Inlägg från: Knubbe12 |Visa alla inlägg
  • Knubbe12

Septemberbarn 2009 DEL 3

Grattis Emma! Håller tummarna att du får jobbet!

Sephiroth: Bra kämpat! Hur bar du dig åt för att lyckas med den bedriften? Härligt med lite egentid för läsning. Vad är Duma Key för bok? Har inte hört talas om den tror jag (fast känner igen titeln). Jag kämpar på med Pestens tid. När man bara hinner läsa 10 sidor/dag tar det sin tid...Flört 

Jag har också en riktig deppdag i dag. Känner mig dyster rakt igenom (pms?!). Sover så dåligt att jag håller på att bli galen. Ligger och funderar över allt möjligt. Har ingen ork, men massor som måste göras. Håller på att sortera och rensa inför flytten. Har gått igenom ca 10 flyttlådor fyllda med barnkläder. Det mesta åker till Myrorna, det som inte Arvid kommer att kunna använda alltså.

Vi fick en "lånenyckel" i dag. Har hyrt lgh fr.o.m 1 juli, men den står tom redan nu, så det känns skönt att i alla fall kunna ta sig in där och kika runt och mäta osv. Upptäckte till min förskräckelse att det inte fanns någon diskmaskin (det kanske det inet brukar göra i hyreslägenheter?). Jag diskade för hand när vi "bara" var tre i familjen och det var nog jobbigt, men nu när vi är 5 stycken vägrar jag, så det blir till att köpa en diskmaskin och installera.

Bubba80: Åh, jag vill oxå klippa mig! Hade tänkt göra det på hotellet i Turkiet, men det blev aldrig av. Var svinbilligt där, 80 sek för kvinnor. Tvingade dock maken att klippa sig. Jag har i alla år tjatat och försökt få honom att klippa ögonbrynen (han har mörka, tjocka, buskiga ögonbryn...) så att de inte spretar åt alla håll, men han har vägrat. När han kom ut från frisören hade han, till min stora lycka, snaggat ner ögonbrynen Tungan ute De hade dessutom tuttat eld på en bomullstuss och blåst in i öronen på honom, så han var polerad och fin Flört (nu har han väl aldrig besvärats av öronhår, men ändå...)

• Knubbe12

Men vad faaan är det för krångel med kopiering och inklistring av foton nu då?! Demon Lyckades bara fixa in två i bildtråden, sedan började det strula...

• Knubbe12
    Sephiroth: Oj, jag vet inte om det är den förkortade versionen eller inte. Det står ingenting i den, men den är på drygt 830 sidor om det är till någon hjälp...Flört När den är avverkad ska jag börja med Staden som försvann (som jag f.ö fyndade för typ en tjuga).

Tyvärr har vi inte så mycket i storlek 80 är jag rädd... Efter 74/80 på bodys övergick vi till 86, som han använder nu. Dock kan jag hojta till när jag upptäcker att han vuxit ur några plagg så kan du få dem till Loke.

Bubba80: Härligt att dagen slutade bra!

Åh, vad jag önskar att jag oxå kunde sy... Är helt jävla värdelös på det tyvärr och äger i dagsläget inte ens en symaskin. Avskydde textilslöjden i skolan (fast sticka, virka och brodera är rätt ok). Mardrömmen var när vi tvingades sy ett par fula brallor av något skumt tyg. Jag lyckades med bedriften att sy ihop båda byxbenen med varandra två gånger i rad...Tungan ute Kanske man i alla fall skulle skaffa sig en sådan där liten handsymaskin, så att man kan fålla upp barnens brallor och laga trasiga knän.

