Sephiroth skrev 2010-07-13 20:15:43 följande:
Usch, inte Arvid också, vilka är på väg? Det är hemskt med tänder! Jag är otroligt glad att Lokes senaste omgång är klar. Ser dock ut som om att en hörn /kindtand är på väg? Vet inte skillnaden på hörn och kindtänder men den ena av dem skulle iaf komma vid 12-14 månader så med vår oflyt bråkar den väl i 4-6 månader. ;)
Loke har börjat ställa sig så smått utan stöd nu. =) Så duktig liten fis.
Hur går det för alla andras kottar? Någon som har börjat med något tufft? Pekar era på saker? Loke pekade på lampan idag men som vanligt när jag ville se det igen tokvägrade han. Så har han gjort både med klappa händer och vinka, börjat vinka och klappa och sen bara blånekat.

Det kommer två uppe, framtänderna i mitten, och sedan två nere, en på varje sida om de redan befintliga risgrynen.
Arvid kan stå själv i några sekunder, men sedan ramlar han. Han går längs möbler och dylikt, men det är fortfarande vingligt...

Nu är nästan det enda han säger "dä-dä-dä". När vi frågar honom var lampan är så söker han reda på en (han väljer oftast en lampa i taket), pekar och säger "dä". Dock har vi upptäckt att han gör likadant (pekar i taket, alltså...) även om vi frågar "Var är pappa?", "Var är vovven?" osv
Klappar händerna gör han och ibland vinkar han också. Han gör många ljud, dvs. smackar med tungan, låter och drar med fingrarna på läpparna osv.
Nu ska jag fortsätta med slutet av
Pestens tid. Jag var tvungen att ta en paus då jag bölade så mycket...