• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Stora syster

Utteröga, jag måste nog va döende om jgas ka klara av att ligga still en hel dag... Men jag tog mig faktiskt en powernap mitt på dan! Så irriterande att inte orka röra sig när man har en förkylnning. Har dessutom ff ont i min rygg så jag e grinfärdig till och från. Ska be om en röntgen imorgon, har haft detta skit sedan januari nu, blkev bättre ett tag hos naprapaten, men nu har det kommit tillbax, o jag e verkl handikappad! blir så deppig när jag inte kan springa omkring o fixa o dona, eller göra fint i trädgårn! Arghh! (Usch vad jag gnäller, men det suuuuger verkl att ha ont, o jag har f-n haft min beskärda del under mina två ssenatse grav!!!!) OK, färdiggnälllt...

Imorgon bär det av mot stadshagen o kurs i sjukresesystemet! Kul värre, men säkert en nödvändighet! Sen e edet bara jobb ons-tors, sen ledig helg. Två dars jobb nästra vecka, så då måste man va på topp så man kan njuta av att va hemma!

• BackinBlack

Tack för alla gratulationer! Det är så spännande, jag har haft svårt att sova. Anställningen är som det verkar på alla bemanningsföretag nu, man blir tills vidare-anställd fast som ett vik, alltså enbart för den tjänsten man får och inte någon provanställning som övergår till fast hos bemanningsföretaget (som det var på Poolia förut i alla fall). Men hellre ett jobb än att gå här och även om jag inte får fast så har jag jobb i drygt ett år och kan visa det i mina papper. Och jag behöver VERKLIGEN komma hemifrån. Företaget ska ta in två konsulter nu och behålla en när det har gått ett år och tjejen är tillbaka från föräldraledigheten, så en liten liten chans finns det att få ett fast jobb.

Lilla T: Vi kanske kan ordna så att du får askarna en annan dag?

Mirix: Håller tummarna att det ordnar sig med bilen. Ja, om flytten blir av finns inte så många att tillgå. Pappa bör inte bära någonting, brorsan fullt upp med sitt. Vi får se hur det blir. Jag ska tänka på och höra med dig då.

Stora syster: Det låter lite grann som jag. Har svårt att vara still, har fullt ös hela tiden och vill göra saker. Hoppas ändå att du får rätsida på varför du har ont. Lycka till med röntgen.

Nu ska jag leta rätt på schemalapparna till dagis och fylla i, sedan plocka lite. Idag blir det lite städ och fix när jag inte är och skriver avtal.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Stora syster

Grattis till nya jobbet Utteröga!

Själv läste jag nyss en blogg av en kille som jobbar som sjuksköterska för ett uthyrningsföretag, han tjänar nästan 20000 mer i månaden jmf med mig! Blir ju helt stum...

Idag utb i sjukresesystemet och sen en snabbis på jobbet! Ska nog allvarligt fundera på en vidareutb så mna kommer nån vart!

Sol ute, sol i sinne!! kram på er!!

• flingansnö

God morgon....eller iaf morgon.....  Jag är så trött idag. Var ju på bokklubben igår, och det var trevligt,, men jag tog ut mig och hade ssamandragningar och ont ohc mådde illa när jag kom hem. Fastnade framför en film och kom nte i säng förän vid 12. DÅ tyckte Magnu satt det var ett bra läge att prata om hur han kände och om varför han varit på ås dåligt humör.... Det tog nog två timmar att reda ut allt... Bra att det blev gjort, men är åsååååååå trött idag.  Ska på ssssssista akupunkturen idag ås jag kan inte lägga mig att sova riktigt än.... och vet inte hur mycket jag vågar osva under dagen för min chef (på YTC) ska tydligen ringa idag och prata om ngt..... undrar vad.... tänk om jag får ssparken..... och osm ni märker sssssssssssssssssssså strular tangenten s på mitt tangentbord.....

ok, nog gnällt. 13 dagar kvar nu!

Mirjam: fantastikst att det inte konsta ngt!! VÅr billagning i vintra slsutade på strax över 20000!!!!!

syster: AJ!!! Lier med dig och din rygg!!! stackare! Och den där killen i bloggen.... 20000merän dig??? Du tror inte att han ljuger??? Det ärju jttemycket?

• Timba

Flingan: Hon ska säkert inte spraka dig, ta det lungt och försök vila lite så att du mår bättre.

Stora syster: det finns sådana löner, speciellt om man frilansar dvs hyr ut sig själv men då är det bra att ha lite kontakter innan. sen beror det ju pånär man jobbar dvs nätter ger ju mer betalt, liksom helger..

• Mirix

vad tycker ni, 15dgr i Egypten, all innclusive, 15´000:- i juli. Fanny är i vecka 19nu... 

• flingansnö

Mirjam: Det låter skönt men kanske för varmt? Altså för F. Vilken veckakommer hon vara i då? Ni måste kolla med försäkringsbolagen om flygning och vad som gäller. Annars kan jag förlja med istället...

• Lilla

tip: tack för idag! Det var kul att ses och verkligen tack för att jag fick gå husesyn också! När jag hämtat Idun blir det lekpark och sedan i kväll hoppas jag att hon vill inviga pärlorna och pärlplattorna jag köpte på IKEA.

Mirix: 15 000 kr för er tre låter ju inte så farligt. Personligen tycker jag att all inclusive är lite trist, men när man har barn är det nog praktiskt och är en i familjen dessutom gravid så kan det vara skönt att jaga runt efter mat. Så jag tycker, kör!

• Mirix

om vi åker före juli så hinner hon inte gå in i vecka 28, vilket verkar vara veckan då gravidfösäkring inte gäller.
    All inclusive e super skönt! Jag trode int jag var en sånn person men jag verklighen älskr det. Dock e jag lite skraj att det blir för varmt för Mira o för Fanny samt att Fanny inte vågar äta nåt eftersom hon e gravid... hum.. kanske ska åkasjälv Fanny ar sagt att jag får om jag vill men... jag vill inte.

• Timba

LillaT: Tack själv, det var kul att ses.Elina har sovit itvå timmar nu oxå så jag har kunnat plugga lite, men nu ska vi ut och traska lite, det ju kanonväder.

Mirix: hm jag vet inte om jag skulle våga åka så pass långt tänker på om det skulle hända nåt, kanske inte så kul att hamna på sjukan där. dvs jag känner en tjej som fick läggas in i spanien och blev kvar där en månad, ett sjukhus med ej engelsk talande personal, inte så kul. Annars ärju all inclusive skönt när man har barn.

Svar på tråden järfällatråden 9