I dag är vi återigen bara hemma och hasar runt. Packar inför flytten. Dricker en kopp kaffe och tittar ut genom köksfönstret på en massa söta grabbar (i 19-årsåldern...) som håller på att gräva för fjärrvärme alldeles utanför vårt hus.
  • Knubbe12
    Sephiroth: Knubbvid Skrattande har inte mätts på ett tag, men jag skulle gissa att han är ungefär 74-75 cm. 86 passar perfekt! Hade han inte haft ölmage hade kanske 80 funkat Flört Sedan är det ju stor skillnd mellan olika klädmärken när det gäller storlek. Moonkids, Åhléns osv är uteslutet, då de sitter som korvskinn på Arvid, så där funkar nog inte ens 86.

Hoppas att ni hittar er en bil! Vi ska förmodligen sälja vår och försöka hitta en diesel, men det väntar vi nog med till efter flytten.

Har hyrt ett bord på en loppis med början nästa vecka (man lämnar sakerna där under en veckas tid och hämtar sedan pengarna). Tänkte försöka bli av med en massa onödiga prylar. Fy tusan, vilken jäkla röra av prylar jag har hittat i våra gömmor; barnkläder, köksbord, böcker, typ 200 olika lampor, iPod, videokameror, skidor osv. Vet dock inte om man vågar lämna elektroniksaker där. Antar att stöldrisken är rätt stor när det gäller en videokamera eller en mobiltelefon.

Kvällens mål är att lyckas tillverka två ramar att spänna upp tyg på (ska fixa tavlor till Arvids rum). Med tanke på min mycket begränsade förmåga när det kommer till textilier kan det bli ungefär hur som helst Flört

Radeklev: Kul med fotboll!

Emma: Hur blev dagen? Blev den "bläig", eller vände det?
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-06-18 19:23:30 följande:
    Ojdå, då är det bäst jag inte handlar byxor på H&M. =) Loke kan fortfarande ha "stjärnserien" från lindex i 74, även om det är på gränsen på längden. Han har blivit så "smal" nu så det är nästan som tvärt emot mot förut då allt satt som korvskinn. Som på Knubbvid. *s*

Jag kom precis på att jag måste köpa stjärnbyxor i storlek 80. De är sååå bra!
    Stjärnbyxorna är en riktig höjdare! Ungefär det enda som sitter bra på vår knubbis. Som tur är tycker jag att de är riktigt snygga oxå (och billiga...Flört)! Arvid har röda, turkosa, svarta och bruna i storlek 80 (de passar än så länge och jag hoppas att de kommer att göra det ett tag till).
  • Knubbe12
    MammaAlex skrev 2010-06-18 22:15:27 följande:
    Ja det är stor skillnad på olika märken. Vissa är ju superstora och andra jättesmå.
    Lindex eget märke tycker jag brukar vara dem som blir små först, fast det kanske är annorlunda med stjärnserien. Jag har inte haft några kläder därifrån.
    Var hemma hos en kompis förra veckan som har två söner och fick en hel hög med byxor i stl 80 så det lär jag ju inte behöva köpa=)

Hittade ett hus idag på hemnet. Ligger precis så nära skogen som vi vill att det ska ligga men ändå i byn. Det är på 143+75 kvadrat och en tom på 1100 kvadrat. De ska bara ha 725 000 för det. Undrar vad som är fel... tänkte gå på visningen i vart fall. Ser hyfsat fint ut på bilderna så det känns lite konstigt att det är så billigt. (kan ju tillägga att hus i denna byn brukar ligga strax över miljonen om de inte är alltför risiga)

Hoppas det går bra för er på loppisen balder! Var inte mer än 3 år sedan vi flyttade senast så vi har inet så mycket skit just nu=)

Vad blev det för bil sephiroth?

Fotbollen var trevlig förutom att laget vi höll på fick stryk med 4-0 Men Alex hade roligt, satt och pillade med grusen på gången och tycker det var skoj...

