• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

Vi skulle ätit kyckling med sötsur mango och rödlök. Men jag blev akut sugen på skaldjur (som vanligt...), så det blir räkor, limeaioli, surdegsbröd, felino, oliver och soltorkade tomater.

• Mumu

Jag fick korv stroganoff och ris. Åt knäckemacka med kaviar och gräslök också.

• Mumu

Ikväll ska jag äta skaldjur i massor, för jag och mannen åker iväg på kryssning med skaldjursbuffé! Jag hoppas verkligen allt är gott och fräscht!

• Mumu

Plockmat!!! Räkor, baguette, limeaioli, chiliaioli, mögelost, La tur-ost, olika kex, bresaola, felino, rostbiff, potatissallad, papaya, mango, grönsaker, oliver, röra med gräddfil, rödlök och rom. Himlars vad gott det ska bli! Ett glas Kloster Eberbach till det också.

• Mumu

Ikväll blir det pommes frites med en bit riktigt fin entrecôte, köpt i gårdsbutiken. Till det blir det min hemslagna bearnaisesås och en enkel tomat- och löksallad. Till efterrätt tänkte jag återvända till barndomen, toscapäron och vaniljglass.

• Mumu

Här hemma serverades det minestronesoppa och våfflor idag. Senare ikväll fikar jag på te och äggmacka!

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25