• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Tic1

Nu behöver jag hjälp!! Ska köpa Molo basketkängor med svarta med stjärnor på men blir inte klok på storleken! Har kollat på dem hos LLM och Matador men får olika mått på dom!Är det någon som har dom som vet vilka mått som stämmer. Hos LLM är stl 23 13.9cm och hos Matador 13.5cm. Stl 22 finns ej hos LLM men är hos M 12.5cm. har dessutom mailat för att be dem dubbelkolla måtten men de säger båda att de stämmer. Min tjej har 12cm långa fötter så om skorna är 13.9 blir de alldeles för stora men 12.5cm för litet!! Vi har årets ballerinasko med pärlplattor i stl 22 och dom är 13.2cm och alldeles lagom, men kan man jämför dessa skor?! Hjälp mej reda ut vilka storlekar som stämmer för nån av dem måste ha mätt fel!Kankse nån som har dem här i stl 22 eller 23??

• Stormis
    Zvartaliljan skrev 2010-04-12 14:10:22 följande:
    Jo men tyvärr blir nog de suitsen lagom mitt i sommaren o då vill jag nog inte ha så mycket mer långärmat...har redan massor. 74 känns låååångt borta han har precis vuxit i hans sköldissuit i 50, nu sitter den perfekt
    Å fina sköldisarna {#lang_emotions_heart}. Svårt det där med ärmar på bebisar. Jar nästan alltid långärmat eftersom jag inte vill smörja in så små och det är ju omöjligt att hålla dem i skuggan hela tiden.

Själv behöver jag Molo-salg nu. Har bara köpt till stl 68 och nu inser jag att det är ganska tomt på suitsfronten i stl över{#lang_emotions_dreamer}. Fast ff ganska gott om kläder !
    ♥♥♥ Storasyster 0710 & lillebror 0912 ♥♥♥
  • Zvartaliljan
    Tic1 skrev 2010-04-12 14:19:26 följande:
    Nu behöver jag hjälp!! Ska köpa Molo basketkängor med svarta med stjärnor på men blir inte klok på storleken! Har kollat på dem hos LLM och Matador men får olika mått på dom!Är det någon som har dom som vet vilka mått som stämmer. Hos LLM är stl 23 13.9cm och hos Matador 13.5cm. Stl 22 finns ej hos LLM men är hos M 12.5cm. har dessutom mailat för att be dem dubbelkolla måtten men de säger båda att de stämmer. Min tjej har 12cm långa fötter så om skorna är 13.9 blir de alldeles för stora men 12.5cm för litet!! Vi har årets ballerinasko med pärlplattor i stl 22 och dom är 13.2cm och alldeles lagom, men kan man jämför dessa skor?! Hjälp mej reda ut vilka storlekar som stämmer för nån av dem måste ha mätt fel!Kankse nån som har dem här i stl 22 eller 23??
    LLM är helt knäppa...sa att måtten stämde när jag beställde men de var HELT fel så de fick betala för mitt byte. Matador har haft rätt i de jag fått.
  • Zvartaliljan
    Stormis skrev 2010-04-12 14:21:42 följande:
    Å fina sköldisarna . Svårt det där med ärmar på bebisar. Jar nästan alltid långärmat eftersom jag inte vill smörja in så små och det är ju omöjligt att hålla dem i skuggan hela tiden. Själv behöver jag Molo-salg nu. Har bara köpt till stl 68 och nu inser jag att det är ganska tomt på suitsfronten i stl över. Fast ff ganska gott om kläder !
    Nja jag hoppas att även Mateo klarar solen bra, Maia har aldrig behövts smörjas...inte ens i Argentina behövde hon så mycket, jag bränner mig däremot ALLTID t.o.m i Sverige!
    Men jag håller dom i skuggan förstås, Mateo kommer ju vara så liten i sommar så det blir nog inga problem. Men jag har långärmat också som kommer passa i sommar om vi skulle vara ute när solen ligger på som mest (men undviker helst det)

Jag "behöver" också Molo-salg
  • Stormis
    Tic1 skrev 2010-04-12 14:19:26 följande:
    Kan bara hjälpa med att mina i 24 är 14,6 cm om det stämmer med nån tabell?
    Zvartaliljan skrev 2010-04-12 14:27:25 följande:
    Nja jag hoppas att även Mateo klarar solen bra, Maia har aldrig behövts smörjas...inte ens i Argentina behövde hon så mycket, jag bränner mig däremot ALLTID t.o.m i Sverige!Men jag håller dom i skuggan förstås, Mateo kommer ju vara så liten i sommar så det blir nog inga problem. Men jag har långärmat också som kommer passa i sommar om vi skulle vara ute när solen ligger på som mest (men undviker helst det)Jag "behöver" också Molo-salg
    Behöver
    ♥♥♥ Storasyster 0710 & lillebror 0912 ♥♥♥
  • lillronya

Hej i tråden!
    Vad händer här idag??

Tack för fin post, stormis!!

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2010-04-12 14:40:56 följande:
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Han klarade det!!!
    Å vad härligt!!

JAg vet hur det är att vara ensam om att ha körkort.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • THEA och Grodan
    Zvartaliljan skrev 2010-04-12 14:40:56 följande:
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Han klarade det!!!
    ♥ Tilde 980430 ♥ Alexander 070818 ♥
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-04-12 14:42:08 följande:
    Å vad härligt!! JAg vet hur det är att vara ensam om att ha körkort.
    ja det har varit jättejobbigt, särskilt eftersom all släkt bor så långt bort. Hans familj är ju 35 mil att köra till! Nu blir det han som får köra hela vägen istället. Sist tog det 8 timmar med alla stopp så jag höll på o somna vid ratten....
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17