Tibell skrev 2011-04-21 20:55:24 följande:
Hej alla..
Hur mårs det här inne ?? Fler barn som har det jobbigt med pollen nu ?
Har fortfarande inte fått svar från Bellas dietist angående neocaten. Har ringt flera ggr varje dag men inget svar. Inte heller några papper i lådan om mat på livsmedelsanvisning.
På tisdag kommer en arg mamma ringa till henne...
Annars mår vi väl sådär. Har varit inne och inhalerat Bella idag igen. Vi skulle egentligen bara hämta hennes pariboy men så tog vi en syresättning på henne med som visade 94-95. Hon lät även tät när läkaren lyssnade på lungorna. Efter två omgångar ventolin lät hon bättre. Men hon är långt ifrån pigg..lillskrutt
Dessutom har hon sina "veteprickar" runt munnen. Ser nästan ut som nässelutslag i miniatyr. Har dessutom röda utslag på tungan. Hon får alltid kass astma om hon råkat pilla i sig vete, skulle inte förvåna mig om jag har rätt..
Inget problem med pollen här, tack och lov. Träffade allergiläkaren i veckan och tog nya pricktester på dottern mot pollen och pälsdjur, men det visade inte på något. Underbart! Däremot har hon också prickar runt munnen, har haft ett tag nu och jag har ingen aning om vad som orsakat dem den här gången. Hon har även fått massor med eksem på ben, mage och rygg som jag heller inte kan härleda. Det enda nya är att jag bytt sort på rismjölet, från Risenta till Olda, som vi fått på livsmedelsanvisning. Vet inte om det kan finnas spår av något (vete?) i Oldas ris som hon reagerar på? Sen har vi iofs gett henne Sempers mjölkfria risvälling i veckan också. Inget konstigt i den tycker jag, förutom möjligtvis sojalecitin men det tror jag inte att hon reagerar på...
Har även fått astmamedicin utskrivet nu så vi slipper åka in med henne varje gång hon blir förkyld. Skönt.
Trist för er att Bella har det så jobbigt! Stackars liten!

Och så är det ju så otroligt frustrerande att behöva vara bråkig förälder hela tiden!!
Hur är det förresten med Bellas vikt nu? Läkaren var inte nöjd med min lilla höna, hon vägde 8,9 nu till sina 78cm. Borde visst väga 11kg, men det tycker jag låter mycket!?