Jag älskar mina föräldrar, men 3 v skulle jag inte orka med att bo hos de. Vet inte om du fick brevet från BVC innan ni åkte, men vi fick nya tider - gruppen börjar igen 19/1. Hur var nu tågresan till Oslo med Selma?

Vad gör ni tjejer på Nyårsafton? Tror att vi bara stanna hemma och ta det lungt. Vi köpte dessutom nya badrumsmöbler på Bauhaus idag som ska installeras innan Söndag då KH´s föräldrar åker hem. Vi hade tänkt att fixa så mycket mer i huset, men efter kräksjukan ligger vi långt efter...
    Nu ska jag ta ett nytt försök att natta H - han vill absolut inte! det var så lätt innan han blev sjuk. Nu skriker han ordentligt när jag lägger honom i sängen att vi tror att han har ont eller inte mår bra, eftersom han brukade aldrig bråka innan. Men så fort vi tar upp honom och går ned till vardagsrummet igen, ler och skrattar han. Jobbigt...

• Josefina02

Hej på er!

Jag undrar om jag kan vara med i gänget?

Jag bor i Skälby med min familj, i den finns min man, min dotter som är 2 år i januari och så väntar vi spänt på att ett litet syskon ska komma i slutet av januari. Så har vi en labrador också!

Mvh; Emma

• flingansnö

Emma: Välkommen! Klart du kan vara med i gänget!! Jag bor i jakobsberg med min man och en Gustav som blev 4 nu i december och en liten 7 månaders Agnes!

Steffi: Känner igen det där med sovandet och skrikandet. Det behöver inte hänga ihop med att han varit sjuk. Vi har samma problem. Hon skirker när man lägger ner henne. Men för oss funkar att stå bredvid sängen med en hand på henne tll hon har lugnat sig, och sedan släppa handen men stå kvar, sedan sätta sig i soffan i henens rum tills hon har somnat. Tror det är separationsfasen.

LillaT: Tor blir 7 månader idag va? Grattis till stora pojken!

• BackinBlack

Välkommen Emma!

Grattis till Tor idag!

Själv försöker jag röja efter att ha varit "borta" två kvällar och struntat i hur det ser ut här. Idag måste jag göra all markservice. Barnen ser på Rorri som Vincent fick i julklapp, sambon är inne och jobbar några timmar. Ikväll ska vi gå över till mina föräldrar (två hus ifrån oss) och fira nyår. Enklast så när vi har två små barn och sambon gärna vill dricka något på nyår.

Planer för nästa år? Löften? Jag kör planer för fullt - bjuda hem folk i massor, övningsköra med pappa, hoppas på att lösa jobbsituationen någon gång längre fram och förhoppningsvis bli sams med min kropp. Ungefär så.

Ha en fin nyårsafton allesammans!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

Blä för denna natt! Jag vill sova ostört!! Har huvudvärk from hell nu. Är sur. Trött. Förra natten var riktigt bra. Då fick jag sova 00.30-03.30 amma + bära runt på Tor och sedan 03.30-05.30 amma + bära runt på Tor. Vid 07.30 gick vi upp. Kände mig nästan utvilad. Denna natt har jag varit uppe hur många gånger som helst och Idun kom in till vår säng redan innan jag hunnit somna. Blir tokig! Kan inte gnälla här hemma idag heller känner jag för maken gick upp med barnen i morse och lät mig sova 2 timmar till. Men under de två timmarna hörde jag hur Tor grät flera gånger så jag sov inte speciellt bra, men var för trött för att orka vakna. Okej, har ni läst ändå hit så har ni varit duktiga. Färdiggnällt.

Steffi: jobbigt att läggningen av H blivit rubbad i och med kräksjukan. Så har vi det tyvärr alltid, men jag hoppas att det blir som vanligt för H igen snart när han "minns" de gamla rutinerna. Tor ska få lära sig detta har vi tänkt. Hur vet jag inte. (alltså att somna i egen säng, vilket han inte kan nu, bara i babysyddet eller vagnen)
    Vi ska bara vara hemma idag på nyårsafton. Äta lite gott och kika på grannarnas fyrverkerier. I morgon åker Idun till mormor några dagar.

• Lilla

Emma: välkommen hit! Jag bor också i Skälby med man och dotter på snart 4 år och son på 7 månader. Grattis till bebisen i magen! Snart dags då! Spännande!

Tack för grattis till Tor utteröga och flingan! Han ska få en riktigt mysig grattiskram av mig sen när han vaknar (sover middag i vagnen nu; maken gick ut med honom när jag steg upp).

utteröga: jag avger inga nyårslöften, men kommer att sätta upp ett tydligt mål för min träning. När jag får tid/möjlighet att tänka...

Igår kväll såg jag och maken film tillsammans i soffan för första gången på länge (det är så svårt att koncentrera sigpå en hel film nuförtiden tycker jag, hemskt va). Vi såg Alice i underlandet som maken fick av mig i juklapp. Spännande var den!

Nu måste jag gå till min familj. Jag stängde in mig på toaletten för att få vara i fred en stund.

Gott nytt år till er alla!

• MrsMumrik

Rut - jag kommer nog vill hänga på! Hänger på finanserna lite bara. Ska till tandläkaren och laga hål, optikern och köpa glasögon, börja babysimmet och så ska maken på Sälenresa i Januari så vi är lite low on cash

LillaT - låter bra! Jag är laddad som fasen! Jobbigt med sömnlösa nätter! Hoppas du får en bättre natt i natt!

Steffi - Osloresan gick jättebra! Hon var jättelugn och sov mest hela tiden och charmade de andra resenärena med skratt och leenden Vad bra att det är den 19/1, då hinner jag hem till nästa träff!

Flingan - glömde säga grattis till jobbet!

Emma - välkommen! Jag har en liten familj boende i Skälby som består av mig, min man, en Selma på 5 månader och två katter.

I dag på nyårsafton ska vi gå ut och spela snökubb, bada utomhusjacuzzi och dricka varm choklad med rom (en tradition) och sen blir det middag med familjen, föräldrarna och morföräldrarna och lite kortspel. Väldigt lugn nyår med andra ord. Mitt nyårslöfte är att ta hand om mig själv och min familj både kroppsligt (köpa gymkort till mig och maken) och ta hand om själen mycket och strunta i alla måsten

• 1975

Välkomen Emma !! Jag bor i viksjö men uppvuxen i skälby. Haren dotter som fyller 5 år i feb den 20. Och väntar på en son säger dom den 21 feb. Har två katter och en engelsk staffordsher bullterrier hane.

• Lilla

Mumrik: du bor ju i Barkarby. Kram!

1975: det börjar närma sig bf för dig! Hur mår du nu?

Svar på tråden järfällatråden 9