• Kavat

Allergitråden

Allergitråden VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Förkylningsastma-tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49885066.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m50744504.html
    Mjölkallergi hos äldre barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50743863.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50633598.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m51217401.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49715000.html

Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-05 22:01
    Innehållsförteckningsguider (de vanligaste allergierna): utanallt.blogspot.com/search/label/Inneh%C3%A5llsf%C3%B6rteckningsguider

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-16 09:29
    Recept: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m35281540.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 12:55
    Matallergi i FASS(Be läkaren läsa nedanstående FASS-länk om läkaren inte tror på allergi då RAST/prick inte visar något....)
    www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-13 19:42
    FASS om allergi www.fass.se/LIF/illness/ViewIllness.action&docType=95&docTitle=Sjukdomar+%26amp%3B+besv%26auml%3Br

• Svar på tråden Allergitråden
  • Tibell

Tes: jo det stämmer ! Men vi fick bara 3 burkar som täckte i 2 veckor och eftersom vi inte sett någon förbättring fick vi gå tillbaka till altheran!
    Och då fick hon ändå i sig glukossirap i mitten på testveckan och blev tokförstoppad.
    Nu har hon ätit altheran i 2 dagar och magen funkar nästan bättre.
    Men sen vet man ju inte om det kan vara en sen reaktion på neocaten..

• mithrandil
    Tibell skrev 2011-05-29 07:46:00 följande:
    Tes: jo det stämmer ! Men vi fick bara 3 burkar som täckte i 2 veckor och eftersom vi inte sett någon förbättring fick vi gå tillbaka till altheran!
    Och då fick hon ändå i sig glukossirap i mitten på testveckan och blev tokförstoppad.
    Om ni vill testa neocaten lite till så hör av dig.
    Ni kan få en låda eller två när vår nya sändning kommer.
    Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Kavat
    Tibell skrev 2011-05-29 07:46:00 följande:
    Nej, det är alldeles för kort tid och dessutom med fel imellan.

Klart ni ska kräva mer burkar!!!!! Hon behöver vara utan minst en månad säger jag för att ni ska kunna veta. Hur många burkar går det åt på en månad?
  • Kavat
    mithrandil skrev 2011-05-29 09:15:21 följande:
    Om ni vill testa neocaten lite till så hör av dig.
    Ni kan få en låda eller två när vår nya sändning kommer.
    Solig 
  • Tibell

Tack Mithrandil!
    Ska ringa dietisten i morgon och se om vi kan få ett lass till utskrivet, får vi inte det hör jag av mig! Gulle dig!

För liten förbättring såg vi ändå! Vi kunde sänka ungegär 5 ml lactulos. Så ger man det ett tag kanske det blir helt bra ?? För just nu känns det som om vi aldrig kommer få bukt på hennes förstoppning =/

• Kavat
    Tibell skrev 2011-05-29 13:39:49 följande:
    Tack Mithrandil!
    Ska ringa dietisten i morgon och se om vi kan få ett lass till utskrivet, får vi inte det hör jag av mig! Gulle dig!

För liten förbättring såg vi ändå! Vi kunde sänka ungegär 5 ml lactulos. Så ger man det ett tag kanske det blir helt bra ?? För just nu känns det som om vi aldrig kommer få bukt på hennes förstoppning =/
    Alltså det är helt sjukt att ni bara fick så få burkar. Eftersom hon har problem med förstoppning och det tar två veckor innan Althéran är ur hennes kropp så är det ju alldeles för kort tid att prova utan Althéra... När hon dessutom fick i sig saker så ställde det ju också till det. Så stå på dig så ni får testa ordentligt! Det är ju klart lättare att få det genom dem eftersom du sen ändå måste be dem om recept om det nu blir bättre. Men hojta om du får problem!
  • Soffifi
    Maddisen80 skrev 2011-05-29 10:24:53 följande:
    hej de såg ju inte alls bra de där ,de måste ju vara nåt hon är allergisk mot, får ni inte göra allergitest prata med någon annan läkare istället.
    Vi gjorde ju ett pricktest direkt efteråt, visade att hon inte var allergisk mot kikärtor men däremot jordnöt och sesam. Jordnöt och sesam hade hon iofs inte fått i sig vad vi vet så vi är fortfarande osäkra på vad det var som gav reaktionen.

• LillSkruttet

tog ju och filmade lillkillen med filmkameran för att visa hur hans indragningar såg ut bl a. Men såg sen att det inte var några riktigt bra snuttar, för han rörde sig så mycket så jag fick mest bild på hans rygg och inte framifrån. Tog mobilkameran och filmade när han låg på skötbordet, och det gick bättre. Skulle ladda upp nu, men är jag laddat upp 2 filmsnuttar säger fl ifrån, det är tydligen fel format på dem (mp4). *suckar*
    Någon som har tips på hur jag löser det???

Tyra 21/3-2007 och Leonard 2/9-2010