• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Stora syster

Nä, gav upp utefixandet, jag e rätt snorig o Nilo bara gnäller! Fy! så nu får han äta o sen sova så jag får nåt gjort här...

• flingansnö

Utteröga: Det är skönt att höra att det löser sig lite åt gångner för dig! Hoppas at det går bra med lägenheten! Det vore ju toppen!

Syster: BRa där, du måste andas också, jobbet är till för att jobba inte att vila upp sig!

JAg ska försöka att inte gnälla så mycket, jag inser ju att det inte blir bättre av det, och jag är ju verkligen glad för att jag är med barn och ska få ut mitt barn snaaart. Men det är tufft nu.... och jag har liksom ingen att vila mig mot..... det känns tungt.....

• Marina

Tack Flingan va gullig du e =)

Stora syster tråkigt att jag ställde in dina eftermiddagsplaner, hade varit sååå skoj att träffa er. Men nu har Isa 40 grader feber så det var nog tur att allt ställdes in..Blir till att vara hemma imorgon, vilket suger för jag har såååå sjukt mkt att göra på jobb..
    (skulle behövt den där mormorn nu hahaha)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

Ja, Marina, det hade varit nice! Men jag orkar nog inte röra mig särsk långt idag! Har iofs sovit en o en halv timme med Nilo, o nu äter jag lite, får se hur jag mår sen...

Nä, nu måste jag fejsbooka lite!!

• Timba

Mirix: kan ju vara så att eftersom Mira är större nu tycker de att det är lättare att ta hand om henne, dvs vet att många är lite rädda för bebisar, vet inte vad de ska göra när de skriker och så.

Min mamma är så extremt bekväm så hon orkar ta barnen yttest sällan dvs det har väl hänt typ 5 gånger sen de föddes..men jag hoppas att hon tycker att det är lite mer roligt när de väl börjar prata, att hon får lite mer utbyte då. Om inte ska jag börja leta efter en extramormor dvs de finns ju de som inte har några barnbarn som gärna vill umgås med barn.

Utteröga: Vart ligger lägenheten ? Vad kul förresten hoppas det bli bra.

Nä nu måste jag läsa lite, har så svårt att sitta still länge bara, får ont i benen. 

• Marina
    Timba skrev 2010-05-09 13:48:01 följande:
    Mirix: kan ju vara så att eftersom Mira är större nu tycker de att det är lättare att ta hand om henne, dvs vet att många är lite rädda för bebisar, vet inte vad de ska göra när de skriker och så. Min mamma är så extremt bekväm så hon orkar ta barnen yttest sällan dvs det har väl hänt typ 5 gånger sen de föddes..men jag hoppas att hon tycker att det är lite mer roligt när de väl börjar prata, att hon får lite mer utbyte då. Om inte ska jag börja leta efter en extramormor dvs de finns ju de som inte har några barnbarn som gärna vill umgås med barn. Utteröga: Vart ligger lägenheten ? Vad kul förresten hoppas det bli bra. Nä nu måste jag läsa lite, har så svårt att sitta still länge bara, får ont i benen. 
    mänga har sagt till mig om att söka extramormor men jag tycker det är lite läskigt..Hur gör man?? Nån som vet?? har lite erfarenheter av sånt här??
    Mamma till André, Liam och Isadora
  • Matglad

Halloj! Hoppas alla har en bra söndag. Här har vi en lite halvtrist. Maken och stora tjejen är på scouttävling och jag och de små har varit på bauhaus och ica. Det verkar som mitt husliga jag har kommit tillbaka, har tvåbröddegar på gång och planerar storkok både ikväll och imorgon...

Snart kommer i alla fall en kompis förbi och fikar och det blir trevligt men lite tråkigt är att hon inte mår så bra (depression). Jag har dåligt samvete över att jag är lite dålig på att höra av mig. Någon som har ngt bra tips?

• Timba
    Marina skrev 2010-05-09 14:05:42 följande:
    mänga har sagt till mig om att söka extramormor men jag tycker det är lite läskigt..Hur gör man?? Nån som vet?? har lite erfarenheter av sånt här??
    Det finns en sida på nätet där man kan anonsera extramormor.se En kompis till mig har hittat en jättemysig äldre kvinna som inte har egna barn och hon har verkligen blivit en del av familjen, dvs de har lärt känna varandra under en längre tid, bjudit över henne och så, tror att det är så man får göra.
    Matglad skrev 2010-05-09 14:27:33 följande:
    Halloj! Hoppas alla har en bra söndag. Här har vi en lite halvtrist. Maken och stora tjejen är på scouttävling och jag och de små har varit på bauhaus och ica. Det verkar som mitt husliga jag har kommit tillbaka, har tvåbröddegar på gång och planerar storkok både ikväll och imorgon...Snart kommer i alla fall en kompis förbi och fikar och det blir trevligt men lite tråkigt är att hon inte mår så bra (depression). Jag har dåligt samvete över att jag är lite dålig på att höra av mig. Någon som har ngt bra tips?
    Bara lyssna och finnas där. Och försök ringa lite oftare är man deprimerad orkar man inte riktigt höra av sig och då är det skönt om nån ringer och bryr sig.
    Jag vet inte hur deprimerad hon är, men det kan vara lite jobbigt om man är överdrivet hurtig, dvs bara prata och lyssna och ta det lungt.
  • Mirix

Vi behöver ju knappast en extra mormor, men vilken fantastisk ide! Nästan så jagönskar vi had ett beov... kanske om det fanns en site md farmödrar? ;_9

Svar på tråden järfällatråden 9