Allergitråden
Vet inte vad jag ska tro.....i morse fick Leo nässelutslag på hakan och ner över halsen när han ätit havreröran som jag gör och som han får varje morgon. Han har ätit den på morgnarna länge nu, så jag fattar inte varför han skulle reagera just idag om det nu var den han fick utslagen av. Han har ingen konstaterad havreallergi och han har inte reagerat förut.... Han har ju lite förhöjt värde mot vete, men har inte haft någon synlig reaktion på det någon gång.
Dessutom är han sedan någon dag tillbaka sämre i andningen. Hostar en massa, rosslar och idag hör jag även "knaster" på utandning. Har fått ge Airomir några extra ggr idag. Ingen ny förkylning och det är kanske 2 veckor sedan han senast blev förkyld, så den här försämringen borde inte bero på det......
Fattar ingenting....
Har en telefontid med allergiläkaren i morgon em. Har en hel drös med frågor till honom. Måste absolut trycka på om dietistkontakten som han lovade oss första gången redan i februari och som vi inte sett röken av...... ![]()
Har missat att det kan vara så....men du har så klart rätt. Har inte ens tänkt tanken. Usch jag blir så less på dessa jäkla allergier. Varför kan det inte bara tydligt?? Så mycket testande hit och dit och aldrig en stadig kost. Nu ska väl inte jag gnälla iof, finns ju så många här som har det sju resor värre, men jag blir lite frustrerad ibland.