Inlägg från: LillSkruttet |Visa alla inlägg
  • LillSkruttet

Allergitråden

Försökte filma min lilla kotte när han kröp runt i bara blöjan och rosslade. Såg att han har indragningar i halsgropen när han leker och far runt, då syns istället indragningarna vid revbenen mindre. Brukar det vara så?

Tyra 21/3-2007 och Leonard 2/9-2010
  • LillSkruttet
    Tibell skrev 2011-05-27 16:02:48 följande:
    Lillskruttet: har du filmen så man får se ? Bella kan också variera. Ibland syns det mer vid halsgropen och ibland mer vid revbenen.
    Filmade med vår filmkamera, och Tyra bara lät och sprang ivägen mest hela tiden. Inte lätt att få ljud och bild på lillen då. Men jag tror det syntes på en del kortare snuttar. Men jag vet inte hur jag lägger in filmen här på fl..... Skäms Har aldrig lagt upp annat än bilder....men man kanske gör lika?
  • LillSkruttet

tog ju och filmade lillkillen med filmkameran för att visa hur hans indragningar såg ut bl a. Men såg sen att det inte var några riktigt bra snuttar, för han rörde sig så mycket så jag fick mest bild på hans rygg och inte framifrån. Tog mobilkameran och filmade när han låg på skötbordet, och det gick bättre. Skulle ladda upp nu, men är jag laddat upp 2 filmsnuttar säger fl ifrån, det är tydligen fel format på dem (mp4). *suckar*
    Någon som har tips på hur jag löser det???

• LillSkruttet
    Tibell skrev 2011-05-29 20:11:09 följande:
    Alltså högerklickar, byt namn, suddar ut det som står efter punkt ( ex mp3 ) och skriver dit mp4 och enter
    Men...formatet är mp4... Får nog försöka med youtube.
  • LillSkruttet

Så!! En hel dag har jag hållt på och grejat, men nu ligger ett par klipp uppe på youtube för er som har länken. 

Filmat vid kvällsskötningen idag. Han ligger p åskötbordet och flaxar lite med armar och ben, men jag tycker i alla fall att man tydligt ser indragningarna och hör hur han rosslar. Ändå är han bättre idag i rosslet och indragningarna är mindre än de har varit innan vi ökade inhalationerna.
    Titta gärna och kommentera.

• LillSkruttet

Skötning idag på dagen. Han rosslade nästan ingenting just då , men han har indragningar trots detta...

• LillSkruttet
    mithrandil skrev 2011-05-29 21:27:30 följande:
    Nej men lilla vännen!

En fråga.. varför är hans mage så svullen och spänd?
    Vad har han ätit? Brukar den alltid se ut så?
    Inget särskilt han ätit just nu..... tror dock att det ser lite värre ut på filmen. Men man funderar ju på om han är allergisk mot sädesslag också. Var ju i onsdags och tog nya prover, just för vete/havre/råg, samt majs.

Men visst syns det att han kämpar med andningen?? Känner mig så nojjig ibland och förstår inte att vi alltid blir hemskickade från akuten utan direkt hjälp.
    Är det galet att åka in när han är så här trots att han är så pigg och glad??
  • LillSkruttet
    mithrandil skrev 2011-05-29 21:40:46 följande:
    Nej.. Jag skulle ha åkt in! detta har pågått alldeles för länge nu och sådär ska han inte ha det när han har 3 olika preparat att inhalera. De måste göra något för att få slut på det. Byta ut medicinerna. lägga in er och få honom fri i luftrören. Vad som helst. jag blir ärligt talat ledsen. Stackars barn.

jag tror faktiskt att han äter något han inte tål. sådär uppspänd mage ska man inte ha!
    Usch, nu blev jag lite ledsen Gråter.... Min lille kotte... Jag vet inte om jag inte är tillräcklig tydlig när jag pratar med läkarna, för jag har ju inte fått någon riktig respons. Först nu som allergiläkaren lyssnat. *suckar* Han har alltså varit mer eller mindre se här sedan i januari...
  • LillSkruttet

Lade upp klippen i astmatråden också...

• LillSkruttet
    Tibell skrev 2011-05-29 21:46:17 följande:
    Usch stackars liten :(
    Ja man ser verkligen hur kan kämpar! Andas han lika ansträngt när han sover ? Precis sådär andas Bella när hon får det jobbigt :(
    Har det inte släppt tills imorgon och att han även andas såhär när han sover tycker jag ni ska åka in med honom!
    Be att få betapred så kanske allt släpper ! Sådär ska han inte behöva ha det!

Håller med mithrandil om magen.
    Så oavsett vad provsvaren säger ska ni bort med sädesslagen!
    Fast be om ett glutenprov först för att ha det gjort!
    Kan mycket väl vara allergi som ger honom andningsbesvären!!
    Han andas rätt ok första halvan av natten. Framåt morgonen (typ från kl 02 någon gång) så börjar rosslet och hostningarna. På morgonkvisten låter han rätt illa, även om vi inhalerat honom med airomir vid 04...
Svar på tråden Allergitråden