Septemberbarn 2009 DEL 3
Grattis Emma! Håller tummarna att du får jobbet!
Sephiroth: Bra kämpat! Hur bar du dig åt för att lyckas med den bedriften? Härligt med lite egentid för läsning. Vad är Duma Key för bok? Har inte hört talas om den tror jag (fast känner igen titeln). Jag kämpar på med Pestens tid. När man bara hinner läsa 10 sidor/dag tar det sin tid...
Jag har också en riktig deppdag i dag. Känner mig dyster rakt igenom (pms?!). Sover så dåligt att jag håller på att bli galen. Ligger och funderar över allt möjligt. Har ingen ork, men massor som måste göras. Håller på att sortera och rensa inför flytten. Har gått igenom ca 10 flyttlådor fyllda med barnkläder. Det mesta åker till Myrorna, det som inte Arvid kommer att kunna använda alltså.
Vi fick en "lånenyckel" i dag. Har hyrt lgh fr.o.m 1 juli, men den står tom redan nu, så det känns skönt att i alla fall kunna ta sig in där och kika runt och mäta osv. Upptäckte till min förskräckelse att det inte fanns någon diskmaskin (det kanske det inet brukar göra i hyreslägenheter?). Jag diskade för hand när vi "bara" var tre i familjen och det var nog jobbigt, men nu när vi är 5 stycken vägrar jag, så det blir till att köpa en diskmaskin och installera.
Bubba80: Åh, jag vill oxå klippa mig! Hade tänkt göra det på hotellet i Turkiet, men det blev aldrig av. Var svinbilligt där, 80 sek för kvinnor. Tvingade dock maken att klippa sig. Jag har i alla år tjatat och försökt få honom att klippa ögonbrynen (han har mörka, tjocka, buskiga ögonbryn...) så att de inte spretar åt alla håll, men han har vägrat. När han kom ut från frisören hade han, till min stora lycka, snaggat ner ögonbrynen
De hade dessutom tuttat eld på en bomullstuss och blåst in i öronen på honom, så han var polerad och fin
(nu har han väl aldrig besvärats av öronhår, men ändå...)
Lyckades bara fixa in två i bildtråden, sedan började det strula...
har inte mätts på ett tag, men jag skulle gissa att han är ungefär 74-75 cm. 86 passar perfekt! Hade han inte haft ölmage hade kanske 80 funkat