2små2stora skrev 2011-04-05 11:07:28 följande:
Sempers köttfärssås är den enda som är äggfri. HIPP har inte ägg i men pastan görs i samma fabrik som annan pasta med ägg.
Jag fick 4 gratis burkar från Hipp då jag var på dem om att spår av ägg inte bör stå på undersidan av förpackningen.
Sempers lasagne är äggfri också men innehåller mjölk. Den ska idag få stå för mitt vetetest på W.
Ja, jag har också sett det ang ägg. Så vi kör på sempers, för att inte riskera något. Han äter den med GOD aptit.

Ejje skrev 2011-04-05 11:37:14 följande:
Vår gamla BVCsköterska har precis slutat och jag trodde knappast att vi skulle kunna få en lika bra igen, men vid besöket igår kände jag jättestort förtroende för henne. Hon lyssnade och frågade, tog sig verkligen tid och man kände att hon inte var stressad. Verkligen kanon! Nu hoppas jag att det inte är för att hon är helt ny och att det kommer att klinga av för hon får gärna fortsätta som hon börjat.
Er BVCsköterska verkade inte så skoj (utifrån vad jag läste lite i din blogg). Man behöver stöd och man måste få älta och gnälla. Vi kanske ska försöka få till att ses någon gång och gnälla av oss hos varandra?
Ja, det vore trevligt! Kanske är fler allergimammor som är från samma område också? Det tråkiga är att vår BVC-sköterska var jättebra fram till allergierna, nu hänvisar hon allt.
Vi ska till familjeläkaren idag för Sigge piper så på utandningen

. Han har pipit och rosslat till och från i några veckor men jag har kanske valt att inte höra... Har inte Leopold förkylningsastma? Hoppas det inte är nåt men bäst att doktorn får lyssna...

Ja, man känner sig ibland lite ensam i allergiträsket, och jag tror att det kan underlätta att få bolla lite med andra (som man gör här), men IRL.

Usch för andningsproblem. Leonard har misstänkt förkylningsastma, så han inhalerar Pulmicort och Airomir varje dag. Han har inte blivit helt fri från allt rossel, så vi har inte kunnat trappa ner dosen. Får se vad läkaren säger i morgon ang det för det känns inte så roligt att ge maxdos i flera veckor i sträck. Tyvärr har han precis åkt på en förkylning igen (började snora igår natt) så då tilltar rosslet på en gång.
Hoppas att Sigge inte åkt på det också.

Tibell skrev 2011-04-05 12:08:22 följande:
Lillskruttet: tål han vete nu ?? Och har ni fått bukt med astman nu ?
Så tråkigt när de små är sjuka :(
Har inte märkt någon reaktion på vetet (dock svårt att veta alla gånger). Men han får EnaGo's banangröt varje morgon och till kvällen och han ser rätt ok ut i eksemen, så jag antar att han inte reagerar. Kanske att det blir någon förstärkning ibland när han får t ex majs, som jag också misstänkt att han är allergisk mot förut. Men var för sig verkar det funka ok. Krävs fler tester innan man kan få klarhet i det hela, men det är i alla fall under kontroll för tillfället.
Astman hänger i, om än betydligt bättre (fram tills han nu blev förkyld igen natten til igår). Tid på allergimottagningen imorgon fm, så då får vi se vad som sägs om hur vi fortsätter behandlingen osv.