Allergitråden
Speciellt om läkaren säger att nej, ditt barn har inga allergier... För att det inte visar på tester. Men sena reaktioner som eksem är visar sällan på tester... Men då är det ingen allergi enligt vissa läkare.
Kalla det då överkänslighet, för mig spelar det ingen roll, men tror det är många barn som mår dåligt helt i onödan för att läkare har dålig kunskap om sena reaktioner...
Men det är min teori, efter hur mina barn fungerar.
Nu får de ju fler problem än bara "lite eksem". Alltså det sätter sig på humör, sömn, mage, klåda som inte hjälper med aerius och smörjningar osv så jag har varit tvungen att hitta vad som är orsaken eller låta barnen må dåligt och väcka oss nätterna igenom..
Så i mitt fall har valet varit lätt.
Men har de bara lite prickar någon gång som kommer och går och inte besväras av dem så hade jag nog inte orkat efterforska vad som var orsaken.
Sen kan eksemen bli sämre av vinter - torr luft osv. Men jag tror faktiskt att det finns en orsak till alla eksem, sen om det är djur, kvalster eller mat, tvättmedel eller annat som påverkar.
Det är min eksem-teori. Vet att den delas av en del här med eksembarn så jag är inte ensam om min teori.
Men många läkare hade nog tyckt jag var knasig (men då har de inte levt med extrem sömnbrist och ledsna barn som kliar sönder sig och mår dåligt) . Men sen är det som sagt upp till var och en om man vill ta reda på vad de orsakas av eller förvärras av.
Krya på er!
Hoppas ni andra inte blir sjuka...Med lillkillen känns problemet dels större och betydligt djupare dock. Vi har fått klart att han är allergisk mot en del grejer, men trots uteslutande av dem så får han ju eksem, och rätt mycket. Nu för vi ju matdagbok sedan en vecka tillbaka, så vi får väl se om jag kan luska ut fler grejer som han ev reagerar på (ex misstanke om majs).
Nehej, nu ska jag åter till sjukstugan här.