Hellie skrev 2012-06-25 23:12:07 följande:
Bra skrivet Giraffmamman, håller verkligen med dig.
Har inte varit inne på ett tag, och det är visst när det gått en tid man börjar få perspektiv på vad som faktiskt hänt... Hur lång tid varje process har tagit -och tar. Prover, väntan, läkarbesök, undran, oro och sorg. För mig har det nu gått 8 månader sen skrapning (komplett mola) 4 månader kvar till friskförklaring :) Som jag längtar! Tur man har familj o vänner att ventilera med men ingen som faktiskt vet vad man går igenom..utom ni. Här på forumet. Tack för att så många skriver av sig!
Hellie! Så vid en komplett mola är det kontroller i ett år? Prover, väntan, läkarbesök, undran och och sorg och ILSKA! Jag är inne i fasen där jag är så jävla arg, besviken och ledsen. Och tycker att livet är så fruktansvärt orättvist! Där jag ser magar överallt och tänker på hur tjock jag hade varit nu. Jag har fortfarande inte greppat vad som hänt. . . Nej det är svårt för andra att förstå, de kan relatera till missfallet, men inte till denna oro , som fakiskt är ngn form av dödsångest! och ilska, ilska och funderingar kring att det kanske faktiskt är så att jag ej blir gravid igen. att på ngt vis hantera det och känna att det blir OK hur det än blir...... Nej livet är fan inte rättvist!
Ett litet ljus i mörkret är att jag fick tillbaka provsvar precis, det var bra besked! Värdet är 0! hurra!
Jag önskar dig all stryka och all glädje i livet! och önskar så innerligt att det går vägen, då kommer vi (förhoppningsvis) bli friskförklarade samtidigt!