Tibell skrev 2011-03-02 19:25:09 följande:
Ser absolut som en allergisk reaktion..lille gubben =/
Kan ju vara reaktion på vete, men då borde ni ju ha sett någon liten reaktion de andra gångerna han ätit?
vad hade han för värde på vete på rast?
Ni har inte ätit ägg hemma då? Eller smörjt honom med ägg/mjölk rester på händerna ? Öppnat en påse med nötter??
Inte ätit ägg. Vi har legat lågt med det med anledning av att jag misstänkte att han var känslig mot luftburet äggprotein vid ett tidigare tillfälle när han blev dålig.
Kan inte få ihop vad som hänt annat än att det är vetet.....

Värdet på vete var mycket lågt på blodprovet. Läkaren bedömde att det vara något "restvärde" eller vad han kallade det. Att det visade positivt trots att han troligen inte var allergisk.....
Kavat skrev 2011-03-02 19:32:26 följande:
Fast har ni gett Tavegyl när han fått Enago och smörgåskex innan?
I mina öron skulle jag ju mer tro att han är allergisk mot vete eftersom det även visade på pricktest. Sen tycker såklart läkaren att man ska ge tills man ser en reaktion...
Att det är en allergisk reaktion känns rätt solklart. Stackarn..

Nej, han har inte fått Tavegyl tidigare i samband med gröten och smörgåsrånen. Är ju knepigt att han verkar reagera på något nu, men inte då, OM det är samma sak. Nu för jag ju matdagbok också, så jag har rätt bra koll på vad han äter.
Det enda som är annorlunda idag är att vi haft besök av en kompis och hennes make, samt deras två barn. Men ingen av dem har tagit i Leo. Deras barn är också mjölkallergiker dessutom.