• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

Imorgon åker vi tåg halva dagen. Skulle egentligen göra fattiga riddare och ta med till barnen, men mjölken var visst slut, så det blir vanliga mackor istället som matsäck. Och frukt. Till oss vuxna gör jag kycklingwraps med bacon och avocado och världens godaste färskoströra med marinerade grönsaker i. Ja, vill barnen så får de naturligtvis också det, men jag betvivlar faktiskt att de vill ha det.

Bäst just nu: HIMYM
  • Mumu

Frukostbuffé på hotellet, jag gissar på att det kanske blir lite yoghurt med müsli, löskokt ägg med kaviar och en smörgås. Eller kanske äggröra och bacon... Eller... plättar? Nej, jag vet inte, kanske bäst att ta lite av allt !

Lunch kommer vi nog också att äta på hotellet, men det blir sen lunch efter att vi varit och checkat ut och badat. Lika bra är det, för sen åker vi tåg vid middagstid så då blir det nån sunkig tågmat.
    Men nu längtar jag efter att laga egen mat! Normala portioner (vansinnigt stora portioner här) till normala priser ...
  • Mumu

Egentligen vill jag ha sushibuffé till lunch, men sambon jobbar så det funkar inte. Och kylskåpet gapar tomt eftersom vi kom hem sent igår kväll, så till lunch får jag trolla med knäna. Till middag blir det asiatisk kyckling med salladslök och god sås. Jasminris och japansk soja till.

• Mumu

Vi skulle egentligen hem till mina föräldrar och få grillad oxfilé med potatisgratäng och en massa gott, men dottern har fått feber, så vi blir hemma. Istället gör vi plankstek med oxfilé, duschessepotatis, ostgratinerad tomathalva, sparris, champinjon fylld med vitlöksost, rödvinssås och en klick bearnaise.

• Mumu

Grillade kycklingfiléer, klyftpotatis, rödvinssås, bea, sallad med fetaost och vattenmelon.

• Mumu

Köttfärsbiffar fyllda med vitlöksost. Till det pasta och så nån sås. Vilken sås det blir beror på, antingen blir det en enkel tomatsås eller så kanske det blir nån slags pepparsås. Och så kokta grönsaker också.

• Mumu

Panengkyckling och jasminris. Åh, vad jag älskar panengkyckling!

• Mumu
    Ela skrev 2010-04-14 20:24:34 följande:
    Kan man få be om receptet? Vi åt pasta med räkor, ruccola, chili och tomat.
    Åh, när vi äter paneng så är det typ enda gången vi använder halvfabrikat, så det är knappt ens ett recept ! Värsta snabbmaten: Vi skivar kycklingfiléer och bryner, häller över en påse thaiwokgrönsaker och fräser lite lagomt. Häller på lite japansk soja och en burk med färdig grytbas, panengcurry. Finns både Icas egna märke och Mrs Chengs (?), men en av dem är stark och en mild, så för barnens skulle tar vi den milda. Så äter vi det med jasminris och mer japansk soja, det är mums!
    Naturligtvis kan man ju vara ordentligare än vi och karva sina egna grönsaker, men just till den här rätten så kör vi färdigt i påse. Däremot har jag ingen aning om hur man gör egen grytbas som blir lika god ...
  • Mumu

Skulle ätit ute ikväll men det blev inställt och då blev vi trötta i huvudet och köpte hem thaimat. Till barnens stora lycka. 

• Mumu

Vi åt hos mamma och pappa, thailändsk fläskfilégryta med ris och sallad. Var jättegott! Nu på kvällen har vi bakat grahamsscones och druckit te.

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25