Allergitråden
mithrandil skrev 2011-03-10 21:34:20 följande:
ja, det måste jag ju.
Sen tänker jag även fråga varför jag blev ordinerad att ge lillan 4 puffar om gången och varför jag inte skulle ge pulmicorten vi fick utskrivet. De kan ju kanske inte svara på det, men de kan ju säga om det låter vettigt.
Dietist? Är det bra att ha en sån?
Lillskruttet: Skönt att det börjar reda sig!
Passar ankmasken er kille? tycker den sitter lite väl löst på amanda om man jämför med den vi fick låna på barnakuten.
trållmor: Har svarat.
Kan inte tacka tillräckligt många gånger.

Emellanåt tycker jag masken känns för liten, för när han skriker och krånglar (vilket är oftast när han ska inhalera) så får han lätt ut underläppen utanför masken. Samtidigt klämmer den åt hårt om hans lilla näsa när jag måste hålla hårt för att han inte ska slå undan den. Men samtidigt när han inte gapar hejvilt så sitter masken från strax över haan och upp till näsryggen alldeles under ögonen, så större mask skulle inte funka heller. Vet inte hur pass tätt man behöver hålla den, men jag försöker sluta åt rätt ordentligt de få andetag det ändå handlar om. PÅ akuten fick vi aldrig testa någon Vortex, där inhalerade han vätska (adrenalin, ventoline) i någon sorts nebulisator...