• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Stora syster

Tack Evani!! Ska tipsa syrran om fönsterputsarna!

• evani

Nu har vi kommit hem från landet, tänkte först inte sova över i går men vi ändrade oss, fick sovmorgon för NEa sov hos farmor o farfar, vaknade iofs 7.30 ändå men skönt... fick en hel del gjort oxå, 1:a delen av taket gjort på utbyggnaden, nästa helg lägger vi på plåttaket, sen fixade jag landet o aätte lök 2 sorter(silver och röd) morötter, rädisor till Tomas (jag tycker det är äckligt) och sockermajs, ärtorna sätter jag nog nästa helg i en balkonglåda.

o vad mycket lättare det är att träffa rätt tangenter nu när jag tog bort de långa fina naglarna som jag unnat mig när jag inte jobbat på operation, men nu började de bli opraktiska.. kan inte bygga så bra, svårt att skriva,  men jag var ialla fall fin en stund

Linnéa föddes 090127
  • flingansnö

Det där med extramormor är bra! Min syster har äntligen fått ändan ur vagnen och "skafffat" en sådan. Hon gjorde det genom sin kyrka, men det verkar funka bra. Har annars läst mycket positivt om extramormor.se (och jag tror nog att det finns tanter som kan tänkas kallas för extrafarmor också ;.) )

Matglad: Skönt att husligheten kommit tillbaka! Hoppas att min gör det snart också! Ang deprimerad vän så är det viktigt att säga att det inte är ngn press från din sida. Dvs orkar hon inte så orkar hon inte. Det är helt ok.

Nu har vi äntligen kommit hem från landet. Magnus är på dåligt humör, men de visar fever pitch på tv så han blir kanske gladare om en stund. Gustav sover iaf, visserligen i vår säng men iallafall.... jag har packat upp allting, vikt in tvätten som hängt och torkat under helgen, sen ska jag ta en dush och sedan blir det sängen. I morgon är det 14dgr kvar!

Kram och godnat!

• Lilla

Har läst igenom ett par sidor och minns inte vad jag tänkte kommentera. Ska strax sova.

Vi har haft städdag i brf här idag och sen direkt till Uppsala på 2-årskalas. Kom hem vid 20-tiden, trötta men glada.

Utteröga: vad kul med lägenheten! Pratade du med kvinnan idag? När ska ni titta? Jag orkar inte promenera till IKEA, men vi kan ses där eller så kan du få åka bil med mig om du vill?

• Stora syster

Morgon!
    Orkade knappt med mig själv igår, o absolut inte att kommentera här på fl,... E ff så himla förkyld, men jag hoppas att jag mår lite bättre psykiskt, igår ville jag bara grina o tycka synd om mig...

Ska iväg med Loke o se om örondropparna över helgen gett resultat o vaxpropparna vill bort nu, sen blire tandläkaren för Loke, tuff dag! måste handla lite också, o ska passa på att vila däremellan faktiskt (Vilket jag aldrig gör annars typ, men idag ska jag lära mig...)

Flingan, vad snabbt det går!!!

Nä, nu måste vi fixa oss!!

• Lilla

Åh, nej. Mitt inlägg försvann... Nätet strular en hel del för mig sen en tid tillbaka...

Stora syster: vad jobbigt att du inte mår bra... Krya på dig och hoppas du får vila mellan allt som ska fixas idag. Lycka till för Loke hos läkaren och tandläkaren!

I natt vaknade jag vid kl. 02 med halsbrännan from hell. Inte kul.

Försöker nu ladda in bilder till Extra film, men det är ju såå segt. Särskilt med ett svajigt nät.

• Stora syster

Jobbigt med halsbränna! Fy!

Längtar efter lite sol o värme nu, var e solen??!!

Jag har jagat o tjatat på byggarna att de ska skicka offerten nu, börjar bli lite segt att bara vänta o inte kunna planera!

Nu sitter jag o Loke o äter lunch, han korv o pasta, jag litye mer hälsosamt, tomat- och ruccolasallad med en chiligryta till. Måste verkl ta tag i mitt ohälsosmma liv! Så nu e det strikt nyttigt i två veckor! Kommer väl dröma om godis o chips, hahha!!

• Marina
    Lilla skrev 2010-05-10 09:22:04 följande:
    Åh, nej. Mitt inlägg försvann... Nätet strular en hel del för mig sen en tid tillbaka... Stora syster: vad jobbigt att du inte mår bra... Krya på dig och hoppas du får vila mellan allt som ska fixas idag. Lycka till för Loke hos läkaren och tandläkaren! I natt vaknade jag vid kl. 02 med halsbrännan from hell. Inte kul. Försöker nu ladda in bilder till Extra film, men det är ju såå segt. Särskilt med ett svajigt nät.
    Har du testat Bikarbonat annars så gör det..
    Mamma till André, Liam och Isadora
  • Lilla

Marina: bikarbontaen är nu framplockad och ligger på köksbänken i väntan på nästa attack. Tänkte på den i natt, men var så trött så jag orkade inte gå ner och fixa. Tog en Rennie och lyckades bli okej nog att kunna somna om igen. Men hur är det jag ska göra med bikarbonaten? Hur mycket av den och hur mycket vatten?

evani: vad skoj att det går framåt med byggandet! Hur stort hade ni innan och hur stort blir det nu?

Jag har sovit 1,5 timme. Skönt, men jag känner mig fortfarande lite konstig fast jag arit vaken ett bra tag igen nu.

Idag ska Kajsa hämta Idun på dagis. Så snällt och kul och bra!

• flingansnö

LillaT: Bikarbonaten funkar, det smakar som samarin ungefär så jag tror att det är det som är huvudingredeiensen i samarin. Man tar typ en tesked och rör ut i vatten, Det hjälper en liten stund. Jag vågar dock inte ta det för ofta eftersom ngn (tror det var tip) sa att det gör att man lättare får svampinfektioner och mina har ju avlöst varandra hela denna graviditet också.... Men funkar gör det. Jag tycker annars att gaviscon är bäst. Det där skummet som man sväljer ner lindrar bra tycker jag. Men det är inte kul!
    Skönt att du har sovit en stund iaf! Det har jag också!

Evani: Vad skönt att de var barnvakt åt er iallafall så att ni fick jobba! Bra! Sa du ng t till dem när ni frågade?

Syster: drygt att vänta på offerten. Tar ni in flera offerter eller bara en? KAn ju vara bra att ha ngt att förhandla med?

Här hemma ringde min chef just! Jag mailade henne i morse och frågade om inkomstförsäkringen jag har rätt till när jag varit sjuk i över 90 dgr och då ringde hon på en gång och satt och höll på med det. De vågar verkligne inte låta bli när de fattar att jag har koll, men jag får ligga på dem om ALLT!!! Jag frågade om löneförhandling också, men de verkade inte ha koll på om ngra avtal var klara eller så. Jag har för mig att mitt fack är klart så jag ska kolla upp det. Vill gärna ha mitt lönesamtal så fort som möjligt så att SGI går upp, även om det bara är lite.

Nu ska jag åka ner till centrum och köpa strumpisar, det är det som saknas till min outfit till dopet på torsdag. MAmma har lovat att betala!

Svar på tråden järfällatråden 9