Vi som shoppar danska barnkläder del 17
Åh vad jag känner igen mig
När A föddes var Nora 3 år och 9 mån, hon fick då välja själv om hon ville gå på dagis eller inte, hon ville INTE
Sen började hon sista halvåret jag var hemma med A, terminen innan hon skulle börja förskoleklass
Tiderna var då mån-fre 8.30-11.30, men vi lämnade bara tis-tors, det räckte (om vi nu ens tog oss iväg alla de dagarna
Många som har 15 timmar verkar tro att man MÅSTE lämna alla de timmarna, men visst är det skönt att bara strunta i det ibland och stanna hemma allihop
A gick däremot 25 timmar när jag var hemma med E, men han har ju ett annat behov av sina vanliga rutiner
Ja alla andra här i byn lämnar alltid! Å jag fattar inte att dom verkligen tycker det är till hjälp. Upp med båda barnen klockan sju, på med alla kläder, ut, in på dagiset, av med kläder, hem. Då är man hemma ca 8.15 och 10.30 får man börja bylsa på sig igen. Nej fy, det är ett enda stressmoment! Hade vi haft 3 dagar/vecka 9-14 hade jag nog lämnat dom dagarna, det känns liksom som om både jag och Milo hade fått ut mer av det då. Nu hinner han bara komma igång och leka och sen är det dax att gå hem och då brukar han vilja stanna lite till. Värdelöst!