• passau

Halva reapriset!!! del 2

Nu kör vi igång del 2!

Nu räknar vi ner och ger tips på när det borde dra ihop sig till att vässa armbågarna och ge sig ut, helst innan alla andra!

Kappahl, Lindex, HM, OBS/COOP, och alla andra märken är välkomna!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-02 08:08
    Har gjort en hemsida med alla tidigare reor...
    Halvareapriset.blogspot.se
  • Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2
  • Tezz80

Shoppade sex par skor åt barnen i går, bla ett par viking och betalade 598:- totalt. Hade gärna köpt dem vita-svarta vinterskorna med stjärnor till dottern till nästa vinter, men hon ville inte med kommentaren "jag gillar inte vitt" ibland får man sota för att man låter sina barn vara med och välja

• charmmiss
    Tessie tessie skrev 2011-02-06 21:41:22 följande:
    Någon som vet hur länge halva rean gällde på din sko? Jag har inte fått något mail men är medlem.

Fyndade också några skor till lillkillen som är ett år och två vinterkängor som jag hoppas passar nästa år. Tog st 24 på dem, han är 2 år då. Nu har han st 21 (ca). Här låg priserna från 75 kr/st. Vinterkängorna 99 kr. (efter avdragen rabatt)

Sugen på att åka till en annan butik i stan imorgon, men ingen idé om det inte är halva rean.
    jag köpte oxå st 24 till min lilla dotter som blir 3 nästa vinter, hon har st 21 i år på sina kavat skor. Mina barn är födda med två år och 2 dagars mellanrum, och den lilla tjejen följer exakt stora tjejens kurva på längden, så det är lätt för mig att gissa vad hon har för kläd- eller skostorlek då jag bara tittar på vad stora tjejen hade.

jag tyckte det var konstigt att det var olika priser för vinterkängorna jag köpte, att det mindre paret skulle vara dyrare än det större paret.
  • LabLover
    Tezz80 skrev 2011-02-06 21:46:38 följande:
    Din Sko
    Tessie tessie skrev 2011-02-06 21:41:22 följande:
    Någon som vet hur länge halva rean gällde på din sko? Jag har inte fått något mail men är medlem.

Fyndade också några skor till lillkillen som är ett år och två vinterkängor som jag hoppas passar nästa år. Tog st 24 på dem, han är 2 år då. Nu har han st 21 (ca). Här låg priserna från 75 kr/st. Vinterkängorna 99 kr. (efter avdragen rabatt)

Sugen på att åka till en annan butik i stan imorgon, men ingen idé om det inte är halva rean.
    Jag tror att det gäller även i morgon, biträdet i butiken jag handlade i igår pratade om den 13:e men hon var inte helt säker.
    I SMSet stod det 3-13 februari.
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & BF april 2011 ♥
  • Tessie tessie
    charmmiss skrev 2011-02-07 08:21:04 följande:
    jag köpte oxå st 24 till min lilla dotter som blir 3 nästa vinter, hon har st 21 i år på sina kavat skor. Mina barn är födda med två år och 2 dagars mellanrum, och den lilla tjejen följer exakt stora tjejens kurva på längden, så det är lätt för mig att gissa vad hon har för kläd- eller skostorlek då jag bara tittar på vad stora tjejen hade.

jag tyckte det var konstigt att det var olika priser för vinterkängorna jag köpte, att det mindre paret skulle vara dyrare än det större paret.
    Vet du hur lång din dotters fot är? Nu skiljer det ju mycket på hur snabbt de växer och så, men om min son har samma storlek nu som din dotter så kanske de har det till nästa vinter också. Jag tror att min son hade 12,5 cm sist vi var och mätte.
  • Tessie tessie

Måste tillägga att här var det 199 för den vita vinterkängan och 299 för den svarta. Tänkte inte på om det skiljde nåt mellan stora och små storlekar. Tror inte att det gjorde det.

• charmmiss
    Tessie tessie skrev 2011-02-07 08:42:03 följande:
    Vet du hur lång din dotters fot är? Nu skiljer det ju mycket på hur snabbt de växer och så, men om min son har samma storlek nu som din dotter så kanske de har det till nästa vinter också. Jag tror att min son hade 12,5 cm sist vi var och mätte.
    jag mätte lite snabbt häromdan och fick det till 12cm. har för mig att innermåttet på st 24 var 16cm. så om hon växer ca 2 cm på fotet, vilket är ganska normalt, så borde den passa bra.
  • eilenna78

Min son har visst väldigt stora fossingar... Han har dragit strl 25 denna vinter och fyller 2 i slutet av April...
    Iofs så krävs det ofta större storlek på vinterskor då dom har tjockt foder, så tänk på det ni som köper inför nästa säsong!

• Linapina
    star67 skrev 2011-02-06 17:47:43 följande:
    fick köpa de hära sötta o sköna jätte mjöka o lätta faktiskt till lille Elmer som blir 1 år 26/9, frågade henne om storlek men hon visste inte, men hon sa att vid ett år brukar man börja med minsta storlek o det var 20. brukar 20 funka till en normal stor ett åring?? vad tycker ni.

charmmis vet du om de hära också var för 50 kr hos er`?? här de var för 75kr. 

hos oss var allt från 75 kr (149)förutom regnstövlar o toflor vintter stövlar var 399 o halva var de 199 kr. jag fick köpa ett par
    Jag köpte de skorna till min son som är 10 månader. Jag köpte storlek 20, men de var redan för små. Fick åka tillbaka och byta, mätte hans fötter och stl 21 passar. Hon som hjälpte mig sa att han skulle kunna ha dessa skorna till och med maj storleksmässigt. Och då är han alltså 1 år och två månader.

Men som någon skrivit, det skiljer ju säkert från barn till barn...
  • star67
    Linapina skrev 2011-02-07 15:52:32 följande:
    Jag köpte de skorna till min son som är 10 månader. Jag köpte storlek 20, men de var redan för små. Fick åka tillbaka och byta, mätte hans fötter och stl 21 passar. Hon som hjälpte mig sa att han skulle kunna ha dessa skorna till och med maj storleksmässigt. Och då är han alltså 1 år och två månader.

Men som någon skrivit, det skiljer ju säkert från barn till barn...
    hur lång är din son nu?? vilken stl har han på vanliga kläder nu?? ,
  • Linapina
    star67 skrev 2011-02-07 16:13:03 följande:
    hur lång är din son nu?? vilken stl har han på vanliga kläder nu?? ,
    Han är 74 cm lång, och har 74 (lite litet nu) och 80 i kläder.
Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2