• Missvampiria

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.

Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Nu är våra små underverk äntligen här!

Nya deltagare i tråden undanbedes vänligt men bestämt. Hoppas ingen tar illa upp, men vi har hängt ihop enda sen början och kämpat lite extra för att få våra små.
    LISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat {#lang_emotions_heart}:

Kotten7381 (ca 2½år) - Födde en liten William 4/11! (BF 1/1)
    Satin (3 år) - Födde en liten Leon 30/11! (BF 15/12)
    Chelh - Födde en liten Mio 4/12! (BF 15/12)
    vi och lilla hjärtat (2 ½ år) - Födde en liten Matteo 15/12! (BF 21/12)
    Nallebjörnis - Födde en liten Michaela 16/12! (BF 7/12)
    Poddan (2 år, 11 månader) - Födde en liten Elvira 16/12! (BF 9/12) 
    Waiting 4U (ca 4år) - Födde en liten Hugo (?) 21/12! (BF 15/12)
    MissMarti (1år, 4 månader) - Födde en liten Oliwer 21/12! (BF 21/12)
    Bel (2 år) - Födde en liten Jack 22/12! (BF 17/12)
    lyckospeja (3 år, 3 månader) - Födde en liten Elvira 26/12! (BF 19/12)
    Sessan4 (5år) - Födde en liten Matilda 27/12! (BF 25/12)
    Lastbilslillan (ca 1,5 år) - Födde en liten Cindy 28/12! (BF 2/1)
    Diggiloo (ca 7-8 år) - Födde en liten Wilma den 30/12! (BF 17/12)
    Lumix (ca 4 år) - Födde en liten Amy 1/1! (BF 26/12)
    Missvampiria (ca 1,5 år) - Födde en liten Tim (?) 4/1! (BF 26/12)
    ~Neo 16/1-07 och Tim 4/1-10~
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.
  • vi och lilla hjärtat

Tack så jättemycket för vagntipsen! Ska tänka på det och se vad det blir.

STORT grattis till er som är gravida! Gläds verkligen med er!

Vet inte vad man vågar skriva här på fb, men om det skulle vara nån som vet vem jag är som är inne på just detta forumet för att se vad jag eventuellt skriver så kan de ju få lön för mödan... ;)
    JAG ÄR GRAVID!  Tror knappt det är sant. Har inte tagit hormoner eller nåt. Har ju inte ens haft ägglossning efter mina tester, men jag har kanske varit lite slarvig med att kissa på stickorna jämt o ständigt - det blir ju så dyrt. Jo, jag är sen två veckor med mensen och idag gjorde jag gravtest som visade tydligt +! 
    Har haft mensvärk från och till, illamående, yrsel och trött - men vad är fysiskt och vad är psykiskt kan man undra? ;) 
    Jag är lite rädd för att det är utomkveds igen, så jag har bokat ett VUL på fredag, men BM trodde inte det eftersom jag inte blött någonting (när jag hade utomkveds så blödde jag i 3 veckor och hade ganska mycket smärtor mot slutet).  
    Jag har bestämt mig för att tro att det kommer funka bra och vara helt normalt denna gången! Om jag har beräknat rätt så är det i början av februari :) Kanske får fråga om tips på bra syskonvagn istället? :) Men jag orkar nog inte med vår gamla fyrhjuliga brio tills februari...  Men vagn är nästan det sista jag tänker på nu. Jag är ju gravid och tänker vara glad över det förhoppningsvis väldigt länge! :)
    Sov gott alla!  

• Bel
    vi och lilla hjärtat skrev 2011-06-13 23:17:52 följande:

Vet inte vad man vågar skriva här på fb, men om det skulle vara nån som vet vem jag är som är inne på just detta forumet för att se vad jag eventuellt skriver så kan de ju få lön för mödan... ;)
    JAG ÄR GRAVID!  Tror knappt det är sant. Har inte tagit hormoner eller nåt. Har ju inte ens haft ägglossning efter mina tester, men jag har kanske varit lite slarvig med att kissa på stickorna jämt o ständigt - det blir ju så dyrt. Jo, jag är sen två veckor med mensen och idag gjorde jag gravtest som visade tydligt +! 
    Har haft mensvärk från och till, illamående, yrsel och trött - men vad är fysiskt och vad är psykiskt kan man undra? ;) 
    Jag är lite rädd för att det är utomkveds igen, så jag har bokat ett VUL på fredag, men BM trodde inte det eftersom jag inte blött någonting (när jag hade utomkveds så blödde jag i 3 veckor och hade ganska mycket smärtor mot slutet).  
    Jag har bestämt mig för att tro att det kommer funka bra och vara helt normalt denna gången! Om jag har beräknat rätt så är det i början av februari :) Kanske får fråga om tips på bra syskonvagn istället? :) Men jag orkar nog inte med vår gamla fyrhjuliga brio tills februari...  Men vagn är nästan det sista jag tänker på nu. Jag är ju gravid och tänker vara glad över det förhoppningsvis väldigt länge! :)
    Sov gott alla!  
    Stoort grattis "vi och lilla hjärtat" !!! Vilka nyheter!  och du lyckades också spontant, så underbart!
    Det verkar som att vi ska ha ungefär samtidigt då, jag är uträknad till 1:a Feb. Syns magen mycket på dig? Min börjar bli stooor, och det börjar bli svårt att dölja med kläder. Vill vänta med att berätta på jobbet tills jag i allafall har gjort UL som är nu på fredag. Är så himla nervös!

