Vad ska ni äta i dag 25
Nån form av nasi goreng som sambon gjorde. Mycket gott!
Nån form av nasi goreng som sambon gjorde. Mycket gott!
Fläskpannkaka. Och snart en liten räkmacka.
Helgrillad oxfilé med en sallad på rödbetor, chèvre, valnötter, blandsallad, rödlök, balsamvinäger, salt och peppar samt honung (såklart!). Några kalla såser hade vi också till. Barnen åt färskpotatis till.
Skafferirensning. Blev en pastasås med kyckling, bacon, rödlök, paprika, äpple, soltorkade tomater, cornichons, grädde och lite mango chutney. Och massa pressad citron! Blev ganska gott! Barnen gillade det.
Igår åkte vi och badade istället för att laga mat, så då blev det hämtpizza efteråt (fast jag tog kebabrulle).
Idag har jag gjort i ordning en lasagne som ska in i ugnen om en stund. Dåligt väder, då hann jag både städa (urk) och förbereda mat i god tid.
Plockmat. Felino, bresaola, räkor, aioli, roquefort, baguette, löjromskrustader, småtomater, jordgubbar, kex, rostbiff, potatissallad. Och champagne! Firade in sambons semester!
mammatilljames, här hemma äter vi det med stekt korv eller bacon, tillsammans med stekt potatis och stekt ägg.
Idag blir det helgrillad fläskytterfilé med en sallad på melon, avokado och en citrondressing. Och ett vitlökssmör med citron. Kanske majskolvar också, beror på hur de mår. Burken var gammal... Men det är en helkonserv, så lukta och smaka funkar nog.
zuperduperme, googla på kryddburken pulled pork, så får du ett fantastiskt recept. Lite styrka, vilket vi gillar!
Jag glömde; det ska vara nån krydda (Tonys eller nåt sånt) som inte jag kan få tag på. Jag ersätter med lökpulver, oregano, vitlökspulver och ibland lite grillkrydda. Det blir jättegott i alla fall!
Zenobia, GUD vad gott! Det vill jag ha! One please!