Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

solouniko skrev 2011-02-13 10:53:09 följande:
    Boden ligger ju alldeles runt hörnet Fast det är nått einstein som har ritat Luleå centrum, han var tydligen inspirerad av grekisk arkitektur där man bygger "gångar" från hamn till hamn så det ska fläkta skönt från havet. Kan ju dock meddela att det INTE har samma sköna effekt här som i Grekland, det blåser alltid som satan inne i stan tack vare det där puckot
    Smart nisse!
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla

Näemen, se vad man kan hitta i växalådan! Jag som sörjt så att vår flowerfield klänning i 62/68 börjar bli för liten, hittade en 80:a i växalådan För stor nu, men blir perfekt till sommaren! Jag som satt på T och letade efter en igår...

• Tjollabolla

Gaaah jag som bara kikat lite snabbt på nya NS innan och tyckt att vad bra, där var inget jag ville ha... Tjiii fick jag, FYYY vad fint det turkosa wct settet var! å dom rosa haremsbyxorna med den gula tunikan. *suuuck* I WANT!

Hej förresten

• Tjollabolla
    Saraia skrev 2011-02-14 17:18:58 följande:
    Tjolla! OT men var har du köpr Lias fina rosa matta??? JÄttesöt 1åring i BT m finaste colibrikläderna, jag har dem på G hem fr BoR t lillan!!
    Ja Butte har rätt som vanligt, den är från Rusta! Tack så mycket, dom är sååå fina. Vi har sparat klänningen till kalaset i helgen!
  • Tjollabolla

Halloj! Tänkte fråga er visa, vad gör man åt sår bakom örat? Alltså det ser ut som skav, hud mot hud som gnotts bort. Ser hemskt ut på Lia! På bvc på 1års kollen idag sa dom att vi skulle tvätta med alsollösning och sen sätta på nåt silikon grejs jag fick. Men som hon skrek! Hon skrek och skrek efter alsolet och sätta på en lapp med klister på båda sidorna känns ju INTE okej. Det skulle inte fastna, men det jag kunde bara inte med att sätta dit det, kändes som jag misshandlade henne . Finns det några andra knep?

OT jag vet, men ni är så kloka!

För att bli on topic måste jag säga; Chockladmoshin, GUUUUD vad fina som lila Molo klänningarna med halsband var! Jag har HELT missat dessa. Måste ha en till Liafia! Är dom lika i storlek med colibri?

• Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2011-02-14 19:58:30 följande:
    vet inte vad som hände...de sa inte varför. Men jag gissar att de är arga för att vi inte gör som de säger (= jag tackar nej till nattjobbet, vi flyttar till liten lägenhet o lever på soc.bidrag) så de försöker straffa oss. men det är ju barnen de straffar
    Nej fy vad trist! Det är väl inget fel på att jobba natt, tvärt om!
  • Tjollabolla
    Mamma till Simon skrev 2011-02-14 20:01:30 följande:
    smörja med inotyol kanske Obestämd
    ja vi testade den och tyckte det blev bättre, men så sa dom på bvc att det skulle hållas torrt... ?? Alltså jag litar på vår bvc sköterska hon är så himla bra, men detta lät så fel.
  • Tjollabolla
    Saraia skrev 2011-02-14 20:19:19 följande:
    ni fick nog sånt "plåster" som man sätter på skavsår o så, o det hjälper såret att läka under plåstret så det ska inte vara nån fara utan sätt på det! såna e väldigt bra o effektiva mot sår som sitter på ställen där det är svårt att läka. annars kan man ju även testa typ bephanten el inotyol om du har det hemma!
    Ja det var nog nåt sånt. Åh, jag kanske ska testa då... Kändes bara så hemskt Kanske kan göra det när hon sover, men hon är ju såå lättväckt Obestämd
  • Tjollabolla
    Greksmurfen skrev 2011-02-14 20:37:27 följande:
    hmm ja vi säger olika alla ... du kanske inte blir så kloker i vår tråd ;)
    Inte direkt

Men ni är guld värda som försöker hjälpa!
    Bvc sa att jag skulle köpa nåt som hette nixacid? Hmm. Kunde inte köra till apoteket för min lilla dramaqueen skrek i 1 timme efter 1 års sprutorna  
  • Tjollabolla
    Tjollabolla skrev 2011-02-14 20:40:28 följande:
    Inte direkt

Men ni är guld värda som försöker hjälpa!
    Bvc sa att jag skulle köpa nåt som hette nixacid? Hmm. Kunde inte köra till apoteket för min lilla dramaqueen skrek i 1 timme efter 1 års sprutorna  
    Hmm nej det hette det nog inte för det var ngt mot halsbränna
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17