Ang syskonvagn så har jag hört att Babyproffsens egna märke "Babytravel" är bra. Många utav mina vänner har sådana.
  • Nallebjörnis

Sov gott alla!  
    Grattis!!
    *Michaela Victoria 091216* www.familjenmillberg.bloggplatsen.se
  • Sessan4

Stort Grattis Vi o lilla hjärtat!! visst är det märkligt hur kroppen fungerar!!, -Halllååå, manual tack

Jag fick oxå mage direkt men var mycket gasig, de har börjat släppa nu som tur är, är i v 9 nu. Bebismagen lär dröja lite till, livmodern har ju inte kommit upp ur bäckenet än, men ååå va man längtar efter den där lilla bulan

• CindysMamma

MEN grattis :D
    Vad roligt att ni får följas åt i ännu en graviditet :)

Börjar bli sugen på fler jag oxå, haha ;)
    Var inte länge sen som jag blåvägra :P
    Men de får vänta ett tag till iaf, vill njuta av Cindy först :)

• vi och lilla hjärtat

Bel: Min mage syns inte alls än. Men jag längtas tills den gör det! Vilken vecka är du i? Hur gick det på UL idag?  Enligt läkaren var jag inte så långt gången, men graviditeten var definitivt i livmodern. YES! Ska tillbaka om några veckor och kika efter ett litet hjärta :) 

Hoppas hoppas hoppas nu att allt går bra! Jag frågade om det var något man kunde göra för att det verkligen skulle gå bra, och BM sa bara till mig att leva normalt, men jag tänker minsann försöka stressa mindre. Jobbet är riktigt intensivt nu i 2 veckor, men jag ska försöka att hitta stunder o vila. Om jag får ett missfall vill jag inte känna att det beror på mig liksom... Fattar ni vad jag menar?

Sessan:  Ja! Det är helt underbart hur kroppen fungerar! :) Helt tokigt och underbart på samma gång!

Lastbillslillan: Jag var så inställd på att det skulle dröja några år, men nu när det kanske blir tätt mellan barnen känns det som det bästa. Man ställer om fort! Men det bästa är ju att inte planera så mycket utan njuta av livet precis som det är just nu.

Jättekul att vi är flera stycken som kan följas åt igen i våra graviditeter! Glad

• Bel

UL gick super idag! En perfekt liten "bebis" simmade omkring och stod, för dagen, på huvudet Skrattande.
    Hjärtat slog fint och den lille mätte 11 mm precis som det ska vara.
    Jag är i vecka 8 och BF är den 1 Feb.
    Sköterskan sa också att missfallsrisken minskar markant då man har kommit så här långt i graviditeten och allt ser bra ut. Känns skönt att veta!
    Nu ska jag njuta av sommaren och min härliga lilla familj!

Skönt att det gick bra på UL "vi och lilla hjärtat", nästa gång får du se det pickande hjärtat! Ska bli roligt att följas åt igen!

• Missvampiria

Sov gott alla!  
    Åhh stort grattis!
  • Sessan4

Fick massiva blödningar i helgen och konstaterat MF på vul Gråter jäkla skit..
    Är såklart ledsen över detta men känner mig ganska ok nu, det är nog tack vare Matilda som jag känner att jag kan gå vidare, kanske kan vi lyckas igen i framtiden?!

• Nallebjörnis
    Sessan4 skrev 2011-06-21 20:19:58 följande:
    Fick massiva blödningar i helgen och konstaterat MF på vul Gråter jäkla skit..
    Är såklart ledsen över detta men känner mig ganska ok nu, det är nog tack vare Matilda som jag känner att jag kan gå vidare, kanske kan vi lyckas igen i framtiden?!
    massa kramar till dig tjejen!
    *Michaela Victoria 091216* www.familjenmillberg.bloggplatsen.se
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss som hade BF runt jul 2009. Del 2.