Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2011-02-21 10:42:30 följande:
     Lea slutade amma vid 5,5 månader. Noll intresse för min boppar då längre

Ja, gröt eller välling känns bra innan kvällen så de "står sig" lite.

Sorry girls för massa OT!

Lea har de gul/rosa ränderna från Katvig idag och åhhhh, vad fina de är!Hjärta 
    Åååå ja så fin hon är i dom! Dom är verkligen underbara dom ränderna, vi har haft en suit i varje storlek med dom
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla

Ja det är skitsvårt att veta ju! Jag vill så gärna köpa den lila klänningen med pärlhalsband men velar så om storlek. Det är ju 3 månader tills det är juni månad... Jag tycker ju colibrin sitter helt okej nu, om än lite stor, men vet i tusan om den funkar hela sommaren. Fast det är klart, det är ju ganska många cm hon ska växa för att den ska bli för kort. Fattar inte varför dom måste vara så hemskt breda! Hmm nej jag kanske ska ha en 80? Undrar hur mkt det skiljer det är väl bara 2 cm eller nåt...

• Tjollabolla
    CamillaJ skrev 2011-02-21 11:32:12 följande:
    Tjolla.... söta barn i bildtråden!! Och grattis till dom ... =))
    Hm.. fundera .. ska köpa 80 i Tuvas colibri.. för de molo klänningarna hon ha nu är tighta och räcker inte ens till knäna dom hon ha i 74 iofs tror jag dom är mindre än de nyaste klänningarna MEN kommer endå köra på 80 även om hon är 74 cm .. dom klänningarna hon ha i molo annars är 80 och visst dom är under knäna men annars tar hon upp dom rätt bra ... jag tror du ska ta 80 till sommaren ... fast sen bero de på hur du vill att dom ska sitta =))
    Colibrin är bredare än dom gamla klänningarna, men kortare. Den var bara nån cm längre än min flowerfield i 62/68. Tycker nog du ska ta 80 om dom andra inte ens går till knäna.

Å då blir det ju lite självklart att jag med ska göra det, Lia är ju 76 cm
  • Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2011-02-21 13:00:27 följande:
    han ställer sig inte upp, han kan inte ens stå...
    Han liksom kravlar sig upp med benen så han liksom står på knäna mot ryggstödet sen om du förstår? O är jag inte tillräckligt snabb då så faller han, har bara hänt en gång men det var en gång för mycket...

Har förresten varit hos läkaren idag och tagit nya blodprover för glutenallergi o hela födoämnespanelen så nu är det bara o invänta provsvaren. Vi fick även en tid till läkaren för att kolla upp hans motorik...bvc-sköterskan är orolig då han inte ens står o är så klumpig så han faller även om han har stöd o inte ens kan gå/stå riktigt om man håller honom i handen Ibland snubblar han t.o.m när han kryper...finmotoriken är det dock inget fel på, han kan greppa alla små saker som man INTE ska stoppa i munnen Skrikandes och att klättra upp/ner för soffan klarar han den busen...
    Nej vad trist! Fast du, jag har haft många barn på förskolan som inte gått förrän dom är 18-20 månader. Jag tror absolut inte du behöver oroa dig för det, men det är ju bra att det kollas så kan du slappna av sen!
  • Tjollabolla
    CamillaJ skrev 2011-02-21 14:12:44 följande:
    Min donna är ju bred i kroppen hmm.. se de tar ju lite av tyget men nu fick jag göra mej av med butterflie o rainbow.. såååå fina !! Dom blev inte så fina när dom sätter sej på kroppen så att blöjan syns tillslut .. klänning är ju klänning =)))
    Japp jag tror jag tar 80 iaf!!!

Så nu la jag in bilder på Tuva i nya katvig .. hmm söta harem.. men iaf 86 .. för stort ? Eller ska jag vänta ut dom .. hmm eller sitter dom helt OK!
    Svåra beslut att ta själv ;))) hahaha
    Tyckte det satt bra! Men finare med den lilavita t-shirten till
  • Tjollabolla

Hej i tråden! Pust,vilken dag.... Sovit typ 2 timmar inatt och Lia har varit såå gnällig och ledsen hela dagen och samtidigt fyller Milo år så man vill ju göra lite med honom. Ibland skulle man vilja dela på sig!

Ingen som köpt haremsbyxorna från NS? Vill ha dom råååsa till den gula tunikan,men vet inte alls hur dom är eller i vilket matrial...

• Tjollabolla

Godmorgon!

Äntligen fått sova lite inatt, ja, efter 2 iaf då vi flyttade in hennes säng i vårt rum igen.

Solouniko; Så fin Milla i den gula tunikan! Vad har hon för storlek? Jag måste ha den åt Lia.

• Tjollabolla
    Busbellan skrev 2011-02-23 07:48:03 följande:
    Skönt med lite sömn
    vill hon vara inne hos er?
    Hmm tydligen. Men hon är ju sjuk nu med, har vattkoppor den stackaren... Men hon är ju så rolig för hon kan bara inte sova i vår säng, då bara snurrar hon och ska upp, men i sin säng inne hos oss funkade tydligen. Jag skiter faktiskt i VAR hon sover, bara hon sooover!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17