• Stinis 10

Januarimammor 2006 del 21

Här kommer fortsättningen på vår långkörare... Hoppas ni hänger med hit!!

Välkomna alla gamla bekanta och även nya om det skulle dyka upp nån sån!

ღ Julia 051206 ღ ღ Linus 080717 ღ
  • Svar på tråden Januarimammor 2006 del 21
  • Honey1982

Vi har i år lejt bort barnkalaset till McDonald´s för det blir 11 barn inkl Adam och anledningen är helt enkelt för att vi inte orkar ha det hemma efter två helger av släktkalas. Förra året var kalaset på leklandet Busfabriken.

Här är det lego som är högst upp på önskelistan (stående vid jul och födelsedag), nu är det Technic -serien som är mest intressant eftersom den ger lite mer utmaning. Adam får så många presenter från olika håll så från oss i år blir det lego, ett par dvd-filmer, en lunchlåda att ha till mellis och en glass/sorbetmaskin bl.a.

Liljan - skattjakt efter godispåsar hade vi igår eller kan man ju ha fiskdamm. Sätta gris, viskleken, fruktsallad osv är också ganska enkla och bra lekar.

♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • Bebben84

Snart har vi också kalas. Då tänkte jag att vi ska ha fiskdamm, ansiktsmålning, pinata, hela havet stormar och dansstopp. Sen så ska vi ha maskerad som tema. Tycker det känns lite jobbigt att underhålla alla barnen men tur då att man bara har kalas en gång per år ;)

• Liljan77

Nu har jacob haft sitt kalas.Tyvärr så vart jag sjuk så hans pappa fick ta hnd om de.Farmorn *hjälpte* till.
    De vart så fint väder så de började med att åka pulka på en liten backe som vi har här i området.
    Sen vart de kokt korv,tårta o glasstrut.
    De lekte blindbock,dansstopp o sätta däcken på bilen.Samma som sätta svans på åsnan,men en bil o bildäck istället.
    Sen så hade jacob med sig sina radiostyra bilar o några koner som vart poppis.
    De hela slutade med skattjakt.

Kalaset hade gått bra,men tydligen så förstod varken pappan eller farmorn att man även ska bjuda de vuxna på fika.De vart 3 föräldrar kvar då barnen ville att de skulle stanna.
    Usch,va jag tycker de e pinsamt.Samtidigt som de retar mig...hur kan man inte förstå att man ska bju alla på fika?
    Speciellt när jag skickade med både kaffe o the så de fanns på plats.
    Pappan tycker att man ska fråga efter fika på kalas.*suck* tyvärr så vart jag väl inte så förvånad .

För att hoppa till någe annat.
    Är era "små" jobbigt mammiga/klängiga?
    Jacob ska pussas en massa o så ska de klättras på mig.O han är lite för intresserad utav tuttarna vilket jag gång på gång får säga till o ifrån.
    Å denna nyfikenheten =D

• JFL

Hejsan, gör ett litet inhopp på familjeliv, vilket jag sällan gör nu för tiden.
    Jag har just bytt jobb och börjat jobba som barnskötare på ett Ur-och Skur-familjehem och stormtrivs

Det är otroligt vad våra barn växer fort och efter sommaren ska väl alla börja i förskoleklass antar jag. Galet, men härligt. Jag längtar tills Alice börjar i skolan så Elsa och Alice går på samma ställe igen.

Liljan: Ja Alice är mammig just nu. Ikväll bröt hon ihop för att hon inte fick hjälpa till med maten - vilket hon gör nästan varje kväll. Plöstligt ville Elsa hjälpa till och jag var så glad för det så jag lät henne göra det. Alice bröt fullständigt ihop för att jag inte lät henne vara med mig just i kväll. Alltid pussar och kramar får jag från Alice.
    Ja brösten, fast Elsa är också lite intresserad. Men Alice är värst, tar på de, kallar den för "sina" bröst (och igengäld får jag kalla hennes rumpa för "min") Jag bryr mig inte så mycket, tror att det bara är en fas och ett sätt att vara närmare mig, men när vi är ute bland folk säger jag till, då vill jag inte att hon håller på med de.

• Liljekonvaljen

Hej på er!

