LillSkruttet skrev 2011-05-06 20:54:02 följande:
Ni skulle verkligen behöva en läkare på allergimottagningen. Nu tycker jag iof inte att vår läkare där lyssnar särskilt bra. Eller snarare, han verkar mest rycka på axlarna och så ler han lite, känns som om han ser ner på en lite. Ungefär som om man inte fattar riktigt. Stör mig på det. Om jag ställer en fråga kring allergierna eller ev korsreaktioner etc så vill jag inte ha en klapp på huvudet och ord som egentligen säger att jag ska sluta fåna mig, jag vill att mina frågor tas på allvar och att jag får klara svar. Han har dessutom lovat dietistkontakt de 2 senaste gångerna vi varit dit, men än har inget hänt (senast vi var där är en månad sedan). Så jag blir lite less faktiskt.
Att få bolla med någon och hjälp att lägga upp kosten, samt att få råd och tips, är det jag hoppas att dietisten ska kunna hjälpa oss med. Men jag hör ju aldrig av henne. Kanske ska ta och ringa upp och fråga om läkaren ens pratat med henne.
Jag ger Leo mycket mat nu och han får bara Nutramigen på natten/morgonen när han vaknar, samt vid nattning. Annars är det puréer, gröter, hemmagjord yoghurt, fruktpuréer etc. Men ska vi börja utesluta sädesslag så ryker det en hel del av det vi idag ger, och då blir det tillbaka till ersättningen. Nu när han äntligen verkar börja gå upp i vikt ok igen. *suck*
Ja, jag hoppas att KBT terapeuten ska kunna hjläpa mig att få lite rätsida på mina tankar. Just nu är det kaos i hjärnkontoret och jag orkar och vill inget alls. Tvingar mig själv till en massa saker för att inte isolera mig hemma alltför mycket, men det är tungt just nu. Det går ju dessutom ut över barnen, och det märker ju stora tjejen mest. Hon reagerar med att bli alldeles omöjlig och dagen idag avslutades med att hon örfilade mig och jag släpade henne i säng under skrik och gråt. Det känns som en ond cirkel alltihopa. Vi springer runt i ekorrhjulet som bara snurrar snabbare och snabbare. Något måste hända som bryter detta....jag hoppas att det är att hjälpen från terapeuten som kan göra det i och med att jag kan ändra mitt tänk.
Styrkekramar till dig! Ni kämpar ju också på med matproblemen. Hoppas vi snart får lite rätsida på eländet så vi vet vad man kan ge de små liven.
Jo precis när man tar bort så mycket så känns det som inget finns kvar, köttfärs är han inte så intresserad av utan tar några få skedar av, så jag blandar med fruktpuree då äter han lite mer, men det är ju inget han kan leva på. Blir mer frukt än riktig mat.
Idag höll jag på att bryta ihop jag med, vi beställde mer mat för 2 veckor sedan och jag har ringt varannan dag för att se ifall det kommit men inte då. Så i måndags tog jag mitt pappersrecept och hämtade en burk på apoteket, de hade bara en burk hemma men sjukhusköket sa att maten skulle komma den här veckan så det räckte med en burk. Idag ringde jag igen och fick till svar att det inte hade kommit något.
Då var maten nästan slut, och vi hade ingen risvälling heller för det har inte funnits på våra 2 ica den senaste tiden. Så jag packade in ungen i bilen och åkte till stan, hittade välling på första ica vi kollade på. Sen gick vi till apoteket, då hade jag 3 skopor ersättning kvar. Men som tur var så hade de 6 burkar nutra och 4 profylac som vi fick ta med oss.
Nu när vi dubbelkollat så det skulle komma så kommer det inte ändå. Nu hade vi ju våra pappersrecept och svärmor hade 1 burk nutra på sitt apotek så vi skulle inte stå utan mat den här gången, men ändå. Tänk om vi inte hade de recepten kvar utan bara gått efter de regler som gäller här i landstinget?
Inte någon hjälp fick vi från sjukhusköket heller som ska ordna hem maten de vet ju att jag ringt flera gånger. "ja vi får ta och se vad som hänt" var deras svar, så jag måste ringa igen på måndag och kolla. Fast det är inte panik som tidigare gånger.. men ändå.
Så nonchalanta...
Diarren fortsätter, nu får han nutramigen som han blivit lite förstoppad av innan så jag hoppas det stoppar upp lite. För han har frätit sönder rumpan trots att vi smörjt och tvättat med olja. Han gillar i alla fall att få kräm på kinderna får se det som positivt att han inte protesterar. Tänk om det hade funnits en instruktionsbok till varje barn.
Kämpa på allihopa där ute.