Allergitråden
Allergitråden VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra
Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
www.allergimat.com och
www.celiaki.se
Förkylningsastma-tråden
www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49885066.html
Mjölkallergi hos bebisar:
www.familjeliv.se/Forum-3-318/m50744504.html
Mjölkallergi hos äldre barn o vuxna:
www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50743863.html
Äggallergitråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50633598.html
Sädesslagsallergitråden:
www.familjeliv.se/Forum-3-318/m51217401.html
Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html
Den gamla allergitråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49715000.html
Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-05 22:01
Innehållsförteckningsguider (de vanligaste allergierna): utanallt.blogspot.com/search/label/Inneh%C3%A5llsf%C3%B6rteckningsguider
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-16 09:29
Recept: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m35281540.html
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 12:55
Matallergi i FASS(Be läkaren läsa nedanstående FASS-länk om läkaren inte tror på allergi då RAST/prick inte visar något....)
www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-13 19:42
FASS om allergi www.fass.se/LIF/illness/ViewIllness.action&docType=95&docTitle=Sjukdomar+%26amp%3B+besv%26auml%3Br

. Beskriv precis som du gör för oss, hur snabbandad han är, bukandningen, indragningarna och hur han låter. Skriv ner det på en lapp så du inte glömmer nått! Jag vet, det känns skitfånigt att hala upp en lapp och läsa ifrån men jag glömmer annars hälften när jag väl är hos läkaren så det är ett måste för mig. Och låt dem inte få dig att känna dig som en hönsmamma, det är du inte! Jag tyckte inte heller att de tog oss på allvar nån gång och jämt när vi var hos läkaren så lät det så bra så. Trodde helt vi inbillade oss alla hennes symtom, men så tog vi oss i kragen och åkte till aktuten, (då såg hon ungefär ut som din son) och vi blev inlagda i 4 nätter. Helt plötsligt hade vi sökt för sent istället! Det är skitsvårt att veta när man ska söka och man vänjer sig vid hur de ser ut och låter men hellre åka in en gång för mycket än en gång för lite...
Dottern har vid ett flertal tillfällen senaste månaderna haft feber som oftast kommer på eftermiddagen och är borta på morgonen. Ibland bara dryga 38 grader och ibland närmare 40 grader. Är detta normalt? Funderar på om det kan hänga samman med astman och allergierna? Eller om hon helt enkelt är infektionskänslig? Eller brukar barn ha så här? Storasyster har då aldrig haft så, men hon har ju varit ett ganska friskt barn också.