• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Hej,

kikar in kort, vet inte hur kort för nu kommer lilleman krypande. Han gillar inte att jag sitter här.

Försöker skumma igenom fort och hoppas ni har det så bra ni kan. Jag satt på KS hela dagen igår för att röntga armbågen och få träffa ortopeden. De säger att skrotet ska tas bort innan sommaren och enligt mina beräkningar bör det alltså hända närmaste månaden. Yes! Och allt som ska läka är ärret/huden, inget annat, så jag är fullt rörlig efteråt.
    Vincent gjorde ett par lösare blöjor igår så vi har hållt honom hemma, men han verkar frisk och ingen annan på dagis eller här hemma är sjuk - de enda han har träffat. Så imorgon ska jag fortsätta mitt jobbsökarrace.

Har varit mycket i huvudet med flera läkarbesök och jobbsök och prat om fler barn och behöver större boende. Och konstiga sömnvanor. Men nu har jag landat lite. Tror jag.

Nu slog Vincent huvudet i datorbordet. Ska ta hand om honom. Ta hand om er och så får vi hoppas att det här vädret försvinner snarast. Jag ska ju börja gräva på kolonilotten i helgen. Ju!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Timba

Flingan: vad skönt att det gick vägen.

Utteröga: Men vad skönt om det blir fixat så snart och vad bra om du har landat lite, förstår att det mycket att fundera över.

Har precis tittat på lite bebisbilder på Eliott och Elina så nu vill jag ha en bebis, de börjar bli så stora så det känns kul att få en till liten.

Ingen som vill ta en fika/lunch i jakan imorgon ? dvs pluggar hemma imorgon men ska in till jakan en sväng sen och handla lite.

• Marina

Hej hej tittar in en snabbis

Grattis Annhan har dom flyttkartonger på Ikea?? Annars rekommenderar jag klart Bauhaus {#lang_emotions_laughing}

Flingan Grattis va skoj =) Snart är hon hos er...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • BackinBlack

tip: Jag undrar om jag inte behöver komma hemifrån lite och ska nappa på ditt förslag om fika/lunch i Jakan. Behöver ju lämna tillbaka gamla mediciner på Apoteket om inte annat.

• Timba

Utteöga: Skoj, ska vi ses utanför burger king vid 12 ? mailar mitt nummer.

• flingansnö

Tip och utteröga: Jag kommer kanske också förbi en sväng! Om jagorkar.... jag inboxar mitt nr till er så kan väl ni göra det samma?

evani, tip och marina: tack! Det känns verklgen bra!

• Lilla

annhan: grattis till att ni sålt bostaden! Vad skönt!

Flingan: blir lite avis på att er tjej snart är hos er! (ute menar jag, hon är ju redan hos er) Toppen att du får ks!

utteröga: mycket att tänka på för dig... Varför har du haft skroten i armbågen?

• flingansnö

Tip och lillaT: Jag har vuxit ur mina mörkblå/lila plyshmjukisbyxor från HM, de är stl medium. Om ngn av er vill ha dem så får ni dem.

• BackinBlack

flingan: Vad skönt att det ordnar sig som du vill!

Lilla T: Skrotet är där för att jag föll i stentrappen utanför tvättstugan i mars 2005. Fick åka in för att det gjorde så ont och det klickade och det svullnade. Armbågsknölen hade gått i två delar och det var en glipa som en större tårtbit mellan dem. Operation med insatta spikar med hällor och en virad tråd (har idolbild på kylskåpet från röntgen). Fick inget gips, måste öva och få tillbaka rörligheten, gick på sjukgymnastik fram till aug samma år. Sedan sa de att jag skulle ringa när jag ville ha ut skrotet och ställa mig i kö, vilket kunde ta minst ett år. Och så har jag fått två barn... Men nu har det gjort ont av skrotet i några månader och nu ska det äntligen ut. Innan sommaren hoppas jag.

flingan och tip: Jag skickar mitt mobilnummer. Sa till sambon att jag kanske inte skulle kunna åka, tänk på all svabbning och städning och jobb jag ska söka. "Åk dit!" sa han bara. Typ.

• BackinBlack

Och så vaknade jag till en glad nedbajsad Vincent som stod i sin spjälsäng. 5.20. Luktade lurigt och är löst så jag kommer ingenstans idag. Typiskt. Han är ju sån, kan bajsa med 40-48 timmars mellanrum. Så jag får fika/äta lunch en annan dag. SMS:ar också för att vara säker att ni vet detta.

Svar på tråden järfällatråden 9