Har bytt nick men är en gammal goding Har W född i slutet av januari och en lillasyster på tre år på det. Nu ska vi få tillökning i mitten av september Har mått sådär, spytt en hel del, men har varit glad att jag klarat mig undan foglossningen... tills nu. Faaaan, nu håller det på att skita sig totalt. Blir bara sjukare för var dag.Och jag är bara i v. 13.

Var ju beredd på det, men det känns surt. Hade en liiiten förhoppning om att denna graviditet, som antagligen är min sista, skulle bli bättre

• Bebben84

Kul att se att tråden fortfarande lever.
    Jag har också en mammig tjej hemma. Extremt mammig. Knappt så jag får lämna rummet utan henne. Sen har vi precis genomgått en vårdnadstvist som håll på i 3 år. En riktigt smutsig sådan. Fy fan vilket helvete. Önskar inte ens min värsta fiende det :(. Inga småsyskon här ännu men vi önskar oss det. Men först måste jag träffa rätt kille för det. Lättare sagt än gjort ;). Bara rötägg kvar därute :). Kram på er alla

• Liljan77

Kikade in o tänkte skriva några rader.
    Hur har ni de?

Här har vi fått problem med dagis.Så tråkigt när jacob knappt har en månad kvar innan han slutar.
    Personalen brister i att förklara/stötta jacob när de är busigt.
    I början av  veckan blev han biten av en jämnårig.Personalen tog tag i de,men de missförstod jacob.Det hade varit några pojkar som busade/brottades med varann o personalen uppfattade att jacob var med o hade roligt.
    Men när han kom hem här o var arg o ledsen så berättade han att han att han försökte skydda en pojke som han trodde de andra pojkarna var dumma emot.Så han gick i mellan o blev då biten.
    Jag fick övertala honom att gå till dagis nästa dag,för han ville inte o hade ont i magen av oro.Kände mig som en skurk,men det hade ju bara blivit värre nästa dag istället.
    Pojken var ledig då,så då hade de gått bra.Sen gick de lättare att gå till dagis.

Pratade med rektorn om hur de har det med resurser o förberedelse inför jacobs skolstart,men de visste hon inte.Det var so om hon inte hade fått någon information.Hon skulle ringa igen om en stund,men nur har det gått en vecka.Förstår att de har mycket att göra,så jag hoppas att hon hör av sig snart.

• doriah

Lägger in en bild med superdålig kvalitet men det är inte ofta jag får med alla mina döttrar på samma kort! 

Men kära nån skogis! Ha jag glömt att gratulera?!  Grattis <3 Hoppas du mår bättre nu.

Liljan - det gör nog ingenting om du ligger på lite. Rektorerna har, precis som du säger, rätt mycket att göra men det gör ju inte Jacob och hans behov mindre viktiga. Ring igen.

Skönt att det är över, bebben!

Här njuter vi i fulla drag av sommarvärmen och mammaledighet. Elsan-pälsan slog till och tappade första tanden i dag också Solig det var efterlängtat!    
    Elsa, Lovis och Ines mamma
  • framtidens skugga

Underbar bild doriah fina töser du har och vad stor Elsa blivit.
    Lilja77 jag håller med doriah ligg på rektorn för alla som man vill ha hjälp av har jag märkt av egen erfarenhet behövet en push. Hoppas allt går bra och kramar 

Jag gick och blev nostalgisk härom dagen bara sådär mitt i mat inköpen. Jag gick förbi mjölet och kom att tänka på pepparkaks baket de har på småbarns avdelningen och Moas första gång. Alla barnen åt pepparkaks degen utom Moa för hon åt mjölet. Skrattande

Nu ska hon börja nollan min lilla Tossa.

Hon har tappat 8 tänder redan och fått 6 nya hitentills.

Anton är nu 2 år men vill fortfarande inte prata och det gör både han och mig frusterad. Jag förstår ofta inte vad han vill och han blir det av att inte bli förståd. Han är en riktig boll kille och blir tokig om han inte får den boll han ser vare det är hans eller inte.    

Oh jAvisst jag har bytat nick från skuggan av framtiden till farmtidens skugga Flört Lite bakvänd får man vara.  

GoaMoa och Anton Panterns ღ Mamma
Svar på tråden Januarimammor 2006 del 21