Inlägg från: Knubbe12 |Visa alla inlägg
  • Knubbe12

Septemberbarn 2009 DEL 3

Bubba80: Vad duktig du är! Jag körde på med träningen ett tag, men sista veckorna har jag legat på latsidan... Ska börja springa tänkte jag och fortsätta med styrketräningen. Det mest effektiva har varit att cykla/köra spinning, men sadlarna på gymmet är sååå jäkla obekväma och jag har fortfarande problem med svanskotan. Det gör så in i h-vete ont hela tiden, men är värst när jag sitter ner. Kanske en inflammation? Vill helst inte gå till läkaren, då jag antar att de kör upp ett ifnger i rumpan och känner på kotan...Kräks

Här är det fyra tänder på g på samma gång! Två uppe och två till nere. Han verkar dock inte besvärad av det.

• Knubbe12

Åsa1976: Vilket skitsnack! Så olika det är... Ingen har sagt något om Arvids vikt. Sist sa vår bm "åååh, titta vad fin han är! Rund och go´!" Han har ju börjat plana ut, men från det att vi kom hem från BB (då lillskrutten bara vägde 2800 gr och vi fick gå på extrakontroller för att se att han gick upp i vikt...) har kurvan pekat spikrätt uppåt tills förra kontrollen. Saga är fin som hon är. Låt henna käka på och bry dig inte om sådana dumheter! Arvid var nog ca 73 på 7,5-månaderskontrollen, och då vägde han 11370 gr. Ingen sa ett knyst om det...Flört

Sephiroth: Kollade på gå-Loke igår när jag var in på fb/you tube. Vilken kille! Glad

Till helgen blir det att ta tag i det sista av flytten, sedan är alla grejor ute ur huset (slängde en hel sopsäck med kläder igår, man kanske skulle rensa i garderoben lite oftare...). Det är "bara" städningen kvar. Jag är sååå less...

I dag vaknade jag upp med ett "blåöga". Har en stor knallblå fläck under ena ögat. Har inte slagit mig eller någonting. Kanske några blodkärl som brustit?! Maken blev lite nervös då det ser ut som att jag fått spö...

I dag blir det att försöka få ordning i lägenheten. I morgon vankas det dock bad! Skönt att komma ifrån röran...Flört

• Knubbe12

Nej, inte tusan ska den här tråden dö ut! Jag vågar inte skriva för mycket/ofta, då kan det ju verkar som att man inte har något liv...Flört

I går hade jag en härlig dag tilsammans med en kompis som är här på besök. Vi shoppade, käkade lunch, tog en öl och senare på kvällen träffade jag min mamma på en uteservering för ännu en öl Tungan ute Mysigt var det och skönt att komma hemifrån under en dag.

Oj. Ettårspresent har jag/vi inte hunnit fundera över ännu. Kalaset kommer nog att innebära fika med den närmaste släkten/vännerna och deras barn. Vi har så mycket leksaker och grejer sedan tidigare, så det här blir lite klurigt...

Just nu håller vi på att planera äldsta sonens 9-årsdag. Han ska ha kalas nästa helg. Vi är ju fortfarande mitt uppe i flyttstöket, så det skulle vara skönt att göra något som innebär att vi inte behöver vara här. Om det blir fint väder knallar vi nog tvärs över gatan till skolgården och spelar bränboll och sedan bjuder vi på middag. Risken är ju såklart att det blir dåligt väder och då behövs en plan B. Vi har funderat på bowlingkalas eller bad. Någon som har något annat förslag? Som vanligt är vi ute i sista minuten. Presenten är heller inte inhandlad, utan det ska jag fixa till veckan.

Emma: ja, det känner jag igen. Det blir ju så att fr.o.m första barnets födelse så uppgår du helt i någon annan person och du själv hamnar liksom i skymundan. Barnen blir ju det viktigaste i ens liv. Jag tror att det är viktigt att man lyckas få lite egentid om man känner att man behöver det, så att man inte släpper alla gamla intressen osv. Avsaknad av glädje och skratt låter dock inte så bra. Har du och sambon lyckats komma fram tlll en lösning på det som du upplevde som jobbigt tidigare, eller kan det vara något sådant som ligger och gnager?

Fint väder här i dag! Nu ska vi gå ut i värmen och gunga lite!

Vad ska ni andra göra? Hoppas ni får en härlig söndag! {#emotions_dlg.flower}

• Knubbe12

Emma: Ja, vi har tilgång till gräsmatta (lekpark, fotbollsplan, basketplan, bandy osv). Tack för tipset! Se till att ta hand om dig själv även om Mattias är nr 1. Bra att du har planer på att hitta på saker själv, det behöver i alla fall jag då och då. Hur är det med sprickan?

Bubba80: Arvid sover också tämligen lite om jag jämför med tidigare. Han slumrade i dag en stund på stranden (ca 30 min), men har inte sovit mer än så ännu. Jag räknar i alla fall med en liten tupplur till innan det är god natt Flört Vi har också varmt, men förmodligen inte lika varmt som ni har söderut.

Hmmm... klarar alla andra bebisar av att åka Bobbycar själva?! Förstår de hur de ska bära sig åt för att ta sig fram?
    Kanske dags att ta fram vår till Arvid, men jag är osäker på om han behärskar tekniken...Flört

• Knubbe12
    Emma skrev 2010-07-12 15:45:51 följande:
    Balder77: Det va så lite så! Jodå, det blir bättre och bättre. Nu är gipset bara ivägen känns det som. Men på fredag åker det ätligen bort och då blir det handledsstöd istället. Det kan ja ju iallafall ta av själv. Skönt. Imorgon ska jag på den där arbetsuiintervjun. Ska bli spännande och se. Jag är faktiskt mer spänd än nervös får jag lov att säga. Det känns som att det ger lite plus till mig och att jag verkar avspänd då.

