• Anonym

Hur gör ni i allmänna toaleter?

Kanske lite dumt men.. När jag var på IKEA häromdan såg ja en mamma sätta sitt barn på toasitsen på toaleten.

Själv sitter jag aldrig på toasitsen när jag använder allmänna toaleter ( gäller på jobbet också).

Undrar bara är det bara jag som överdriver eller är det flera som tycker att det är dumt på grund av olika sjukdomar?

• Svar på tråden Hur gör ni i allmänna toaleter?
  • Anonym (.)

jag sitter på toan, det är ju ändå bara en bit hud som sitter där.

• LuMa

Jag är inte rädd för baciluskor så jag sätter mej ner på toastolen, eventuellt att jag torkar av den före om det ser ut att behövas.

• Koloraturell

Sjukdomar sprids normalt sett inte genom toasitsar. Det går med ett fåtal sjukdomar i världen varav hälften vi i Sverige är vaccinerade mot, och resten är inte kroniska eller ger kroniska men så ja, det är rätt rejält överdrivet.

• Koloraturell

Ska tillägga att jag verkligen inte fattar detta med att lägga papper på toasitsen för att det är "så ofräscht" när man inte tvättar händerna efter att man skitit i alla fall.

• Anonym
    Koloraturell skrev 2010-04-02 16:04:47 följande:
    Ska tillägga att jag verkligen inte fattar detta med att lägga papper på toasitsen för att det är "så ofräscht" när man inte tvättar händerna efter att man skitit i alla fall.
    har otroligt svårt att tänka mig att de som lägger papper på sitsen inte bryr sig om att tvätta händerna sen!
  • Koloraturell
    Anonym skrev 2010-04-02 16:07:09 följande:
    har otroligt svårt att tänka mig att de som lägger papper på sitsen inte bryr sig om att tvätta händerna sen!
    nej, det kan ju vara sperma i tvålen... Skulle det nu vara det så äckligt, javisst, men man blir fortfarande renare av spermatvålen än av att strunta i handtvätten...
  • Anonym (?!)
    Koloraturell skrev 2010-04-02 16:19:39 följande:
    nej, det kan ju vara sperma i tvålen... Skulle det nu vara det så äckligt, javisst, men man blir fortfarande renare av spermatvålen än av att strunta i handtvätten...
    What?! Herregud, tur att det finns tvålblad.

Jag torkar av sitsen sen lägger jag papper på, bajsar inte på allmäna toaletter om jag inte är ute och reser.
  • Anonym

Kan inte ens förstå att folk inte tvättar händerna efter att de har varit på toaleten...usch

• Anonym
    Koloraturell skrev 2010-04-02 16:19:39 följande:
    jag fattar inte, jag har ALDRIG hört folk säga att de inte tvättar händerna, menar du att du har det? av såna idiotiska anledningar som du nämner? MEN de lägger papper på sitsen?
Svar på tråden Hur gör ni i allmänna toaleter?