Vad ska ni äta i dag 25
Ikväll plockar vi! Räkor, hemmagjord majonnäs och limeaioli, surdegsbröd, kex, favoritosten La Tur och favoritsalamin Felino. Lite småtomater och sallad och så det som får barnen att trivas: potatissallad och rostbiff.
Ikväll plockar vi! Räkor, hemmagjord majonnäs och limeaioli, surdegsbröd, kex, favoritosten La Tur och favoritsalamin Felino. Lite småtomater och sallad och så det som får barnen att trivas: potatissallad och rostbiff.
Hängmörad biff, pommes, bearnaisesås och tomat- och löksallad.
Fylld ugnsstekt falukorv med potatismos.
Rester från igår, vi hade massor med mat kvar. Grillad vitlöksspäckad fläskfilé, potatiskaka, vitlöksbröd, en jättelik sallad med feta och melon plus några olika såser. Till efterrätt igår hade vi fruktsallad, så det fikade vi på i eftermiddags.
Hemmagjord pizza. Barnen vill på sin höjd ha lite salami på sina, troligtvis bara tomatsås och ost. Jag vill ha bacon, lök, ägg och bearnaisesås på min. Sambon skulle jag tro vill ha lika mig.
Vi grillar kycklingfiléer i god marinad. Har strips till, nån god enkel sås och sallad.
Najje, oftast ja. Igår gjorde jag en enkel med olja, soya, honung, svartpeppar, chilisås och färskpressad citron. Ibland gör jag en jättegod med sirap, färsk chili och kummin till just kyckling. Är jag sugen på lite grekisk stil blir det olivolja, örtkryddor och maaaassor av citron. Men ibland marinerar vi helt enkelt i vanlig allround grillolja med lite honung i.
Idag gjorde vi bakad potatis med ostsmör och salami- och skinkröra.
Köttfärsrisotto.
Räkmacka ikväll. Efter att vi packat till vår Paris-weekend! Det ska bli spännande att se vilka restauranger vi hamnar på där!