Januarimammor 2006 del 21
Här kommer fortsättningen på vår långkörare... Hoppas ni hänger med hit!!
Välkomna alla gamla bekanta och även nya om det skulle dyka upp nån sån!
Här kommer fortsättningen på vår långkörare... Hoppas ni hänger med hit!!
Välkomna alla gamla bekanta och även nya om det skulle dyka upp nån sån!
Jag blir också jätteglad när jag ser att nån skrivit =)
Felix är en liten kille på 111 cm och 19-20 kg, han drar 104/110 på byxor än korta ben stackarn
Men 110/116 på tröjor. Lillsyrran börjar komma ifatt haha!
Felix älskar att åka skridskor och att bygga med lego, han är dessutom galet förtjust i katter! Det enda han vill ha just nu är en kattunge, men vår gammelkatta som vi redan har får vara ensam ett tag tilll. Vi ska ju snart få en bebis och en kattunge på det orkar jag inte!
Hur mår ni allihopa???
Hej!
Så himla himla kul att läsa om era 5,5-åringar!
Spike målar och ritar allra helst. Han kan sitta i timtal med sina vattenfärger och göra bild efter bild.
Annars gillar han också att bygga, med Lego och med allt möjligt.
Han gillar fortfarande att läsa och räkna, och det känns skönt eftersom de får mer och mer att göra i skolan, här.
Han är lite i sin egen värld, han blir liksom aldrig nervös i sociala samanhang för han är så mycket i sin egen bubbla
. Lagsport fungerar inte alls för honom, för så fort han blir uttråkad gör han något annat, han bryr sig liksom inte om laget
. Så just nu går han på Kung Fu, och så på teater, och det tycker han är roligt. Väldigt utvecklande också!
Han hade en rejält jobbig period i somras. Mycket bråk och starka åsikter. Allt skulle förhandlas och trotsas. Nu har det lugnat ner sig och för det mesta är han lugn och trevlig.
De dagar han är på dåligt humör, dock, känns det som att det är precis så att jag klarar av. Förstår inte att man klarar mer än ett barn
Hoppas att ni alla har det bra, och inte alltför kallt där uppe i Skandinavien
Hej alla!
Läser här varje gång någon skrivit men skriver sällan själv! Naomi känns så stor nu. Hon är EXTREMT intresserad av kläder. Mer än andra barn. Hon är duktig på det också, ser snabbt vad som passar ihop och vad som är "inne" att ha nu. Tror också att detta kommer hänga kvar ett bra tag. Hon önskar sig endast kläder i julklapp har hon sagt.
Och så är hon väldigt duktig på att skriva och läsa. Hon kan läsa enkla ord bara än så länge. Rita är något hon älskar att göra också.
Gymnastik går hon på en gång i veckan och älskar det! Får se om det blir lite dans till nästa termin.
Annars är allt toppen med oss! Är snart i slutet av vårdnadstvisten. Får se hur den slutar.
Kram på er!
men men....tyvärr ett måste i mitt fall.Frejas största intressen nu är nog läsning och skrivning tror jag och hon längtar så till vintern så att vi kan åka slalom. Är hon ute klättrar hon mycket i träd, cyklar och spelar fotboll eller har cirkusföreställningar. Hon har aldrig varit så mycket för leksaker men gillar att leka lite rollekar typ katt annars sitter hon mest och pysslar och skriver egna böcker. Hon är en riktig minimorsa och kör med sina småsyskon och vet precis hur allt ska vara och är inte rädd för att påpeka när vi andra gör fel. Hon är också väldigt noga med sina kläder men är inte modeintresserad som Naomi
Hon kör fortfarande på slitna jeans eller tights och en COOL t-shirt. Det viktiga är nog inte att det ser fint ut utan att det är bekvämt tror jag och som sagt lite coolt. Hon ser upp till sina tonårskusiner och vill se ut som dem. Det är häftigt att se hur hon har utvecklats det senaste året men samtidigt lite skrämmande. Min lillskrutt håller på att bli stor och jag vill inte riktigt släppa taget känner jag.
Hej hej. Tänkte meddela att vi fått tillökning i familjen. I måndags kom vår, Texas, lite tidigare än beräknat men stor ändå.
Vi hade planerat snitt den 8 dec, han var planerad till den 18 dec. Vattnet gick i söndags kväll så det blev snitt i måndags morse. Allt gick jättebra och alla mår bra. Anthony har varit lite skeptisk och tyckt att det räcker med Kian. Men nu har han börjat värma upp för en lillebror till, fast han är så tråkig... och luktar illa...
Kian tycker att han är jättesöt och vill pussa hela tiden.
Grattis soda!!! Då kan jag meddela att vi också fått tillökning av en lillebror! Igår kväll 21.10 kom han i v 38+1 men stor ändå . 3860 gr 51 cm och är en kopia av Felix! Nu ligger vi hemma i sängen och bara myser. Kram på er