Januarimammor 2006 del 21
Här kommer fortsättningen på vår långkörare... Hoppas ni hänger med hit!!
Välkomna alla gamla bekanta och även nya om det skulle dyka upp nån sån!
Här kommer fortsättningen på vår långkörare... Hoppas ni hänger med hit!!
Välkomna alla gamla bekanta och även nya om det skulle dyka upp nån sån!
Jag är så lycklig just nu.
Nu är jag äntligen klar med skolan. Jag är nu undersköterska. Efter att ha kämpat sig igenom med dyslexi , få bebis helt plötsligt. Man har suttit och ammat dagar och nätter när man arbetat med uppgifter fick jag idag min efterlängtade brosh.
LYCKLIG SOM BARA DEN !!!!!!!
Skål för jag firar med champange !!

Grattis Skuggis!!
Söt tjej JFL
Nollan ja...vart har tiden tagit vägen?
Runt den här tiden för 7år sen kom jag tillbaka till jobbet efter semestern o fick veta att en arbetskamrat hade skvallrat.
För 5 år sen denna tiden började jag skola in jacob på dagis.
Det var hemskt att inte kunna följa med jacob till första skoldagen,men jag har mig själv att skylla tyvärr.
Han tyckte det var kul o han ha 2 kompisar från sin dagisavdelning i samma grupp.
Tycker det är jättekonstigt att inte de andra 4 från samma avdelning fick va i samma grupp.Finns det någon tanke bakom de?
Jag är nervös o lär väl det förbli,hur det ska gå med jacob o hans diagnos.Vet ju inte hur han kommer att bli om/när han får utbrott o hur lärarna kommer att handskas med de. De säger bara att de är vana att ta hans om olika problem???
Men jag får se tiden an.
Funderade på om jag skulle laga lite på hans pappa med,,en det är ju så tråkigt att läsa,så de hoppar jag över.*L*
Det får bli en bild istället.

Vad kul att se lite uppdatering!
Här har vi också börjat sex-års, eller förskolan som vi kallar året innan man börjar "riktiga" skolan. Allt har verkligen gått jättebra och han är nöjd. Han kör buss på morgonen och taxi på eftermiddagen och jag har inte ens fått komma med till förskolan, inte ens första dagen
Nog är det ju skönt att de är trygga i sig själva men visst känns det konstigt också att de plötsligt är så stora.
Och tur är det väl att just den biten funkar... har hiskeliga bekymmer med lillasyster som är 3½. Hon har ett sådant temperament så det håller på att driva oss till vansinne. Hon är världens finaste men samtidigt så oerhört krävande och trotsig. Bara eget huvud. Vi försöker verkligen att inte låta henne styra och ställa men det är så svårt. Just nu är hon alldeles hes för att ha skrikigt. Och inget man försöker så hjälper. Under raseriutbrotten är hon också helt onåbar och ofta så vet man knappt varför hon trotsar. Det vi märkt är att de oftare kommer om blodsockret är lågt eller om hon är nyvaken/trött. Hon är ganska verbal så det är inte heller det som det hänger upp sig på. Jag försöker att både under utbrotten och efteråt visa hur mycket jag älskar henne och vi brukar ofta prata om utbrotten då hon lugnat sig men jag är såå rädd att hon ska få något slags trauma över alla trotsutbrott.
Är ju också höggravid med ca 3 veckor kvar så det tar också på... Sommaren gick sist och slutligen helt ok. Gick på akupunktur tidigare i våras och fick foglossningen någorlunda under kontroll. Den senaste tiden har det tyvärr igen förvärrats så nu har jag rejält ont och får verkligen räkna precis alla steg jag tar. Och då kan ni tänka er hur lätt det är med treåringen som springer upp på andra våningen och ropar man ska hämta henne 50 gånger per dag och springer upp igen även om man hämtar henne...
Åh dessa underbara barn som man älskar över allt annat men som driver en till vansinne ibland
Länge sedan någon skrev här,men jag kikar iaf in o önskar alla en GOD JUL!!!
jag önskar er alla oxå en god jul och gått nytt år
Wow tråden är här även om man varit borta i evigheter.
Såg att jag inte varit inne sedan juni förra året. Alltså snart ett helt år.
Anton blir 3 nästa söndag och Moa är såklart 7
Vi var hos logopeden med Anton i onsdags för även om han är en glad liten kille så vill han inte riktigt prata. Jo det kommer ord men han har inget riktigt ordföråd som en kille på 3 ska ha.
Men nu får vi lite hjälp så vi kan hjälpa honom.
Hur har ni det ni med 7 åringar småbarn och bebisar ??
Jag hoppas ni har det bra
Kramar i massor från mig
framtidens skugga (Jenny)
Hallå! Nån som är härinne fortfarande? Snart dags för våra 06:or att börja ettan! Vad tycker era kids om det?