Hur stor chans är det att man kommer in på ett program på universitetet om man är reserv nummer 24?
    Lycka till!

Det där med reservplats vet jag tyvärr inte något om. Vilket universitet handlar det om? Vilket program har du sökt (visst tänkte du läsa på distans)? Beror såklart mycket på trycket på just det programmet och det specifika universitetet.

Sephiroth: Stackars liten... Vad jobbigt att inte få sova (för mamma och pappa också såklart Flört). Beror det på värmen?
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-07-13 13:29:20 följande:
    Samma här! Nästan så att det ser ut som vattkoppor. Stackars stackars bäbisar. =(
    Ja, det är inte lätt att vara liten... Arvid har varit kinkig som tusan. Vi har inte så extremt varmt i dag, så jag tror inte att det är det som irriterar honom. Det kan i och för sig vara de 4 tänder som är på väg upp på sama gång..
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-07-13 20:15:43 följande:
    Usch, inte Arvid också, vilka är på väg? Det är hemskt med tänder! Jag är otroligt glad att Lokes senaste omgång är klar. Ser dock ut som om att en hörn /kindtand är på väg? Vet inte skillnaden på hörn och kindtänder men den ena av dem skulle iaf komma vid 12-14 månader så med vår oflyt bråkar den väl i 4-6 månader. ;)

Loke har börjat ställa sig så smått utan stöd nu. =) Så duktig liten fis.

Hur går det för alla andras kottar? Någon som har börjat med något tufft? Pekar era på saker? Loke pekade på lampan idag men som vanligt när jag ville se det igen tokvägrade han. Så har han gjort både med klappa händer och vinka, börjat vinka och klappa och sen bara blånekat. Skrikandes
    Det kommer två uppe, framtänderna i mitten, och sedan två nere, en på varje sida om de redan befintliga risgrynen.

Arvid kan stå själv i några sekunder, men sedan ramlar han. Han går längs möbler och dylikt, men det är fortfarande vingligt...Flört Nu är nästan det enda han säger "dä-dä-dä". När vi frågar honom var lampan är så söker han reda på en (han väljer oftast en lampa i taket), pekar och säger "dä". Dock har vi upptäckt att han gör likadant (pekar i taket, alltså...) även om vi frågar "Var är pappa?", "Var är vovven?" osv Tungan ute

Klappar händerna gör han och ibland vinkar han också. Han gör många ljud, dvs. smackar med tungan, låter och drar med fingrarna på läpparna osv.

Nu ska jag fortsätta med slutet av Pestens tid. Jag var tvungen att ta en paus då jag bölade så mycket...Tungan ute
  • Knubbe12
    Emma skrev 2010-07-15 13:57:03 följande:
    JAG FICK JOBBET!!!!!!!!Solig
    HURRA! GRATTIS! {#emotions_dlg.flower}
  • Knubbe12

Heja Bubba80, vad duktig du är! Äter du "strikt" GI, eller byter du ut vissa mål?

Emma: Vad skönt att Mattias verkar lite bättre.

Undrar vart Pamsa och Strimma tagit vägen?

Här är det full rulle. Maken ska och repa och lämnar mig under några timmar tillsammans med 6 barn...Flört I dag har vi bara tagit det lugnt. Jag tränade på fm (styrke och sprang några km) och sedan har vi tvättat Kräks 
    Varmt som tusan är det. Tror att det håller på att börja åska. Två små tänder till har nu tittat fram nedtill. Tycks klia en hel del. För någon dag sedan högg Arvid mig i låret. Jag blev förvånad och vrålade till så att jag skrämde lillstackaren...

För tillfället är Arvid på ett strålande humör! Han sitter och klappar händerna och skrattar högt (när vi säger "Arvid, kan du klappa händerna?" så sätter han igång. Så gulligt! Hjärta)

Var håller Sephiroth hus?! Inget skrivet sedan i fredags Flört. Är det flytt på gång?

• Knubbe12
    Bubba80 skrev 2010-07-18 18:58:16 följande:
    Näää söthjärtat. Dom e så söta när dom visar vad dom kan

Kör strikt GI Måndag - Fredag (inte den allra värsta varianten, vi äter ju nån frukt per dag och så), sen fuskar vi lite på helgen Sen kör jag minst 4 powerwalks i veckan nu á 1 timme + dom vanliga promenaderna med barnvagnen. Har bytt några power promenader mot cykel oxå.

Ja måste vara flytten...? För så här länge har väl aldrig Sphiroth varit borta? 
    Oj, vad du är duktig! Hur länge har du/ni ätit GI? Jag körde på med det för något år sedan och gick ner som tusan. Äter sambon/maken också GI? Problemet för mig är att jag bara vill ha bort fläskmagen, inget annat. Tyvärr tycks det vara det allra svåraste att få bukt med... Vad innebär en "powerwalk"? Är det att man får upp pulsen till en viss nivå? Min kondis är ingen höjdare heller. Spelade fotboll med sonen och hans kompisar, och fast jag sprang allt jag orkade så blev jag spöad av i alla fall två nioåringar Tungan ute Blä...

Cykel är ju kanon, men då jag fått problem med svanskotan vågar jag inte cykla så mycket längre. Har börjat springa istället och det fungerar bra än så länge, men jag orkar inte mer än ca 2 km utan att stanna. Usch, vad jag känner mig usel och otränad...Rynkar på näsan

Vad tyckte du om "Shutter Island"? Visst läste du boken innan du såg filmen?
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3