Hoppas ni alla får en härlig helg! Jag ska iväg med syföreningen på äventyr, vet bara att vi ska ha med oss grejer för att kunna sova ute och badkläder=) Första natten utan min lille plutt.....
    Spännande med hus! Kan du inte länka till huset på Hemnet så att vi får se? Flört

Vi ska och kika på ett idag. Vi är båda ivriga som sjutton! Det är ett hus i närheten av där vi bor nu (ca 150 m ifrån vårt...), i samma kvarter. Det är bara "nybyggda" hus här, förutom detta enda äldre hus. Det ligger på ytterslinga, hörn, och har lite avskilt läge trots att det alltså ligger i kvarteret. 1,5 plans med källare, tomt på ca 5000 kvm. Trodde aldrig att huset skulle säljas. Det är inte ute hos mäklare ännu, utan vi hörde på omvägar att det skulle säljas, så vi ringde till ägarna. Vi ska få komma och titta idag efter lunch. Tyvärr ville de inte uppge något pris, så mardrömmen är att vi älskar huset och sedan ska de ha typ 2 mille för det + att det måste renoveras för flera hundra tusen...
    Nåväl, vi får se hur det går! Håll tummarna!

Sephiroth: Grattis till bilköpet! Vad blev det för någonting?
  • Knubbe12

Hurra för Loke som börjat ta egna kliv i världen! Vad spännande, nu kommer det nog att gå undan! Flört Hoppas att ni blir nöjda med nya bilen och bilbarnstolen.

Huset var tyvärr inget att hurra för. Inte värderat ännu, men det lät som att det rör sig om 1,5 mille, och då får vi smacka på minst 600 000;- i renovering. Lite för dyrt och tidskrävande, känner jag. De hade "renoverat", men allt var slarvigt gjort... Har dock ett annat hus på g. Ett som vi bara behöver byta kök i, och badrum och sedan slå ut någon vägg och så (målning, tapetsering osv). Känns lite mer attraktivt, då ett totalt repobjekt förmodligen skulle innebära slutet för oss. Vill inte att det ska ta alltför mycket tid från barnen.

Har fått något slags utslag och håller på att klappa ihop. Är så rädd att dte ska vara psoriasis eller något liknande. Upptäckte en del små röda fläckar under armen ner mot midjan då vi kom hem från utlandet. De kliar som fan. Trodde först det var myggbett, men de har inte försvunnit ännu. Har aldrig haft något liknande förut och tror naturligtvis det värsta... Någon som har erfarenhet av kontaktallergi eller liknande? Har knappt kunnat fungera under hela dagen och bara haft detta i skallen...

• Knubbe12
    Radeklev: Huset ser ju jättemysigt ut!
    Vad roligt det låter med paddling och övernattning (och vin Tungan ute). Jag skulle verkligen behöva ta mig i kragen och hitta på något skoj.

Emma: Håller tummarna för dig! Ja, visst känner man sig oumbärlig ibland...Flört Inget bröllopstittande för min del. Eller förresten, jag såg i några sekunder, precis när hon svarade "Ja", men inte mer än så.
  • Knubbe12

Emma: Hur mycket sover Mattias nu? Arvid sover oxå mycket just nu tycker jag. Vaknar vid 6 eller 7. Sedan en tupplur mellan 9 och 10, sedan en till efter lunch på ca en timme och ibland en kvällstuppis på 30 min. 

I dag är det återigen packning inför flytten och ikväll ska vi börja skissa på en planlösning på vårt blivande hus, om vi nu alls bygger nytt, alltså...Flört Ska ta in lite offerter och se vad vi landar på.

Vad ska ni göra under midsommarhelgen?

• Knubbe12

Jädrans Loke, nu ska jag sätta Arvid i hårdträning! Flört 

Han stretar uppåt hela tiden, men är fortfarande riktigt vinglig. På midsommarafton var vi på släktträff på makens sida och Arvid träffade en del av sina tremänningar för allra första gången. Många småkillar var det, och en som var två veckor yngre än Arvid. Den lille mannen var betydligt stadigare än vår knubbis. Kröp snabbt som tusan och ställde sig upp mot möbler utan att vingla. Det skilde lite i vikt oxå; den lillkillen vägde drygt 9 kg...

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3