-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Jag är lvräddare å har massa olika kurser inom d, bl.a. Is livräddare... Simlärare å tränare mm... Maken är dykare så tjejerna är vana vid vatten och har dessutom vett vad gäller vatten... Mamma, sys å bror e lika inbitna vad gäller vatten därav simmar S... Hårt hållen
-
Tant Pruselius skrev 2011-02-20 21:43:18 följande:Jag skickar dock K till badhuset för än har jag inte hittat någon burkini (burka i baddräktsmaterial)
-
vi besökte badhuset igår, o jag håller med ekorren, detä r så trist att inga barnvänliga bassänger finns på bra avstånd! vi var i roma! Premiärbad på badhus för Anton. Han tok gilla det. Så nu har vi köpt halvårs familjekort.
Men ett stort äventyrsbad på gotland hade inte varit fel! -
Kommer ni ihåg att jag hade en lång utläggning för mindre än ett år sen om att jag inte gillar ordet snippa och att jag aldrig kommer att kunna använda det? Jag tror också att jag skrev att rätt vad det är så anpassar jag mig väl jag också och tycker till och med att det är ett bra ord?
Där är jag nu!Ordet har dykit upp i några sammanhang på sistone, bl a i samtal med mina brorsdöttrar som är något lite äldre än Maja och jag tycker att ordet är jättegulligt och bra numera
Vi har helt pensionerat tissetrollet och nu är det snippan för hela slanten.
Jag säger det igen; Fröken Småland är (minst!) två år efter alla andra
-
Fröken Småland skrev 2011-02-21 12:19:56 följande:Kommer ni ihåg att jag hade en lång utläggning för mindre än ett år sen om att jag inte gillar ordet snippa och att jag aldrig kommer att kunna använda det? Jag tror också att jag skrev att rätt vad det är så anpassar jag mig väl jag också och tycker till och med att det är ett bra ord?
Där är jag nu!Ordet har dykit upp i några sammanhang på sistone, bl a i samtal med mina brorsdöttrar som är något lite äldre än Maja och jag tycker att ordet är jättegulligt och bra numera
Vi har helt pensionerat tissetrollet och nu är det snippan för hela slanten.
Jag säger det igen; Fröken Småland är (minst!) två år efter alla andra
Jag har också vant mig.Säger alltid snippa bland folk.
Men det blir fortfarande ofta kisselisa när jag pratar om det här hemma med barnen av någon anledning...?
Dottern går typ och moonar snippan för lillebror när hon är nakenfis (mellan pyjamas och kläder), så nu går han och gör samma för henne... Undrar hur länge hon håller på...? -
Vi har också börjat bada oftare. Lilleman är helt vild, dottern mer försiktig. Men de har väldigt kul.
Vi har en massa bassänger här i olika format, men tyvärr sällan tillräckligt varma till liten... Finns 3 mil bort men då är det större projekt att ta sig. -
Vi är på Naturhistoriska Riksmuseet i Sthlm och har seriös punka på buggan.
-
NoooAsereht skrev 2011-02-21 13:54:30 följande:Vi är på Naturhistoriska Riksmuseet i Sthlm och har seriös punka på buggan.
-
Snippa is tha word!!
Jag tycker att det är ett superbra och neutralt ord som man kan använda utan att skämmas inför varken vuxna eller barn.
Välkommen till 2011 Fröken Småland!
Asereht: Jobbigt!Det hade inte kunnat hända med en Sing!
Kul med museibesök iaf.
*vill baka men orkar inte*
-
Åh nej!Asereht skrev 2011-02-21 13:54:30 följande:Vi är på Naturhistoriska Riksmuseet i Sthlm och har seriös punka på buggan.
kartor.eniro.se/query&hits_on_map=1&mop=yp&disable_ka=1&geo_area=stockholm&search_word=barnvagn
barnvagnsaffäre eller cykelaffär kanske kan hjälpa...