• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

Flingan: vad bra att du fick ihop dopkläder till slut! Skönt att ha det avbockat! Är dopet här i Järfälla? Har du köpt stödstrumpor förresten? Jag bor i mina dagtid.

Igår lånade vi en vagga från våra kompisar i Uppsala som vi var på 2-årskalas hos. Just nu står den i vardagsrummet och Idun gungade sina dockor i den både igår kväll och i morse innan dagis.

• flingansnö

Åh, jag skulle också vilja ha en vagga....

Japp jag har köpt stödstrumor och har dem på mig i princip hela dagarna och det hjälper verkligen! Jag är glad att jag köpte dem!

Dopet är i västerås jag hoppas att jag orkar.... i helgen hjälpte magnus, mamma och pappa mig att välja kläder, jag fick prova ALLA kläder jag hade som jag kunde ha, plus en del som jag inte kunde ha... men tillslut, med hjälp av en av mammas koftor så löste det sig ändå såpass att det känns ok...

• BackinBlack

Kikar in väldigt kort. Håller på att svabba golv och städa undan, känns som om jag ligger efter i massor här hemma. Dessutom kanske någon kommer hit och kollar in lägenheten snart.

Lilla T: Usch, vad hemskt med halsbränna. Jag har Novaluzid hemma. Hittade även multivitamin för gravida och ammande - något som du skulle vilja ha? Jag tar nog gärna skjuts bort, vet inte om jag orkar knata. Lämnar barnen nio och sedan kan jag gå hem emellan i så fall.

flingan: Det är bra att du är på dem och får ut det du ska.

Stora syster: Ta hand om dig! Du är ju i full gång fastän du är dunderförkyld.

Vi ska gå och titta på lägenheten imorgon kväll, den ligger i mina föräldrars område, alltså det äldre av dem två man ser från stationen. Balkong med sol mest hela dagen och insynsskyddat, fem rum och två toaletter och större kök. Nu hoppas jag min sambo är mindre kritisk och han ser potentialen. Jag vill att vi tar den, om nu hon vill ha vår, utan att gnälla/se alltför mycket detaljer för det går ju att fixa/be om från värden om det är alltför slitet.

Bemanningsföretaget ringde just och har bara en formalia kvar, att få tag i min gamla chef. Hon ringer inte upp och svarar inte. Suck. Det enda som står i vägen för min anställning på det mysiga företaget på Söder. Grrr, vad jobbigt det är när jag inte kan göra så mycket åt saken.

Nu ska jag duscha och skära fruktsallad. Skulle behöva fixa badrummet, men det hinner jag inte nu i alla fall. Kanske imorgon eftermiddag?

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • evani
    flingansnö skrev 2010-05-10 13:24:39 följande:
     Evani: Vad skönt att de var barnvakt åt er iallafall så att ni fick jobba! Bra! Sa du ng t till dem när ni frågade?
    Nu var det Tomas föräldrar som Nea sov hos... och de håller ju oxå på att bygga på landet så där har jag ful förståelse för om vi inte kan få hjälp ibland
    Linnéa föddes 090127
  • evani
    Lilla skrev 2010-05-10 13:10:03 följande:
    evani: vad skoj att det går framåt med byggandet! Hur stort hade ni innan och hur stort blir det nu?
    VI hade en frigge bod på 10m2,, nu blir det ett rum till på 15m2 till Nea o en toalett.
    Linnéa föddes 090127
  • Marina

Lilla T ta en tesked i ett halvt glas vatten och jag drack detta så OFTA och har ALDRIG fått en svampinfektion så det är nog olika och säkert nåt man fått ändå vare sig du drack detta eller ej, jag har druckit detta alla mina graviditeter...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Lilla

Utteröga: Åh, håller stenhårt tummarna för både jobbet och 5:an! Jag tar gärna emot Novaluzid och Multivitamin. Ska jag hämta dig kl. 9.45 vid Barsbro torg i morgon?

Träff på IKEA tisdag 1 maj kl. 10
    Utteröga
    tip
    Lilla T

Någon mer som vill hänga på? Flingan?

Jag har slappat hela dagen, så nu har jag satt igång med att få lite ordning i köksskåpen samt har satt i gång en maskin tvätt. Känner mig lite rastlöst.

• flingansnö

evani: Jaha... miss från min sida. Skönt iaf med barnvakt och byggande!

lillaT: Jag vet inte om jag orkar.... det är precis efter min akupunktur, så beror lite på hur jag mår efter det....

• Lilla

Flingan: ok, kom om du orkar. Du har ju våra nr.

Marina: jag har lagt fram bikarbonat och ett teskedsmått nu. Tack!

Svar på tråden järfällatråden 9